Wij zitten bij een fertiliteiten kliniek en momenteel zijn zij de cyclus aan het monitoren. Vandaag echo gehad en op dag 16 van de cyclus was de eicel nog maar 15mm. 2 dagen terug was hij 13mm. Nu moeten we maandag meer terug maar het lijkt erop met de ovulatietesten dat morgen de eisprong is. Kunnen zij dan maandag wel nog zien hoe groot de eicel is geworden voor de eisprong?
Ik denk het niet.. weg is weg haha. Maar had je vandaag een piek? Want een eitje springt meestal wel boven de 20 mm toch?
Als je vandaag een lh piek hebt, dan springt je ei uiterlijk zondag en kunnen ze maandag geen meting meer doen qua grootte.
Ik had hetzelfde en toen bleek die maandag dat t een cyste was geworden en de positieve lh test helaas geen eisprong had opgeleverd. Dus die meting was iig wel zinvol
Ja dat zijn ze dus aan het monitoren nu. Net inderdaad een positieve ovulatietest. Dus kans is denk ik groot dat het eitje niet groot genoeg is als hij springt. Geen idee of dat kan hoor. Maar gisterenochtend met echo was hij 15 mm en dan nu eisprong. Maar in het weekend is de kliniek niet bereikbaar dus kunnen het nu ook niet navragen
Vrijdagochtend 15mm, zaterdag 17mm en lh piek? Dan kan ie ook nog maandagochtend springen toch met ca 21mm..
Ben benieuwd naar de uitkomst van je echo. Ik sluit me namelijk aan bij @vlinderCN het kán zijn dat ie is gesprongen dit weekend , maar ook goed dat ie dat pas vanochtend heeft gedaan. Ik had bij 17mm vaak twee dagen later mijn eisprong.