Dames, ik ben even nieuwsgierig. Ik kan het op internet niet vinden. Ik weet dat je eitje ongeveer 24-48 uur na je positieve ovulatietest springt. Maar wat is nou écht het maximum? Ik kan me voorstellen dat het een keer voor kan komen dat je eisprong bijvoorbeeld een keer pas drie dagen na je piek plaatsvindt, je lijf is geen robot. Maar bijvoorbeeld 4/5 dagen later, dat is toch niet mogelijk? Dus dat als je eisprong niet na zoveel uur na de piek heeft plaatsgevonden, er een nieuwe piek nodig is om de boel in gang te zetten? Het lijkt mij, dat de piek op een gegeven moment 'uitgewerkt' is? Weet iemand dit?
Ik heb hier eens naar gekeken, en volgens eerder gedaan wetenschappelijk onderzoek vindt de eisprong binnen 24-48u na het begin van de LH piek plaats, en dus korter na de piek zelf (gemiddeld ongeveer 18uur). Dit gold voor 90% van de vrouwen, maar voor zover ze gevonden hebben werd geen enkele vrouw zwanger als de eisprong langer dan 48u op zich liet wachten. Blijkbaar is het ei dan niet vruchtbaar meer. Als het je interesseert: zie artikel