Smal Venster wie nog meer.

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by muurbloem, Feb 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muurbloem

muurbloem Actief lid

Dec 18, 2007
    119
    0
    0
    Hoi vandaag kregen we uitslag v/d samenlevingstest ( negatief) hecht er trouwens geen waarde aan. Ook werd er verteld dat ik een smal venster heb :rolleyes: , (ik dacht een wat,) heb het trouwens ook niet gevraagt aan haar.
    Toen we weer thuis waren ben ik maar eens gaan googlen, volgens mij is het gewoon een moeilijke benaming voor iets wat vaker voor komt.
    Zijn er ook meer dames hier die een smal venster hebben, en waneer klussen jullie want het komt namelijk erg precies als je een smal venster hebt, ook als je het niet hebt natuurlijk :D
    ( zie info over smal venster hieronder) X

VruchtbaarheidsvensterU bevindt zich hier: Patiënten informatie » Orienterend Fertiliteits Onderzoek (OFO) » Vruchtbaarheids venster
    Het "Vruchtbaarheids Venster"
    (Fertile window length: click here)

(ook wel "Fertiliteits Venster" of "fertile window" genoemd)

Met het "Vruchtbaarheids Venster" wordt het aantal dagen bedoeld waarbinnen na samenleving (vrijen) een zwangerschap kan ontstaan. Door middel van eenvoudig onderzoek kan dit "Vruchtbaarheids Venster" in kaart worden gebracht.

Vanaf ongeveer 5 dagen voor de te verwachten eisprong zal gedurende enkele dagen het slijm van de baarmoedermond worden beoordeeld. (Zie afbeelding)

Het onderzoek duurt dan totdat men m.b.v. echo onderzoek de dag van de eisprong heeft bepaald.
    Met dit onderzoek word onderzocht hoeveel dagen voor de eisprong het slijm van de baarmoedermond al doorgankelijk is voor de zaadcellen (zie ook de afbeeldingen):

"fertile window" baarmoederslijm en goed sperma
    "fertile window" baarmoederslijm en matig sperma
    "fertile window" baarmoederslijm en slecht sperma

Gedurende de dagen voor de eisprong wordt het slijm van de baarmoedermond overvloediger en doorgankelijker voor zaadcellen naarmate deze eisprong (ovulatie) nadert.

Niet bij iedere vrouw is het slijm van de baarmoedermond even overvloedig en doorgankelijk voor zaadcellen.
    Afhankelijk van de kwaliteit van het slijm van de baarmoedermond in de dagen voor de eisprong maar natuurlijk ook van de kwaliteit van de zaadcellen, zal bij een vruchtbaar paar het slijm al 4 tot 5 dagen voor de verwachten eisprong doorgankelijk zijn voor zaadcellen, terwijl bij een minder vruchtbaar paar het slijm pas de dag voor de eisprong doorgankelijk genoeg is.

Dit onderzoek geschiedt d.m.v. poliklinisch onderzoek, echo onderzoek en laboratorium onderzoek.

Het Vruchtbaarheids Venster en kans op zwangerschap
    (uitsluitend indien er bij dit paar geen andere factoren gevonden zijn die de vruchtbaarheid kunnen doen verminderen)

Het "Vruchtbaarheids Venster" "fertile window" wordt uitgedrukt in het aantal dagen voor de eisprong dat het slijm zaadjes doorlaat en derhalve het aantal vruchtbare dagen per maand.
    Dit aantal vruchtbare dagen zegt iets over de zwangerschaps kans per maand of per jaar:

De kans op zwangerschap in relatie tot het aantal vruchtbare dagen.
    ("breedte van het Fertiliteits Venster" of "hoeveel dagen staat het Fertiliteits Venster open")

2. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Ha muurbloem,

Een smal venster idd nog nooit van gehoord.
    Het is echter wel zo dat onze 2e samenlevingstest ook niet goed was.
    Hebben toen 12 uur voor de afspraak samenleving gehad.
    3 e samenlevingstest was wel goed maar dat was een samenleving van 5 uur voor de afspraak.
    Dus als ik dat verhaal van jou zo lees zou dat bij mij ook wel eens heel goed kunnen ook al is dat met zoveel woorden niet gezegd.
    Zou dat al die neg ovu-testen kunnen verklaren?
    Test al vanaf dag 12 zit nu op dag 16 en heb nog geen pos test gehad.
    Heb een cyclus van 30 dagen ongeveer dus je zou zeggen ..................

Nou heel veel succes ermee in ieder geval.
    Wel positief blijven hoor want ik zeg altijd maar zo als je positief blijft dan ben je er al voor 50%

3. muurbloem

muurbloem Actief lid

Dec 18, 2007
    119
    0
    0
    Hoi marsim, ik weet niet of het ook te maken heeft met negatieve ovutesten, want bij mij zijn ze wel steeds positief, maar ik heb zeg maar rond mijn eisprong, mischien maar 5 uur waar in mijn baarmoedermond goed toegankelijk is voor het zaad ofzo, en het slijm optimaal is, daarvoor en daarna wordt het bij mij weer troebeler, waardoor de kans op het overleven van de zaadjes minimaal is, jij ook positief blijven he! we geven de moed niet zo maar op! haha .X

Share This Page