bepaalde bewegingen bij zw

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by debbie1983, Mar 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    hallo

ik heb even een vraag ivm mijn werk maar ook uberhaubt over bewegingen.. voor mijn werk (schoonmaak bijna fultime) zit ik vaak gehurkt en/of gebukt en omdat die buik dan als het ware onder druk staat daardat ik 'in elkaar' zit vraag ik me af of dat kwaad zou kunnnen voor de baarmoeder/het kindje (evt als dat zou zijn vanaf hoeveel weken) ?

zijn er andere bepaalde bewegingen die 'kwaad' zouden kunnen voor de zwangerschap ? of word het advies wat je vaak hoort 'rustiger aan doen en door je knieen gaan' bedoelt voor de rug ivm bi?

alvast vriendelijk bedankt
    debbie

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi debbie,

Zolang het voor jou nog goed te doen is is het geen probleem de kleine heeft daar weinig last van. Probeer inderdaad wel goed door je knieen te gaan, daar belast je je rug het minste mee. En als je dingen tilt dan zo dicht mogelijk bij je lichaam houden. Heb je 's avonds als je op de bank zit of in bed ligt last van je buik dan is dat een teken dat het te veel worde! Dus luister goed naar je lichaam!

Imke

Share This Page