Hoe lang na 1e afspraak starten met onderzoeken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jusi, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Vandaag ben ik bij de huisarts geweest, omdat we nu al langer dan een jaar proberen zwanger te worden.
    Ik heb nu een afspraak staan voor 8 januari, maar ik vraag me af hoe lang het dan nog duurt voordat ze beginnen met eventuele onderzoeken?
    Ik wil graag weten wat ik kan verwachten.

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Jusi,

Ik kreeg de eerste afspraken bij de fertiliteitsarts meteen onderzoeken: een inwendige echo en een bloedonderzoek. Ook kreeg mijn mannetje meteen een potje mee voor zijn zwemmers. Dat ging allemaal vrij snel.

Helaas waren er bij ons nog een aantal vervolgonderzoeken nodig dus heft het al met al bijna een jaar geduurd voor we echt met behandelingen konden beginnen. We zijn nu net begonnen maar het zit nog niet mee.

Bij jou gaat het vst een stuk sneller! Succes alvast meid!

Overigens, heb jij ook niet een tijd meegeschreven in het oude 'net gestopt met de pil' topic?

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik kreeg bij mijn eerste afspraak idd een echo. Daarna kreeg ik een temperatuurkaart mee om 2 cyclussen bij te houden en tijdens de tweede cyclus 3x bloed te laten prikken.
    Ook kreeg mijn man idd weer een potje mee.

Doordat ik twee cyclussen moest tempen duurde de tweede afspraak heel lang. We zijn in september geweest en moeten maandag voor de 2e afspraak.

4. Salima

Salima Actief lid

17 aug 2008
    145
    1
    18
    Vrouw
    Ik ben in nov. voor t eerst naar de huisarts en de gyn. geweest. De 1e keer bij de gyn meteen bloed laten prikken en uitstrijkjes gemaakt. Man heeft potje meegekregen en volgende afspraak was 2 weken later (eergister) Heb toen een echo gehad en ben met Clomid naar huis gestuurd, omdat sperma oke was. Dus bij mij alles binnen een maand.

Ze wilden me wel aan t lijntje houden, omday ik nog vrij jong ben, maar heb zelf gepleit om de spermatest ook direct te doen omdat je die uitslag toch nodig hebt om verder te kunnen. het heeft geen zin om die een mand later te doen en dan weer een afspraak te maken voor de maand daarop... Je moet ze zelf gewoon een beetje pushen...

Succes!

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik kreeg op de eerste afspraak alleen een verhaal en daarna een nieuwe afspraak voor een interne echo, uitstrijkje en bacteriologisch onderzoek. Ook meteen formulieren mee voor bloedonderzoek en potje voor mijn vriend.

Het duurde best lang voordat daarna de nieuwe afspraak was want voor het bloedonderzoek moest ik ongesteld zijn.

Daarna vervolgafspraak, ondertussen al een behoorlijke tijd verder (maand of 2) en toen resultaten besproken en daarna weer een afspraak voor een HSG. Dat duurde ook weer een maand. Na de HSG weer een maand gewacht op vervolgafspraak en daarna konden we van start. Maar eerst moet ik weer ongesteld zijn. Hopelijk gaan we nu deze maand beginnen met de eerste IUI. Al met al zijn we toch bijna een half jaar verder.

Het ligt ook enorm aan het ziekenhuis en natuurlijk aan wat het probleem is.

Iig heel veel sterkte en hopelijk gaat het allemaal een stuk sneller dan bij ons!

Deel Deze Pagina