Endometriose?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linnieke, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Hi hallo meiden,

Ik ben sinds vandaag in ronde 11 beland.. :(
    Nu ben ik me eigen vanaf gister eigen een beetje druk aan het maken over of ik endometriose heb ja of te nee..

Misschien is dit niet de juiste plek of een stomme vraag maar wil toch kijken of ik er hier reactie op kan krijgen.

Het is namelijk zo dat ik tijdens het vrijen niet alle standjes kan doen. Dit doet pijn, nou ja, pijn is een groot woord maar voel het wel goed.. Lijkt mijn baarmoeder?? Nu heb ik me hier nooit over druk gemaakt, omdat ik dacht dat meerdere vrouwen hier last van hadden maar nu we dus bezig zijn voor een kleine komt dit dus bovenwaaien.. ( heb het hier ook over gehad met een vriendin en had er helemaal geen last van..)
    Het gewone normale man op vrouwenstandje wel maar ik hoef bijvoorbeeld niet mijn benen omhoog te gooien tijdens of doggystyle (is helemaal uit den boze)
    Nu ben ik hierover dus een beetje gaan googelen en nu kom ik dus overal enodmetriose tegen...
    Verder heb ik vrijwel geen symptomen die overeenkomen met endometriose.. Natuurlijk heb ik wel een dag voor mijn menstruatie krampen en de dag van zelf, maar na 2 dagen verdwijnt dit ook weer, hoef er ook neit voor thuis te blijven, met een paracetamol heb ik er geen last meer van.. Daarnaast ook wel wat last van me rug, maar volgens mij hoort dit toch ook gewoon bij menstruatieklachen.. ??

Whaah...

Kan iemand van jullie misschien adviseren??

Alvast hardstikke bedankt!!!

Grtz. Linnieke

2. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Oeh, eng dit soort dingen! Je moet wel oppassen dat je niet onnodig gaat doemdenken hoor.. (al kan ik het me wel voorstellen, inmiddels in ronde 11!)

En ik moet je zeggen dat ik ook niet met alle standjes goed wegkom, er zijn er best een paar die gewoon te pijnlijk zijn! Hoeft volgens mij niets te betekenen..

Succes! En als je toch heel erg twijfelt even naar de huisarts!

3. fafa

fafa Niet meer actief

volgens mij heeft dat ook met de ehhh.. afmeting van je partner te maken. Voor sommige dingen is vriendlief voor mij ook gewoon te groot... als er te hard tegen je baarmoedermond aan wordt gestoten doet dat bij iedere vrouw gewoon pijn, toch?

4. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    Hi meiden,

Allereerst kei bedankt voor jullie reacties..

Heb inderdaad ook al aan grootte van vriendlief zitten denken, maar, dat is gewoon "normaal"/"gemiddeld".

Ben ondertussen nog wat verder aan het neuzen op google.. ( lang leve google ) en de meeste verhalen over endometriose gaan toch over heftige menstruaties, buikpijnen e.d. in ieder geval, daar heb ik geen last van. Maar kan nog niet zeggen dat het me gerust heeft gesteld.
    Wat me daarintegen wel wat geruststeld is jullie opmerkingen over dat de meeste vrouwen wel last hebben van bepaalde standjes.. Kijk, pijn tijdens het vrijen heb ik ook niet, alleen net wanneer hij er wat dieper ingaat.. En blijkt dat nou net ook een symptoom te zijn van endometriose.. dus.. daar gaan we weer!! Ben inderdaad aan het doemdenken, daar ben ik, sinds we besloten hebben om voor een kleine te gaan en ik me steeds meer bewuster wordt van mijn cyclus, steeds beter in!!
    Heb me verhaal inmiddels ook bij vriendlief neergelegd en zijn reactie is; Maak je toch niet zo druk, het komt goed.. Kortom, even een reactie waar ik op dit moment, haha.., niet zoveel mee kan!!
    Meiden bedankt voor jullie reacties...
    Meneer

Nog meerdere adviezen?? Hoor het graag!!

Grtz. Linnieke

5. LaFemme

LaFemme Bekend lid

15 okt 2009
    755
    0
    0
    Hoi Linnieke,

Ik heb endometriose maar dan in een lichte vorm.Veel vrouwen hebben het en die weten het niet eens. Dat vertelde mn gyneacoloog.Ik kom elk jaar even op controle en dat stelt me dan gerust. Ze zegt dat ik me nie druk moet maken over een zwangerschap omdat het heel licht is. Ze zei zelfs dat als je endo hebt het goed os om zwanger te zijn want dan onderdruk je het:)
    Als jij alleen wat pijn hebt tijdens het klussen zou ik me echt geen zorgen maken!

