Wanneer ovuleer ik? ovulatiepijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bernie, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Ik zit nog in de fase dat ik eigenlijk nog geen zin heb om met ovulatietesten etc. te werken, maar ik heb toch een technisch vraagje:
    Ik heb een vrij regelmatige cyclus (28/29 dagen). Elke maand heb ik ook duidelijk een paar dagen ´vruchtbaar slijm´, vlak voor de dagen die door de ovulatiecalculator als ´vruchtbaar´worden aangemerkt. Op een gegeven moment is het meeste slijm weg, maar dan krijg ik ovulatiepijn. Vaak wel drie/vier dagen. Nu weet ik niet waar ik op moet afgaan: ovuleer ik de dag nadat het meest vruchtbare slijm is verdwenen ("dag x-2")? De dag waarop de calculator aangeeft dat ik ovuleer ("dag x")? De dag dat de buikpijn is verdwenen ("dag x+1")? Ik vrees dat jullie antwoord toch gaat zijn om de ovulatietesten te halen, maar misschien herkent iemand zich in mijn symptomen?

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Mmm, lastig Bernie. Ik heb gedurende een dag of 4-5 wat drukkende pijn in mijn onderbuik. Tegelijk dat ook wat vruchtbaar slijm. Door ovutesten en ook een cyclus met regelmatige echo's weet ik dat mijn ei inderdaad is gesprongen op de laatste dag van die buikpijn. Maar dat kan inderdaad voor iedereen anders zijn. Tempen nog een idee voor jou?
    En anders gewoon een tijdje lekker doorklussen tot buikpijn ook over is ;)

Deel Deze Pagina