Endometriose

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sammy79, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hi Shenoby, helaas nog niet bekend wanneer de operatie plaatsvindt... Zit momenteel aan de Orgametril, zodat m'n cyclus stil ligt. De endo groeit nu dus ook niet door gelukkig. Maar echt fijn zijn die hormonen niet hoor... Maar ja, wat moet dat moet. In het UMCG opereren ze alleen laparoscopisch. Dus geen grote buikwond gelukkig. Ze gaan de endocyste dan verwijderen en ze gaan bekijken hoe het verder gesteld is met de endo. Eventueel krijg ik dan later nog een grotere operatie waarbij ze alle verklevingen weg gaan halen (en daarmee ook een stuk uit de darm ws.). Die operatie duurt dan een hele dag!! En ook laparoscopisch (hoe is het mogelijk!). Hoop dat het zover niet hoeft te komen.

Wat vervelend (zacht uitgedrukt) dat je dagelijks last hebt van de endo. Kan me voorstellen dat je je eierstok eruit wilt laten halen.

2. zus01

zus01 Niet meer actief

Hallo, hier ook iemand met endo (gehad). Vorig jaar is er een knobbeltje bij mijn navel verwijderd, wat, bij onderzoek, endometriose bleek te zijn.
    Ik ben een uitzondering op de regel; aangezien endo-cystes meestal rond de baarmoeder manifesteren (logisch, aangezien het om baarmoederslijm gaat). bij mij is het op de eoa manier bij mijn navel terecht gekomen (uitzonderlijk, maar gebeurt dus wel). Ik had daardoor vnl. 1 dag voor en tijdens mijn menstruatie pijn (bij mijn navel dus). verder had ik geen afwijkingen in mijn menstruatie. De gyn heeft mij toen ook nog inwendig onderzocht (eierstokken/baarmoeder), maar daar was (gelukkig) niets gevonden.
    Ik weet niet of de endo voor mij een reden is dat we (nog) niet zwanger zijn, maar volgens de gyn zou dat eigenlijk geen probleem moeten zijn. al met al ga ik nu toch (weer) de MMM in, omdat het sinds de operatie nog steeds niet is gelukt om zwanger te worden. Ik hoop dat het met de leeftijd (35+) te maken heeft en niet met evt. nog aanwezige endo. Helaas heeft de chirurg mij trouwens moeten melden, dat met het weghalen van de endo, geen garantie heeft dat het nooit meer terugkomt...:(

3. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Waarschijnlijk heb ik het ook, maar het is nog niet met zekerheid vastgesteld. Bij de eerste echo zag men iets wat op een cyste leek, een maand later zat het er niet meer. Maar ik heb al maandenlang heel erg veel pijn. Het begint als de menstruatie begint, dan is het ook op z'n ergst en dan heb ik pijn tot aan de eisprong. Advil werkt niet meer, Diclofenac helpt niet, ik heb nu baat bij Aleve Intense en op de wat minder pijnlijke dagen Aleve Feminax. Daarna 2 weken pijnvrij. Wel vanaf een paar dagen na de eisprong tot aan de menstruatie last van rood/bruinige afscheiding. Komende week weer naar de gyn. Waarschijnlijk eerst een HSG en dan misschien een laparoscopie. Ik heb wel een normale eisprong, dat is vastgesteld. Dus ik hoop maar dat ik weinig endo heb en er gewoon zwanger mee kan raken.
    Ik wil jullie allemaal sterkte wensen, ik weet wat het is. Niet alleen de pijn maar ook wat het emotioneel met je doet. Zucht...
    Groetjes
    Jolanda

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    @ Chessertje: Naproxen helpt ook goed tegen de pijn. Veel sterkte meid!

@ Zus01: wat een bijzondere vorm van endo heb jij gehad. Hopelijk heeft het uitblijven van een zwangerschap niets te maken met eventuele endometriose. Kan me voorstellen dat die gedachte wel door je hoofd gaat. Veel succes.

Deel Deze Pagina