Medewerking vanuit werkgever

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Buko, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Hoi dames,

Binnenkort gaat het voor ons écht beginnen. Alle vooronderzoeken zijn doorlopen, eind januari allerlaatste gesprek en dus waarschijnlijk in februari starten met stimuleren. Ik hoef niet eerst aan de pil, dus het zou best allemaal heel vlot kunnen gaan lopen nu.

Mijn werkgever weet echter nog van niets. Ik werk hier pas een maand en bij mijn sollicitatie heb ik er bewust niks over gezegd. Het is geen heel groot bedrijf, maar er is een echte familiecultuur. Ze zijn erg tevreden over mijn functioneren so far, dus dat is een goede start.

Mijn directe collega weet er al wel van en is zelf een IVF-mama (toen ze dat vertelde was dat een ideale opening om mijn verhaal ook te vertellen), dus aan haar ga ik vast heel veel steun hebben.

Maar hoe en wanneer ga ik het aan mijn werkgever zelf vertellen..
    Hoe hebben jullie dat gedaan, en in welke fase? En hoe werd er gereageerd? Krijgen jullie er vrij voor, compenseren jullie de uren, of ben je gewoon vrij om te gaan? Misschien zijn er ook mensen die het níet verteld hebben, is dat verborgen te houden?

2. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Mijn werkgever wist vanaf het moment dat wij de stap naar het ziekenhuis hebben gemaakt wat er aan de hand was. Ik kon de voor onderzoeken niet buiten werktijd plannen.
    Mijn teamleider reageerde heel goed erop en zei gelijk geef maar aan wat je nodig hebt.

Werkgever is verplicht om je vrij te geven voor de afspraken. Hetgene wat ik vaak deed was de dagen dat ik een echo had de tijd compenseren, het ziekenhuis zat om de hoek van mijn werk was vaak maar een uurtje weg. Dat uurtje plakte ik dan aan t einde van mijn dienst er weer aan. Dag van de punctie en terugplaatsing was ik de hele dag vrij ( die uren compenseer de ik niet). Dagen na de punctie werkte ik ook thuis zodat ik alle rust kon pakken.

3. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Spannend dat je bijna gaat beginnen. Ik heb het verteld op het moment dat ik wist dat ik steeds voor een follikel meting naar het ziekenhuis moest. Dat kon ik niet altijd buiten mijn werk plannen. Dus een gesprek aangevraagd en het uitgelegd. Ze reageerden redelijk positief, dat we maar moesten kijken hoe we dat met de uren zouden doen. Maar hou wel in de gaten dat het niet van je vrije tijd af gaat. Dat hebben ze bij bij mij wel geprobeerd. Je hebt gewoon recht op kort verlof voor alle ziekenhuisbezoeken. Je kunt er voor kiezen die te compenseren, maar in principe hoeft dat niet. Ik zit nu wel weer met hetzelfde 'probleem'. Ik ga in januari starten met een nieuwe baan en heb nog geen credit opgebouwd. Nu werk ik om de dag, dus ik hoop zo de echo's nog een beetje te kunnen sturen, maar anders zal ik het hier ook moeten gaan vertellen. Heel veel succes!

4. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Oh echt, wist niet dat een werkgever verplicht is daar vrij voor te vragen. Goed om te weten! Irritant is dat he, het gevoel dat je jezelf moet verontschuldigen ;)
    Eigenlijk gewoon belachelijk, het is al rot genoeg. Het zkh is bij ons niet om de hoek (50min enkele reis), dus denk dat ik er zo een dagdeel mee kwijt ben. Achja, mocht alles in één keer goed gaan *wishful thinking* valt het best mee.
    Geloof ook wel dat het scheelt of je er zelf echt een ding van maakt of niet. Zo lang het mijn werk en de resultaten die ik behaal niet beïnvloed, is het eigenlijk helemaal niet van belang natuurlijk. De bezoekjes zijn alleen zo lastig op voorhand te plannen:p

Deel Deze Pagina