"Hopelijk dit jaar zwanger van 1e kindje" club

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Monijari, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Hoi allemaal,
    veel clubs zitten al vol, dus ik heb een club opgericht voor vrouwen die net als ik bezig zijn met hun eerste kindje. Gewoon om te kletsen over de NOD, temperatuurkaartjes, de mannen, de symptomen etc :). No strings attached maar wel lekker even kunnen ventileren met vrouwen in dezelfde situatie.

Link: Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

Wie komt erbij :)

2. wonder2015

16 jul 2014
    33
    0
    0
    Hoi hoi!

Ik wil graag met je kletsen hoor!
    Wij gaan ook voor onze eerste wonder!
    Hoelang ben jij al bezig met zwanger worden?

3. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wij zijn ook bezig voor ons eerste kindje, wil helaas nog steeds niet lukken heel frustrerend :(

4. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Hoi Wonder2015 en Loutje86!

leuk dat jullie meekletsen.

@wonder: wij zitten "pas" in ronde drie. Jij 7 zo te tellen?

@beide: Maar ik vind het nu al frustrerend. Iedereen in mn omgeving lijkt wel zwanger. Op werk met een populatie van in totaal 70 mensen zijn er 8 zwanger. In mijn vriendengroep hebben er 2 "spontaan" een kind gekregen en is er eentje nu in ronde 2 zwanger... ik gun ze het allemaal, dat is het niet. Ik zou alleen zelf ook zo graag....

Jullie hebben beide wel een lange cyclus zeg. Die van mij zit op 32 dagen. tot nu toe 2 maanden achter elkaar.

@Loutje: wat betekent IUI? Mag je al voor onderzoek ivm lange cyclus? En wondertje jij?

Mijn NOD is dinsdag.... heb gisteren al getest (VEEL te vroeg natuurlijk...maar heb geen geduld) en dus ook niets te zien.... echt niets hahahaha hoe lang ik ook tuur...

Nu wachten tot zondag... als dat lukt... en dan dinsdag... etc...

Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag? Loutje 28 denk ik? Ik ben ook van 86 en net 28.

5. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    @loutje: hier even je reactie van het andere forum:
    Druk met werk en zoek veel afleiding, dat helpt enorm!
    In het begin werd ik er helemaal GEK van dacht er de hele dag door aan.. nu is dat niet meer zo erg omdat we al onderzoeken hebben gehad en we steeds een stapje dichterbij komen hopelijk.. (IUI),
    in ronde 5 werden wij al doorgestuurd omdat mijn vriend zelf via ivf
    is gekomen.. werden dus gelukkig serieus genomen! Ja echt zo vervelend dag 52 vandaag al! Al aantal testen gedaan maar daar stop ik nu ook mee kost alleen maar geld haha.. Ben jij al naar de dokter geweest? Welke ronde zit je?

Mijn man is ook via IVF op de wereld gekomen... maakt dat uit?? Wist ik namelijk niet. Zoals in mn vorige bericht: ik zit pas in ronde drie...

Sterkte met IUI!

6. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen! Dan verhuizen we naar dit topic haha
    Ben 21 jaar, mijn vriend 23. 4 jaar samen en dus 7 rondes serieus aan het proberen. Ik weet niet of het uitmaakt maar de artsen namen ons gelukkig serieus.. als eerst bij de huisarts een zaadonderzoek gehad. Uitslag minder dan 2 miljoen heeeeel slecht dus.. meteen een verwijzing! Omdat de 2e en 3e uitslag "goed" was (11 en 18mil), en bij mij alles goed was van de onderzoeken willen ze eerst 4x IUI proberen daarna overstappen op IVF..over 2 weken hebben wij het intakegesprek voor iui spannend joh.. eindelijk stapje dichterbij! Ronde3: doe je al wel ovulatie testen? ik vind dat zelf altijd wel fijn! en als je naar de huisarts gaat, vragen ze vaak ook om minimaal 3 maanden je temperatuur bij te houden..
    daar zou ik dan wel aan beginnen anders sturen ze je weer terug, zucht . haha! Oh en ik blijf ook kijken naar die testen hoor, in ander licht, draaien, na 10 min nog eens kijken.. word je gek van he? Ik ga zo weer eens testen, alsof ik dat nog niet genoeg heb gedaan.. nog niet ongesteld namelijk.

