Hormoonwaarden

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Loesbakker1992, Nov 7, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesbakker1992

Nov 7, 2020
    20
    7
    3
    Hallo lieve dames,
    Ik ben nieuw hier op het forum, heb een vraag aan jullie. Momenteel zit ik op cyclusdag 14, geprikt op de hormoonwaarden:
    FSH: 9.59
    Progesteron: 1.2
    Oestradial: 192
    LH: 4.16

Op cyclusdag 12 had ik een follikelmeting, baarmoederslijmvlies was 6 mm, follikel 22 mm. Op cyclusdag 14 was bms 3,5 mm, eiblaasje was nog te zien. Heb momenteel ook last van doorbraakbloeding. Lijkt niet op een menstruatie. Het is wel te lang voor een ovulatiebloeding.

Ze gaan mijn AMH waarde ook nakijken, is ook voor geprikt, uitslag is jammer genoeg nog onbekend.

Ik heb volgende week een nieuwe afspraak, maar weet niet wat die hormoonwaarden aanduiden, daarnaast ook vreemd dat mijn eiblaasje wel te zien is, maar mijn bms dunner is geworden...

Iemand dit ook meegemaakt? Waarschijnlijk gaan we een IUI traject in, want het lukt niet om natuurlijk zwanger te raken. Daarnaast heb ik last van doorbraakbloedingen?

Ik heb op internet gezocht, je FSH waarde dient tussen de 1 en 10 te zijn. Op cyclusdag 3 is deze ook vorige cyclus geprikt, toen was het 6.53. Maar het is nu 9.59 op CD 14, ben zo benieuwd of dit goed of slecht is.

Ben zo bang dat ik een vervroegd overgangfase zit. Zo vervelend dit. Al deze onzekerheden :(

Ook echt benieuwd of mijn eisprong is geweest of nog moet komen, aangezien mijn eiblaasje op knappen stond, namelijk 22 mm..

Wellicht hebben jullie vergelijkbare ervaringen.

Liefs,
    een onzekere Loes

2. Loesbakker1992

Nov 7, 2020
    20
    7
    3
    Helemaal niemand?

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Van halverwege de cyclus is er weinig te zeggen over de waardes mbt evt overgang.
    Die waarden moeten op dag 3 geprikt worden.

Je bent halverwege nml al eitjes aan het rijpen, dus is de fsh logischerwijs wat hoger.

Loesbakker1992 likes this.
  4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Ik heb niet veel verstand van je hormoonwaardes, maar ik weet wel dat ze inderdaad niet zo halverwege geprikt moeten worden om er echt iets zinnigs over te zeggen.

En aan alleen je amh kan je niet de conclusie binden dat je in de vroege overgang zit meis. Daar is meer onderzoek voor nodig. Veel ziekenhuizen gebruiken het helaas wel als leidraad terwijl alleen amh echt niet alles hoeft te zeggen.

Ik begrijp het echt, wachten op uitslagen is rot. Maar helaas het enige wat je op dit moment kan doen... heel veel sterkte❤️

Loesbakker1992 likes this.
  5. Loesbakker1992

Nov 7, 2020
    20
    7
    3
    Dank je wel. Stelt toch wat gerust. :)
    Liefs

6. Loesbakker1992

Nov 7, 2020
    20
    7
    3
    Ja, het zijn ook tenslotte momentopnames, dus ga er ook niet te zwaar aan trekken, hopelijk komende week meer informatie.
    Bedankt voor jouw bericht, liefs

7. Loesbakker1992

Nov 7, 2020
    20
    7
    3
    Vraagje.
    Ik heb vaak tussentijds doorbraakbloedingen, en altijd rond de ovulatie. Je zou zeggen ovulatiebloedingen, maar het is te lang voor een ovulatiebloeding. Je kunt het ook geen menstruatie noemen.
    Op cyclusdag 14 was mijn progesteronwaarde 1.2, de progesteron zorgt ervoor dat mijn baarmoederslijmvlies dikker moet worden, op cyclusdag 12 was het 6 mm, op cd 14 slechts 3,5 mm. Na cd 14 begon ik meer en meer te vloeien. Kan het zo zijn dat mijn lichaam te weinig progesteron aanmaakt, waardoor ik hormonale schommelingen krijg met als gevolg de bloedingen die tussentijds optreden?
    Heeft iemand dit meegemaakt? Of extra toediening van progesteron gekregen? Ik heb binnenkort een afspraak bij de gynaecoloog hierover, dus wil voorbereid het gesprek ingaan.

PS: ik heb overal op gecheckt, uitstrijkje, soa testen, hsg etc. Gelukkig is er niks uitgekomen, maar die doorbraakbloedingen komen zo af en toe terug. Ze dachten aan hormonale schommelingen.

Wellicht kunnen jullie mij verder helpen.

Liefs

Share This Page