Hello! Ik ben nieuw hier en een BAM in spe. Mijn kinderwens heeft twee jaar geleden een gigantische boost gekregen toen ik er achter kwam dat alleenstaande vrouwen gebruik kunnen maken van KID. Ik heb mezelf wat tijd gegeven om er eens flink over na te denken en mijn leven goed op de rails te krijgen en ben nu op zoek naar een goed ziekenhuis/ kliniek waar ik me in kan schrijven voor de behandeling. De wachtlijsten die ik tot nu toe gezien heb zijn flink, dus daar hou ik rekening mee. Maar ik heb geen haast. Vooralsnog spreekt UMC mij het meeste aan, samen met AMC. Van beide weet ik zeker dat ze partnerloze vrouwen helpen. Maar... beide zijn wel een eindje fietsen van mijn huis vandaan. Haha! Gelukkig heb ik een auto. Dus twee vragen: hoe zijn jullie ervaringen met KID behandelingen (ICI/IUI) bij het AMC en UMC? En weet iemand of er ook ziekenhuizen in omgeving Rotterdam zijn die alleenstaande vrouwen willen helpen? Ik zoek me rot op de site van o.a. het EMC, maar zie het nergens staan. Thankyou!
MCK Leiderdorp (viva neo tegenwoordig) werkt met postcode gebieden. Klinieken / ziekenhuizen : - amc - umc utrecht - rijnstate Arnhem - nij geertgen - nij barrehus - isala kliniek zwolle Je kan bij meerdere klinieken/ziekenhuizen inschrijven dat mag. Je moet rekenen op eerst een paar maanden wachttijd voor de intake (gesprek/onderzoek bij de gynaecoloog en gesprek bij de psycholoog). En dan een paar weken wachten op groen licht. Je wordt nl besproken in een medisch ethisch team. En dan duurt het nog een paar maanden voor je kan beginnen. Reken maar totaal minimaal op een jaar tot anderhalf jaar voo je kan beginnen. Tenzij je bij nij barrehus / geertgen gaan die werken vaak met deense of duitse donoren. Daar werkt het anders. Je kan ook bijvoorbeeld via meer dan gewenst op zoek gaan naar een bekende donor. Weet niet wat je nog meer wilt weten?
Super bedankt voor de reacties! Gezien de postcode gebieden van MCK Leiden is Utrecht voor mij het dichtst bij. Dus denk dat ik in ga schrijven bij UMC en bij AMC (als back-up). De wachtlijst is geloof ik een jaar en 4 maanden bij UMC op het moment, dus het gaat allemaal nog wel even duren. Ik wil niet met een bekende donor. Liefst wel met een donor uit Nederland, vandaar voorkeur voor Nederlandse ziekenhuizen/klinieken. Als ik bij twee in wil schrijven, heb ik dan ook twee verwijzingen van mijn huisarts nodig? Of kan die gewoon twee brieven aan mij meegeven ofzo? Nog tips voor het gesprek met de huisarts? Hier zie ik eigenlijk nog het meest tegenop.. Ken mijn huisarts haast niet (kom daar nooit), dus heb absoluut geen idee hoe hij hier tegenover zal staan. Dacht het te combineren met mijn bevolkingsonderzoek.. twee vervelende dingen in één klap.
Je kan vragen om een algemene verwijsbrief, waarin natuurlijk wel staat waarin je voor komt. Mijn huisarts heeft gewoon 2 handgeschreven briefjes geschreven Bevolkingsonderzoek wordt door de assistente gedaan Gewoon zeggen dat je een verwijzing nodig hebt. Je ik heb gewerkt voor mijn huisarts dus hij kent mij dus niet echt tips. Maar gewoon aangeven dat het een weloverwogen keuze is en kan zijn dat hij wat dingen vraagt/polst. Vaak weten ze er zéér weinig van hihi.
