Wonen op gelijkvloerse flat

Discussie in 'De lounge' gestart door Rainbow88, 12 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wonen op een gelijkvloers appartement..

Het is voor mijn mama die wilt verhuizen.. Het is in een vrij rustige straat.

Voor en nadelen hieraan? Ervaringen?

Ik voeg enkele foto's vh appartement toe.

Bijgevoegde bestanden:

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn schoonouders wonen sinds drie jaar in een gelijkvloers appartement en geen moment spijt gehad.
    Het enige wat weleens een nadeel kan zijn is dat wanneer het geen 55+ woning is je van alles als buren kan krijgen maar tot nu toe nooit problemen gehad.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Cobon

Cobon Niet meer actief

Super toch, zelfs met tuin! Is levensloop bestendig.

Nadeel zijn je bovenburen maar het ziet er nieuw en dus goed geïsoleerd uit.

4. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn moeder is ruim een jaar geleden verhuisd naar een appartement ,ze kwam uit een hoekwoning met megatuin maar ze heeft geen seconde spijt!Ze vind het heerlijk dat ze binnenshuis geen trappen meer hoeft te lopen en het burencontact is er ook goed.Ze wil er nooit meer weg (behalve horizontaal...).

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Precies dat!

6. sierheester

sierheester Actief lid

25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Ik vind het ook heel mooi. Kan ze voor altijd blijven wonen. Buurt ziet er, voor zover je kan zien, er ook goed uit!

7. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.082
    1.073
    113
    Voordeel: buren in de buurt in geval van nood Voordeel: minder stookkosten door buren boven en naast je
    Nadeel: iets minder privacy

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.318
    10.283
    113
    Wij vonden het wonen gelijk vloers heel erg fijn.
    Het ziet er netjes uit en als enig nadeel zou ik zeggen dat de tuin en parkeerplaats wel etg open is. Ik weet niet of je toestemming krijgt om het minder vrij te krijgen. Mensen staan bij wijze van zo in je tuin.

9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.301
    8.761
    113
    Vrouw
    Mijn moeder is een paar jaar geleden verhuisd naar een gelijkvoers appartement. Ze heeft geen seconde spijt gehad en zou echt niet meer terug willen naar een woning met trappen. Zij woont niet in een 55+ woning dus heeft van alles om haar heen wonen maar dat vind zij juist heel fijn.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Even kijken bij de buren, hoe zij de tuin hebben afgeschermd. En evt vragen hoe het is qua zonlicht.

En maak gelijk een praatje met de buren, dan weet je of er evt geluid overlast is.

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Alles gelijkvloers is heerlijk.
    Je bent sneller klaar met schoonmaken
    Als je moe bent, en eigenlijk naar bed wilt, hik je er niet tegen aan om nog die trap (of 2) naar boven te lopen.

Slaap je moeder met het raam open ‘s nachts? Misschien vind je dat dan straks wat onveiliger.

Deel Deze Pagina