blaas ontsteking en onvruchtbaar??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door honeyy, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meiden!

ik ben van een verhaaltje beetje onzeker geworden, zat met een vriendin op msn en ze vertelde van haar blaas ontsteking.. etc..we hebben allebij veel blaasontstekingen gehad.. dus gingen we zoeken op internet en daar kwamen we dit tegen;

van een eenvoudige blaasontsteking word je niet onvruchtbaar. De blaasontstekingen kunnen wel het gevolg zijn van een gynaecologische aandoening en die kan leiden tot onvruchtbaarheid.

meiden die hier meer over weten ofzo? want ik zit in ronde 11 en zij in ronde 16.. dus dan ga je toch wel beetje twijfelen enzo!

alvast bedankt!!

dikke kus

2. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik hoop het niet heb 4 jaar geleden ong. heel vaak blaasontsteking gehad zelfs een keer nierbekontstekking.. :(
    kwam door de sex.. bepaalde standjes krijg ik blaasontsteking van .. maar ik heb er nog nooit van gehoort .. datje daar ontvruchtbaar van word

3. sabina84

sabina84 Lid

7 sep 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    had dit nog nooit gehoord, ik heb ook heel vaak blaasontsteking gemiddeld 1 keer in de maand, nu al 5 jaar sinds de geboorte van mn dochtertje, krijg ook bijna nooit geen medicijnen meer tenzij het heel erg is, en ben nog steeds vruchtbaar :D

is er verder niets over te vinden?

groetjes

4. Perry

Perry Niet meer actief

Sabina; er is helemaal niets over te vinden heb heel het net afgespeurd, blaasontsteking opzich kan geen kwaad tenzij je er te lang mee rond blijft lopen, de ontsteking gaat steeds verder naar boven, en je kan nierbekkenontsteking krijgen door de blaasontsteking dat veroorzaakt dat je onvruchtbaar wordt.

5. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik heb in mijn puberteit (nog voor ik sex had) heel veel blaasontstekingen gehad, zelfs nog voor jus en col kwamen ook geregeld. Bij een uroloog geweest, allerlei onderzoeken gehad geen oorzaak gevonden trouwens. Ik was binnen 3 maanden van Justin zwanger en 8 maanden na de geboorte van Justin was ik zwanger van Colin.

Ik heb wel gelezen dat bij bepaalde gynaecologische aandoeningen blaasontsteking voorkomt, maar daar is niet de blaasontsteking de oorzaak van, maar een symptoom. Ik zou dus duidelijkheid gaan vragen aan je gynaecoloog, en niet alles geloven wat er gezegd wordt (hoe moeilijk dat ook is)

6. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik weet wel dat je van chlamydia zowel urineweg infecties kan krijgen als onvruchtbaar kan worden. Het is een soa.
    Maar dan komt het dus van de chlamydia en niet van de ontstoken blaas.

7. Chocomam

Chocomam Lid

6 feb 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi, k had dat ook gelezen. K heb het aan mijn arts gevraagd maar die zegt dat het onzin is. Hij zei dat chlamydia idd wel tot onvruchtbaarheid kan leiden. K zelf heb in het verleden ook vaak blaasontst gekregen. K ging er gelijk mee aan de slag als k het voelde opkomen. K krijg zelf ontsteking als het koud is. Heel gek, ook na sex vaak. Maar k doe er wel veel aan zodra k het voel komen..
    Maar focus j niet daarop.. Hou j rustig van binnen dan komt t wel goed

8. narcisje80

narcisje80 Actief lid

22 okt 2009
    498
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meis,

Ik heb vroeger ook veel blaasontstekingen gehad. De laatste keer was toen ik zwanger was van onze jongste (en precies met onze bruiloft:(). Het kan volgens mij idd zo zijn dat je onvruchtbaar word als je er te lang mee rond loopt. Maar het kan ook cronisch worden. Maar volgens mij ben je er elke keer gewoon voor behandeld (toch?) en kan het volgens mij dan geen kwaad.
    Heel veel succes met zwanger worden en dat het maar snel mag gebeuren.

Liefs.

9. misa

misa Niet meer actief

Ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik denk dat je van gewone blaasontstekingen ook niet onvruchtbaar wordt. Maar als je er (vaak) lang mee door loopt dan kan een blaasontsteking uitslaan naar de nieren e.d. Dus ik kan me indenken dat het dan uiteindelijk wel enige invloed kan hebben op je vruchtbaarheid.
    Ik zou bij twijfel even naar de ha gaan. Ook voor je kinderwens die (nog) niet lukt. Heb ik ook gedaan en het lucht op!

10. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Oh nou dat zou niet best zijn, heb al vaak blaasontstekingen gehad!
    Denk inderdaad dat als je er heel lang mee doorloopt, wel onvruchtbaar kan raken ofzo..

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb er nog nooit van gehoord ik heb op dit moment fikse blaasontsteking en plaste bloed ik heb een paar keer per jaar blaasontsteking en voel het ook opkomen en van de zomer heb ik nierbekken ontsteking gehad maar met medicijnen gaat het netjes over en het is ook zo dat heel veel vrouwen na de sex (dus als het sperma er langer inzit)blaasontsteking krijgen maar dat zou mooi zijn dat je dan minder vruchtbaar zou worden dan zou er ook niemand zwanger kunnen worden want dan heb je geen sex meer omdat je bang bent voor een blaasontsteking nee hoor ik geloof er niks van heb nog nooit een geslachtsziekte gehad en die blaasontsteking kan je soms meestal niks aan doen als je er vatbaar voor bent.

dat zou oneerlijk zijn

12. Perry

Perry Niet meer actief

het is inderdaad een fabeltje!! GELUKKIG!!!

Deel Deze Pagina