Oh, haha! Dat de assistente het bevolkingsonderzoek doet wist ik niet. Die ken ik helemaal niet! Haha! Als ik er waarschijnlijk meer over weet dan mijn huisarts vind ik dat wel prettig. Dan kan ik de zenuwen verbergen met weetjes. Wat bekende donor betreft: ik heb in mijn vriendenkring niet direct iemand die ik hiervoor zou willen vragen. Heb wel iemand overwogen, maar besloten dat dit uiteindelijk toch te weird/onhandig zou gaan worden. Online een donor zoeken zie ik gewoon niet zitten. Bovendien heb ik geen interesse in co-ouderschap - ik wil het graag alleen doen. Ik zie wel voordelen van een co-ouderschap (met name de hele praktische wat opvang e.d. betreft), maar het af moeten stemmen van mijn opvoedwensen met iemand (die ik zelf slecht ken) zie ik niet zitten. Ook al zou het kind het meerendeel van de tijd bij mij zijn. Ik heb genoeg vrienden en familie die al aangegeven hebben allemaal ooms, tantes, e.d. te willen worden. Als ik al een hele goede vriend gehad had zou ik dit wel overwogen hebben, maar die is er niet. Ik heb altijd al een plaatje gehad van mij alleen met een kindje (en een kat of twee), dacht alleen dat dit via adoptie zou gaan. Gezien de kosten daarvan was ik erg blij dat KID een optie is. Ben jij ook alleenstaand Aicirtap?
Hallo Lady Lion Ik ben woonachtig in de omgeving van Groningen en heb ca. 3 jaar geleden de keuze gemaakt om via KID BAM-MAM te worden. Ik heb me toen, via een verwijzing van de HA, ingeschreven bij het UMCG. Helaas heeft het UMCG een behoorlijke wachtlijst. Vrienden attendeerden mij erop dat KID ook bij Rijnstate in Arnhem wordt uitgevoerd. Ik heb met toen, via een verwijzing van de HA, ook ingeschreven bij het Rijnstate. Toen ik me inschreef voor dit traject was ik alleenstaand. Toen ik de uitnodiging kreeg voor het eerste gesprek, had ik inmiddels een relatie. Rijnstate Arnhem is van mening, gezien de situatie waarin wij zitten, dit voor ons de beste keuze is. (Mijn vriend heeft 2 kinderen en heeft zich laten helpen. Hij heeft heel duidelijk aangegeven dat hij dit niet weer laat herstellen, maar steunt mij gelukkig in mijn keuze.) Ik ben dit traject gestart met een cyclusmonitoring omdat ik een lange cyclus (36 dagen) heb en ik zelf geen LH-piek kon ontdekken. Dit bleek vrij logisch te zijn omdat mijn eitjes niet groeiden. (LH-testen heb ik gedaan voordat ik het tweede gesprek had, om zo geen tijd te verliezen) De cyclusmonitoring is gedaan bij het Martini Ziekenhuis in Groningen. Dit scheelde mij enorm veel reistijd. De communicatie tussen beide ziekenhuizen doe ik zelf. En dit bevalt mij prima. Ik ben deze cyclus begonnen met Clomid en heb 2 mooie eitjes. Afgelopen weekend de eerste inseminatie gehad. Dus wij zitten de komende weken in spanning af te wachten.
Aicirtap: Oh, wat een traject al. Hoop dat November een goede maand word! Hoe ga jij om met de teleurstelling? Omdat ik er nog 'voor' sta kan ik het nu voor mezelf allemaal nog wel rationaliseren, maar eenmaal 'erin' kan ik me niet voorstellen dat ik dat nog lang volhou.. Lydje81: Hi! Super om te horen dat jij ook voor BAM gaat, met partner. Haha! Vind het combineren van ziekenhuizen wat jij doet echt een slimme zet. Als het zover is ga ik die optie in mijn achterhoofd houden - zou enorm schelen als ik voor onderzoeken e.d. niet zo ver hoef te reizen. Spannend nu je net de inseminatie gehad hebt. Ik heb mijn fingers crossed voor je. Begint een KID traject trouwens meestal met vruchtbaarheidsonderzoeken? Of is het bij normale cyclus enzo gewoon een kwestie van donor kiezen en starten?