Liefs Femke

6. misa

misa Niet meer actief

Ik ben er niet bekend mee, maar ik zou gewoon eens een bezoekje aan de ha brengen. Geef je klachten aan en vraag een doorverwijzing naar een gyn. Ook ivm je kinderwens en dat je al 11 maanden bezig bent. Kan je veel rust geven.

Wij zitten net in de 10e maand en zijn gister ook naar de ha geweest ivm de kinderwens. Wel gezegd dat we een jar bezig zijn. Nu wordt zijn sperma onderzocht en als we die uitslag hebben krijg ik volgende week een verwijzing naar een gyn.
    En het lucht op!

Dus ik zou zeggen doen, helemaal omdat je toch onzeker bent over je klachten.

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Meerdere vrouwen hebben als de man er diep ingaat lichte pijn, dit komt omdat hij dan de baarmoedermond aanstoot. Het hoeft dus niks met endometriose te maken te hebben.
    Meid als je zo twijfelt, waarom ga je dan niet langs de huisarts??

Heb je al eens op deze site gekeken?
    www.endometriose.nl

Ikzelf heb endometriose en 2 flinke cystes dankzij dit.
    Bij mij is ieder standje pijnlijk maar dit komt omdat de endometriose bij mij ook in mijn vaginawand zit.
    Het zit op veel plekken bij mij.
    Ik heb daarbij ook bijna heel de maand door pijn.

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik wil niet opscheppen maar mijn vriend is nogal flink geschapen ik heb ook bij bepaalde standjes dat hij tegen mijn baarmoeder aan stoot en dat kan flink pijn doen ik denk dat jij t zelfde hebt?

9. Linnieke

Linnieke Actief lid

7 sep 2009
    172
    0
    0
    HI meiden,

Geweldig bedankt voor jullie reacties.. !!

Ik ben er door jullie berichten er wat rustiger door geworden.. Ik heb altijd gedacht dat het normaal was en nooit me eigen druk om gemaakt, maar sinds we bezig zijn voor een kleine maak ik me overal druk om.. En gister dus ook vanwege de "pijn" tijdens de gemeenschap!!
    Ik heb gister ook nog een forum bezocht van vrouwen met endometriose.. Nou.. RESPECT voor deze vrouwen hoor!!! Wat een helse pijnen kunnen ze hebben!!
    Verder heb ik besloten om nog niet naar de dokter te gaan, eigenlijk omdat ik verder geen aansluitende/overeenkomende klachten heb, en aangezien we alweer bijna een jaar bezig zijn moet ik binnenkort toch naar de gynecoloog om de zaak eens te laten checken! Ik zal dit dan ook zeker aankaarten! Maar, nogmaals.. Het feit dat de meeste vrouwen die hier antwoord op hebben gegeven hier wel een beetje last van hebben heeft me gerustgesteld!! Bedankt hiervoor!!
    Succes met het zwanger worden!!

Groetjes,
    Linnieke

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    goedzo meis!!
    geniet alleen van wat je lekker vind heel veel succes!!!!!!!

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hai,

Ik heb er ook last van hoor, niet zo zeer tijdens, nou ja ook tijdens vooral als de benen de lucht in worden gegooid (..grr...mannen! ;)), maar ook erna. Vanochtend hier flink geklust en ik voel hem nog hoor. Moet zeggen dat er een eitje rijpt dus ik denk dat het daarom des te gevoelig is maar goed, manlief ook flink geschapen maar ik denk dus dat het normaal is. Denk dat als het endometriose is dat je het wel weet, echt vaak onderbuikpijn enzo.

Succes, C

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Oh ooh.. Ik heb ook altijd (de hele maand lang) last van onderbuikpijn.. Is dat iets ergs? Alleen tijdens mijn menstruatie is het weg, maar dan heb ik andere pijn natuurlijk :p

13. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    P.S. Ik ben ook een ster in doemdenken!! :$ Ik geloof gewoon ook niet dat er niets mis zou zijn met me/ons, slecht he?

Deel Deze Pagina