Ervaring met laparoscopie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jacky1983, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky1983

Jacky1983 Lid

30 jun 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of ik hier bij het juiste topic ben maar ik ben op zoek naar mensen met ervaring met een laparoscopie
    Morgen staat voor mij een laparoscopie gepland en ik zie er toch wel behoorlijk tegen op. De reden van de laparoscopie is dat er antistoffen tegen chlamydia gevonden. Dit kan ik een behoorlijke tijd hebben gehad (2 a 3 jaar) daarom ben ik naast de narcose nogal bang voor de uitslag. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

2. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb een laparascopie gehad voor endometriose. Geen idee of dat hetzelfde zal zijn als bij jou.
    Ik moest een dagopname ondergaan en de operatie zelf heeft een 3-tal uur geduurd, was een redelijk zware laparascopie vertelden ze me achteraf.
    Werd ook wakker met een blaassonde en een redon (om vuil bloed af te laten lopen). Ik ben dan nog moeten blijven voor een overnachting (gelukkig was ik daar op voorzien met mijn valiesje).
    De dagen nadien had ik wel heel veel last van een trekkend gevoel in mijn buik, spieren aanspannen of druk zetten was erg moeilijk. Maar om eerlijk te zijn voelde ik me elke dag die passeerde wel veel beter.
    Veel succes gewenst in ieder geval!

3. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    ik heb het ook gehad.

enigste nare wat ik had is dat ik door de gassen erg naar werd. Die drukken op je lichaam en daar werd ik misselijk van.

Bij mij zijn de hechtingen van mn navel uitgescheurd. Dus ik adviseer je echt om weinig te doen er na!

Ik ben na een week gaan werken, en kon dit eigenlijk nog niet aan ( veel til werk ect.) denk om je zelf!

Narcose enzo vond ik helemaal mee vallen!!

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik ben inderdaad ook 2 weken thuis geweest van het werk, autorijden en buigen etc was bijvoorbeeld heel moeilijk en pijnlijk. De eerste 2 dagen na de operatie ben ik mijn zetel/bed niet uit geweest. Rust zeker voldoende en hopelijk is alles goed verlopen!

5. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik heb m ook gehad, maar dan met verwijderen van een bbz in mijn eileider. Was een pittige operatie, maar was dan ook geen doorsnee laprascopie.
    Ik heb 4 weken thuis gezeten, maar had voornamelijk te maken met het verwijderen van de bbz en het 'wroeten' in mijn andere eileider ivm verklevingen.

Ik heb ook antistoffen voor chlamydia, maar heb nooit zo'n kijkoperatie gehad daarvoor, dus vind t op zich wel apart dat jij dat wel krijgt. Wat denken ze dan te vinden? Waarschijnlijk verkleefde eileiders of verklevingen?

Doe daarna vooral even rustig aan, mijn navel is daarna ook nog gescheurd.

Sterkte morgen, maak je vooral niet te druk het is op zich geen heftige ingreep, maar je moet daarna wel echt even rust nemen en vooral goed luisteren naar je eigen lichaam wat wel en niet kan.

6. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hoe gaat het met jou ondertussen Suze? Al opgestart met ivf? Ik duim voor je! Wist trouwens niet dat je navel ook doorgescheurd was :)

7. Jacky1983

Jacky1983 Lid

30 jun 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    De ingreep is intussen achter de rug en is me reuze meegevallen.
    Het herstel valt me tot nu toe ook goed. De uitslag was helaas niet goed.
    Beiden eileiders zijn volledig verstopt en konden niet worden doorgespoten. Mogelijk zouden ze operatief nog hersteld kunnen worden maar de gyn leek hier niet zo positief over.
    Dit betekent dat er waarschijnlijk alleen nog maar ivf rest.
    Binnenkort heb ik een afspraak met mijn eigen gyn om deze opties te bespreken. Iemand ervaring met het herstellen van de eileiders?

8. kinderwens9

kinderwens9 Actief lid

13 jun 2014
    146
    0
    16
    Ik heb het ook gehad. Begin 2014. Door bloedonderzoek werden antistoffen gevonden van chlamydia. Geen idee wanneer ik het had:(

Laparoscopie is niet leuk. Het is een operatie dus sowiezo niet fijn. Ik was snel hersteld maar had last van de gassen die in mijn buikholte bleven. Oas na 2 of 3 dagen waren ze weg. Een nare ervaring maar wel met een duidelijk resultaat in mijn geval.