"IUI is een afkorting die staat voor Intra Uteriene Inseminatie. IUI is een vruchtbaarheidsbehandeling, waarbij het bewerkte zaad van de man door middel van een katheter rechtstreeks in de baarmoeder van de vrouw wordt gebracht. De bewerking van het zaad van de man vindt plaats in een laboratorium, en daarbij worden de meest optimale zaadcellen er uit gefilterd. Deze worden binnen een zeer kort tijdsbestek ingebracht in de baarmoeder van de vrouw, om zo veel mogelijk kwaliteitsverlies tegen te gaan"

7. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou heb alweer een test gedaan: zwaar negatief haha.
    Nu echt wachten op mijn menstruatie :) Hopelijk snel dan....dan zit ik weer in een nieuwe cyclus tijdens het intakegesprek

8. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Ah dank je wel voor het delen :)
    2 weekjes, spannend hoor! ik ga vor je duimen dat ze je snel helpen!

Ik ben idd al aan het tempen, deze maand nog niet zo serieus, maar volgende maand zeker...
    deze maand nog geen ovu testen (ronde 3 pas..) maar ook die komen er de volgende maand bij :)

jammer dat je een negatieve test heb :( balen hoor! en ja je wil ze gewoon zwanger staren hahaha!

Ah duidelijk! Dank je wel. Je zet me wel aan t denken door dat onderzoek wat hij heeft gehad... misschien als het over 3 maanden nog niet raak is toch maar even bij de dokter peilen! Dank je wel.

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wij zitten in de eerste ronde voor een eerste kindje :)
    Nog een paar dagen geduld en dan kan ik testen.
    Ongelooflijk spannend!!

10. mevraardbei

27 sep 2014
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mag ik ook met jullie mee kletsen?? Ik ben sinds april gestopt met de pil. Maar tot nu toe pas twee keer echt ongesteld geweest. Dus hopelijk snel een normale cyclus. Las dat sommigen van jullie al veel langer bezig zijn... hopelijk is het snel raak! Ik ben 29 en mijn vriend ook. We zijn 9 jaar samen :)

11. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    monijarials ik jou was zou ik sowieso even langs gaan, waarom niet?! en als je gaat gewoon melden dat je man via ivf is gekomen en je graag wat onderzoeken wilt, dan ben je er tenminste op tijd bij zoals ons!! :))

beeb laat je het ons weten? 1e ronde, zou wat zijn als het dan al raak is! spannend!!

mevraardbei vervelend he die lange cyclussen!dat komt echt omdat je met de pil bent gestopt.. hopelijk snel weer een normale cyclus en niet zoals mij (zucht :p )

12. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Mag ik er ook bij?

Ik ben 27 jaar en sinds augustus getrouwd. Ik ben van België. In augustus ben ik met de pil gestopt dus nog maar ronde 2. Ronde 1 duurde 34 dagen... Als ik uitga van opnieuw 34 dagen dan is mijn NOD pas 30/10
    We zullen zien. In ronde 1 heb ik wel duidelijk iets gevoeld rond de ES dus ik denk dat ik mijn ES echt voel! (stekende pijn in mijn buik) Kan natuurlijk ook toeval geweest zijn.

Ik ben vanmorgen gestart met temperaturen, ovulatietesten doe ik nog niet ...

Al 1 keer gependeld en volgens mama van daan zou ik in december positief testen... We zullen zien!

Bedankt alvast!

13. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is fijn, de eerste cyclus zo goed :)
    December...dat zou mooi zijn....hopelijk allemaal een positieve test nog in 2014!!!

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

We hebben in ieder geval flink ons best gedaan de afgelopen weken :D

Dat wachten is alleen zo verschrikkelijk!

15. mevraardbei

27 sep 2014
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wachten is idd lang beeb87....

Hopelijk ook een positieve test voor jou in 2014 lautje86, is dat mogelijk???
    Hier nog wachten op de ongi....

16. mevraardbei

27 sep 2014
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nu heb ik ook een handtekening... maakt wat meer duidelijk... :p

17. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    mevraardbei ah dat hoop ik zo, in 2014 nog! maar ik mag niet klagen met mijn 52 dagen cyclus als ik jouw banner zie! Heb de mijne ook maar eens aangepast nu gaat het automatisch :)

18. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18

LEuk beeb! wanneer is je NOD? die eerste maand is alles echt nog zoo spannend he! Het moment dat je dan stopt met de pil (als je die gebruikte??), de eerste keren klussen daarna en nu het afwachten! Spannend hoor! ik ga voor je duimen dat het meteen raak is!

19. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Welkom :)
    ik ga snel eens een lijst aanmaken met naam, leeftijd, ronde en NOD.

NOD is idd lastig na 1 maand.

Ik hoop dat je schoonmoeder (?) gelijk heeft!

20. Loutje86

Loutje86 Actief lid

3 aug 2014
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een lijst is heel handig ja! :) Overzichtelijk!

Deel Deze Pagina