Hai dames Paar weken terug heb ik een topic geopend over dat ik naar de huisarts moest als ik nog niet ongesteld moest worden. Jullie zeiden toen dat ik een pil kreeg (naam vergeten maar volgens mij iets van pilameton haha) deze 12 dagen slikken en dan ben je gereset. Nu ben ik vanmorgen dus naar de ha geweest en krijg ik oestrogeen en progesteron voor 2 maanden ik schrik hier wel beetje van, omdat hier wat anders werd gezegd. Ben die 2 maanden ook niet vruchtbaar. Wat vinden jullie hier van?
Ik kreeg primolut dit moest ik een paar dagen slikken weet niet meer hoelang en daarna zou ik mijn menstruatie krijgen. Ik heb het niet geslikt omdat ik een verkleving had dus had de primolut niks uitgehaald. Heb je aan je huisarts gevraagd waarom hij voor dit medicijn heeft gekozen
Nee, heeft ze ook niet gezegd. Als het hierdoor niet regelmatig word moet ik in januari naar de gynaecoloog. Maar vind het wel heftig ofzo.. Maja ze zal wel niet iets slechts voorschrijven toch?
Weet je hoe het heet kan je altijd ff op google kijken of je er ook achter sta. Je kan ook zelf contact opnemen met je ha om te vragen waarom ze deze medicijnen heeft gekozen. Nee ze zullen niet iets geven wat slecht is maar jij mag wel weten waarom.
Primolut reset niks, zorgt er alleen voor dat je een ontrekkingsbloeding krijgt. Dus zorgt niet voor een echte menstruatie en is geen garantie dat je hierdoor weer een normale cyclus krijgt. Het word gebruikt om de menstruatie te verschuiven of uit te stellen, of om doorbraakbloedingen te stoppen.
Oja, en wss heeft de dokter je orgametril voorgeschreven, is ook een progestogeen hormoon, maar dat is tijdelijk niet leverbaar vanwege een productieprobleem bij de leverancier..
Ik krijg nu een pil die ik 2x over 25 dagen moet slikken en in allebei de 25 dagen nog een pil vanaf 14 dagen. Lijkt me allemaal niet heel best voor je lichaam, maar ze zei dat het werkte.