Endocrinologie voortplanting amc?? help

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana33, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee meiden,

kom ik weer met een stomme vraag hoor ;). Ik kreeg vandaag een brief met een datum voor een afspraak in het ziekenhuis om het vervolgtraject op de onderzoeken te bespreken en er stond dat deze afkomstig was van "endocrinologie voortplanting". Nou moet ik normaal altijd naar de poli voortplantingsgeneeskunde (in t amc) en ik vroeg me af of dit iets anders is :(. We krijgen dan namelijk eindelijk te horen wat onze behandeling gaat worden en, minstens zo belangrijk, wanneer we mogen beginnen. De afspraak is helaas pas eind deze maand en ik wil zoooo graag nu al wat meer weten. Ik vroeg me daarom af of iemand weet wat deze afdeling is en of dit misschien al iets kan zeggen over ons vervolgtraject (iui, ivf, nog wat anders...). ik heb endocrinologie gegoogled en dat gaat over hormonen en schldklier enzo, maar ik vraag me nog steeds af of dit echt een andere afdeling is. Iemand hier misschien een ideetje?

groetjes, Nana

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Spannend! Dat er endocrinologie opstaat is waarschijnlijk omdat uitslagen van eerdere bloedonderzoeken worden besproken, of niet? Had ik destijds ook...moest me toen gewoon bij de CVV melden. Als het goed is staat in de brief (of een foldertje wat je erbij hebt gekregen) ook waar de afdeling is; op de site van het AMC kan je dan even checken of het idd de CVV is waar je je moet melden.

Wij zitten al een eind verder in het traject. Ik weet eigenlijk alleen voor zoek-ICSI de wachttijd; op het moment is de wachtlijst voor nieuwkomers nog gesloten, mensen die al in behandeling zijn/al op de wachtlijst stonden krijgen dus "voorrang". Wij hebben 1 eerdere poging gehad, staan nu sinds half januari weer op de wachtlijst en zijn in mei weer aan de beurt.
    Succes!

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Goeie tip dank je. Heb ff op de site gekeken en het is inderdaad gewoon op de cvv poli. Dacht even dat ze misschien het idee hadden dat er toch nog wat anders aan de hand was en daarom ergens anders wilde afspreken. Maar dan heb je vast gelijk en staat er alleen endocrinologie, omdat alle uitslagen weer besproken gaan worden.
    Zucht, wachtlijst gesloten dat klinkt beangstigend. Echt vervelend dat je nu nog tot mei moet wachten voor jullie weer mogen, pfffff. Wsl zullen ze bij ons wel voorstellen om het iui of ivf te beginnen, omdat mannetjes zaad nog net ok was. Ik geloof dat ze daar geen wachtlijsten voor hebben, alleen hoor ik wel eens dat ze je bij onbegrepen verminderde vruchtbaarheid zelf laten doorklussen tot 3 jaar en dan moeten we nog even :(.
    Ik zal voor je duimen dat je tweede icsi jullie eindelijk een beeb zal opleveren meis! Succes!!

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Gelukkig hoef je dan in elk geval niet op die wachtlijst voor de wachtlijst ;).
    Of ze je nog langer zelf laten proberen hangt natuurlijk sowieso van de uitslagen af, maar ook van je leeftijd. "Jonge" vrouwen laten ze vaak langer proberen. Ze hebben een programmaatje wat berekent hoe groot de kans op een natuurlijke zwangerschap binnen een jaar is, en hoe groot die kans is met wat hulp. Als de kans met hulp dan aanzienlijk groter is zullen ze wel met behandelingen gaan starten.
    Vervelend dat je nog tot het eind vd maand moet wachten voor je meer weet....

5. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Mag ik vragen waarom jullie het niet ietsje verder zoeken?
    Wij zitten zelf in het traject bij Medisch Centrum Kinderwens, deze heeft onze gyn aangeraden zaten met diakonessenhuis Voorburg omdat hier GEEN wachtlijsten zijn. En in het vu en amc wel......

Deel Deze Pagina