Normale cyclus terug? Hoe nu verder rekenen voor eisprong etc.

Discussion in 'Zwanger worden' started by NLJH, Dec 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NLJH

NLJH Bekend lid

Nov 11, 2014
    686
    43
    28
    Female
    Amsterdam
    Hi Dames,

Ik ben even benieuwd of ik een ''normale cyclus'' te pakken heb na het stoppen met de pil. Op 16 november heb ik de pil aan de kant gelegd. Nu inmiddels weer een tijdje verder, veel ''vreemde dingen'' gevoeld in mijn lichaam. Overgeven, enorme buikkrampen, hoofdpijn steken, spontane netelroos en vandaag dan (helaas) voor het eerst een bloeding.

Ik ging er niet vanuit al meteen zwanger te zijn omdat ik simpelweg niet weet wanneer exact mijn eisprong geweest zou zijn, als ik deze al gehad heb. Maar het zou uiteraard wel super geweest zijn;)! Back to reality haha..

Waar ik nu even nieuwsgierig naar ben is of ik mijn ''normale cyclus'' nu heb? Ik ben op 16 november met de pil gestopt, 20 november bloeding (ontrekkeningsbloeding denk ik), en nu 14 december mijn eerste ''echte'' ongesteldheid, denk ik dan... Ik zit dan op 25 dagen, en dat kan gezien worden als een normale cyclus toch? Maakt het klussen op het goede moment wat makkelijker als ik vanaf nu echt de MKB app en symptomen in mijn lijft kan gaan bijhouden.

Ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.
    Liefs!

2. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

Dec 5, 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Wat fijn dat je al zo snel je eerste echte menstruatie hebt gehad! Ik moest eerst 137 dagen wachten voor een bloeding met een hormoonkuur en heb vorige week zondag voor het eerst een eisprong gehad!

Het is zo in het begin wel lastig zeggen of je cyclus voor altijd 25 dagen zal zijn. Je zou deze nieuwe cyclus bijvoorbeeld je temperatuur bij kunnen houden en eventueel als je het niet vervelend vind ook je slijm conctroleren. Je kan over beide methodes veel dingen lezen op internet. En natuurlijk zijn er ook de ovulatie testen. Maar misschien kan je het eerst een klein beetje op z'n bloop laten? Of ben je ook zo een ongeduldig typ als ik? ;)
    Ik heb het zelf met temperatuur en slijm gedaan, omdat ik geen idee had of ik uberhaupt een ei zou krijgen, maar heb het dus wel gevonden.

Voel je vrij om meer vragen te stellen! Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.

Liefs

3. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hoi! Deze eerste cyclus hoeft helaas niets te zeggen over de komende cycli... Het is natuurlijk wel fijn dat je niet heel lang hebt hoeven wachten op je eerste menstruatie. Pas over een paar maanden kan je er meer over zeggen, je kan dan van een gemiddelde uitgaan, maar de lengte kan het eerste jaar na pilstop nog behoorlijk schommelen.

4. NLJH

NLJH Bekend lid

Nov 11, 2014
    686
    43
    28
    Female
    Amsterdam
    Dankjewel voor je reactie Zwangeresje!
    Ik ben normaal inderdaad heeeel ongeduldig, en nu al helemaal haha!
    Wat rot zeg dat het zo lang geduurd heeft bij jou, helemaal als je van je zelf al ongeduldig bent hihi..

Een cyclus van 25 dagen zou kunnen toch? Ik ben de MBK gaan bijhouden vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil, en mijn eerste dag van het ontrekkingsbloed aangehouden als eerste dag van laatste menstruatie. Volgens de app zou ik pas de 17de ongesteld moeten worden, maar ja hoe betrouwbaar is zo'n app als je pas net gestopt bent met de pil...

Mijn bloeding is een beetje bruinig, roze van kleur, en niet heel veel...
    Lees namelijk ook veel verhalen over innestelingsbloeding zo'n 3 a 4 dagen voor je ongesteldheid. Ergens hou ik de hoop dat het de 1e ronde al raak is. Ook omdat ik behoorlijk wat rare verschijnselen gehad heb de afgelopen maand; Super erge buikkrampen, hoofdpijn (nog steeds elke ochtend), overgeven, spontane netelroos (heb ik nog nooooit gehad), wat is die onzekerheid toch vervelend hihi..

5. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

Dec 5, 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja de onzekerheid is ook vervelend. Ik heb in de eerste maanden na het stoppen met de pil ook allemaal vage klachten gehad. Het is waarschijnlijk gewoon je lijf dat reageert op het plotselinge gebrek aan de pilhormonen of juist van de hormonen die het zelf weer aan maakt. Probeer er niet al te veel conclusies aan te verbinden.

Een cyclus van 25 dagen kan inderdaad hoor. Maar het kan ook nog wel wat varieren. Een app gaat uit van standaarden en gemiddelden en helaas is elke vrouw weer anders. Dus ik zou me ook daar niet te veel op richten en het meer als een middel gebruiken om alles bij te houden, maar niet te veel vasthouden aan de conclusies die het trekt. Probeer naar je lijf te luisteren.

Ik heb gezien dat je heel veel topics met vragen hebt aangemaakt de afgelopen tijd en kan daaraan wel zien dat je het erg spannend vind allemaal. Niet onbegrijpelijk hoor, maar probeer jezelf niet gek te maken! Vertrouw erop dat je lijf het echt wel goed gaat doen en dat het komt op het moment dat het goed voor je is.

Fijne dag!

6. samaa

samaa Niet meer actief

Na mijn onttrekkingsbloeding werd ik na 29 dagen weer ongesteld. Die keren erop duurde het 37 dagen, in de maanden erop werd mijn cyclus langzaamaan wat korter naar 31/33 dagen.
    Het zegt nu dus niets, maar wel fijn dat je lichaam het weleven weer op lijkt te pakken! Ik weet nog Hoe blij ik Was dat ik uit mijzelf ongesteld werd na 13 jaar pilgebruik :D

En wat betreft je klachten/symptomen: ik had dit ook erg de eerste 3 maand na het stoppen met de pil. De eerste 6 weken voelde ik echt van alles, daarna had ik het idee langzaam weer mezelf te worden.
    Elke maand dacht ik dat het raak was, omdat ik wel symptomen had. Die maand dat ik juist nergens last van had was het raak

7. NLJH

NLJH Bekend lid

Nov 11, 2014
    686
    43
    28
    Female
    Amsterdam
    Haha ja het is zo frustrerend dat wachtend en alle onzekerheid blehh!
    Toch dacht ik ergens dat het wel raak was, heb dingen gevoeld/gehad die ik nooit eerder heb gehad! Mega buikkrampen, enorme hoofdpijn steken, rug, spontane netelroos uitslag (echt nog nooit gehad) een lichte bruin/roze bloeding gister in de ochtend daarna de hele dag niks meer; dus ergens dacht ik/hoopte ik dat het misschien al raak was.. Maar vanmorgen was er dan wel de rood/rode bloeding, helaas :(! Wat kan je lichaam toch raar doen haha!

Jou eerste cyclus kwam dus ook snel, maar daarna zat er langer tussen. Hoe is dat nu? We kunnen dus niks anders dan engelen geduld hebben en afwachten :(

8. NLJH

NLJH Bekend lid

Nov 11, 2014
    686
    43
    28
    Female
    Amsterdam
    Ohhhh jij bent al heel ver in je zwangerschap zelfs! Gefeliciteerd! Na hoeveel maanden was het raak??

Share This Page