9. kinderwens9

kinderwens9 Actief lid

13 jun 2014
    146
    0
    16
    Hoi. Bij mij was het resultaat bijna hetzelfde. Ze hebben maar de helft van een eileider bespaard. De gyn zei, gelijk ivf. De volgende maand begin ik al aan ivf. Mijn eileiders waren ook verstopt, eentje zelfs met vocht binnen. Echt vervelend. Maar een goed nieuws is dat ik nu moeder ben!!!!:):):)

10. Jacky1983

Jacky1983 Lid

30 jun 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi kinderwens, bedankt voor je reactie. Mag ik vragen wat de reden was van het verwijderen? Vanwege vocht? Is dit in een operatie gebeurd? Hierover is mij niks verteld maar ik moet nog een gesprek krijgen met mijn eigen gyn. Begrijp ik het goed dat je bij de 3e behandeling zwanger werd? Fijn dat er nog hoop is! Heb je lang op de wachtlijst gestaan?

11. kinderwens9

kinderwens9 Actief lid

13 jun 2014
    146
    0
    16
    Hoi Jacky,

De vocht in mijn eileider werd ontdekt tijdens de echo bij een intake gesprek bij de gyn. Toen bleek pas dat dit de reden kan zijn waarom ik niet zwanger werd. Dat heet hydrosalpinx, een verstopne eileider met een vocht. Op de echo zag het best dik uit. Tijdens de operatie bleek dat mijn andere eileider ook dicht zit, maar dan wel zonder vocht. De ene konden ze niet redden en werd verwijderd, de andere wouden ze redden maar eigenlijk bleef maar een stuk over:( :( :(daarna had ik 2 ivf behandelingen, waarvan 8 terugplaatsingen. De laatste tp is gelukt. Nu heb ik nog van de 2e ivf een cryo over en deze wordt morgen teruggeplaatst.

12. kinderwens9

kinderwens9 Actief lid

13 jun 2014
    146
    0
    16
    O ja... Je vroeg nog of dat de reden was en dat ze het tegen jou niet hebben verteld.. Als jij een echo had, hadden se het vast wel gezien...zn dikke eileider.

13. Jacky1983

Jacky1983 Lid

30 jun 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi kinderwens, wat heftig 7 tp's. Wel heel goed om te horen dat de 8e is gelukt! Dat biedt hoop! Mag ik vragen hoelang je over 8 tp's hebt gedaan? Heel veel succes vandaag!!

14. kinderwens9

kinderwens9 Actief lid

13 jun 2014
    146
    0
    16
    Hoi Jacky,

7 terugplaatsingen... Dat was het meest verschrikkelijke periode in mijn leven... Echt. Ik heb het als ellende ervaren, maar gellukkig was ik sterk genoeg om door te gaan. Ik heb er niet zo lang overgedaan, een klein jaartje. Het is me gelukt om goed te plannen en eigenlijk had ik een tp bijna elke maand, m.u.v. Zomervakantie en 1 maand rust na een verse embryo.

Vandaag ging het goed. Ik heb hem, hij is goed ontdooid en teruggeplaatst. Nu wachten....t

15. Jacky1983

Jacky1983 Lid

30 jun 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi kinderwens, jeetje wat heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat dit een verschrikkelijke periode is geweest. Respect dat je hebt volgehouden. Ik hoop ook snel met het traject te kunnen beginnen. Fijn om te horen dat de tp goed is gegaan, ik ga voor je duimen'

16. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Jacky: Blij dat de operatie is meegevallen, maar helaas jammer van het resultaat zeg... Zie je het zitten om met ivf te starten? Want is plots toch een grote stap hé... Succes in ieder geval!

17. Jacky1983

Jacky1983 Lid

30 jun 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Dora, het is wel een klap omdat het ineens zo definitief is. Anderzijds weet ik nu wat er aan de hand is en elke maand eem teleurstelling is ook niet prettig. Van wat ik lees zijn er nog kansen en daarom probeer ik positief te blijven. Jij hebt bijna een 1e intake? Wat spannend! Hoe sta jij er in? Mag ik vragen of jij het op je werk hebt verteld?

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, ik. Om exact dezelfde reden als jij. Lap viel mee, maar wat ze vonden helaas niet. Hoop voor jou op beter nieuws. Narcose is een rare gewaarwording. Je wordt voor je gevoel weer wakker op t moment dat je in slaap bent gevallen. Heel gek.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ach :( Hier had ik ook die uitslag. Heb je ook vocht in je eileiders? Hydrosalpinx? Zo ja, absoluut eisen dat deze verwijderd worden voor je met IVF start.

20. Jacky1983

Jacky1983 Lid

30 jun 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Hilly, bedankt voor je reactie. Ze hebben niks gezegd over vocht. Ik zal het voor de zekerheid eens navragen. Mag ik vragen hoe jouw ervaring is met ivf? Ben je snel gestart? Heb je veel behandelingen gehad?

Deel Deze Pagina