Endometriose en PCOS.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Silinde, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Zijn er meer dames hier die zich hebben laten behandelen voor endometriose en PCOS? De endometriose is officieel geconstateerd, de PCOS denk ikzelf omwille van bloeduitslagen (vrij testosteron boven de norm, progesteron postmenopauzaal!, AMH was 1,5 geen idee of dat normaal is (was nog niet binnen bij mijn huisarts dus kon de referentiewaarden niet vergelijken, enkel gehoord in ZKH), ze hebben cystes gezien op mijn eierstokken op de echo (ik zag zelf ook een soort rondje met rondjes in, en blijkbaar volgens internet is dat typisch een kenmerk van PCOS), ik ben te dik en krijg er moeilijk iets af, heb baardhaar (iew!,) en moet daar dus regelmatig iets aan doen en verder haar op mijn benen, vorige keer zwanger geraakt i.c.m. metformine (dat was voor mij de eerste hint om ditmaal PCOS op tafel te leggen in het ZKH, had gegoogled en dat kan blijkbaar helpen als je het hebt), soit, symptomen genoeg maar de PCOS is niet gediagnosticeerd.
    Bij mij gaan ze de endometriose dus operatief verwijderen. Kan ik vragen om tijdens diezelfde operatie de cystes op mijn eierstokken aan te pakken? Kwestie van 2 kwalen in 1 keer te behandelen en dat ze nadien niet nog eens zouden moeten snijden. Iemand ervaring?

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb zelf ook endometriose. Hoe hebben ze de endometriose geconstateerd? Als ze het op de echo gezien hebben, dan denk ik dat de cystes endometriosecystes zijn en geen gewone cystes, klopt dat? Dan zullen ze ze verwijderen tijdens de laparoscopie. Gewone cystes gaan meestal uit zichzelf weg, endometriosecystes niet.

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Het ligt volgens mij inderdaad aan de cyctes. Custes van pcos zouden vanzelf weer moeten verdwijnen.
    Succes in ieder geval.

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    @nientjje: ze hebben die gezien op een echo, maar lagen die cystes bij jou ook allemaal "netjes in een rondje"? Bij mij is het echt vergelijkbaar met wat je op internet vindt van plaatjes bij PCOS. De endometriose zou in de baarmoeder zelf gezien zijn en de plaats waar het lag, zou wijzen op uitgroei richting de organen in de buik (darm etc.).

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    De cystes lagen niet in een rondje. Ik had er 1 rechts en 1 links. Meestal krijg je er dan niet zoveel, degene die je hebt worden vooral erg groot.
    Misschien dan toch met pcos te maken, hopelijk weet iemand daar een antwoord op.

Deel Deze Pagina