Veel harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Annalise74, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    #1 Annalise74, 28 apr 2011
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
    Beste verloskundige,

Even een vraagje voor je. Ik ben 24 weken zwanger en heb de laatste 2 weken veel harde buiken.

Ik merk dat bij het opstaan van mijn stoel of bukken vrijwel direct een harde buik krijg. Het kindje is ook erg beweeglijk, wat ook nogal eens een harde buik veroorzaakt.

Nou weet ik dat als ze niet echt pijnlijk zijn, en onregelmatig komen, het weinig kwaad kan, maar aangezien ik de hele dag erg druk ben en een zoontje van 2 jaar heb, PLUS 2 oppaskindjes (1,5 en 3 jaar) heb rondlopen, heb ik op een dag wel vaak een harde buik. (10 x per uur ongeveer).

Kan het kwaad? Ik ben zo bang dat het weeën gaat veroorzaken ofzo, of maak ik me nou druk om niks? Het lijkt per week erger te worden. Echt pijnlijk zijn ze niet, maar ik vind het wel een onaangenaam gevoel. Zodra ik op mijn zij ga liggen, is het trouwens vrijwel direct over.

Oh ja, mijn urine is vorige week al gecontroleerd, en was helemaal schoon.

Bedankt alvast voor het lezen, en je antwoord.

Groetjes, Annalise

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je 10 harde buiken per uur hebt vind ik dat echt te veel voor 24 weken. Ik zou dan rust adviseren. Overleg ook met je eigen verloskundige.

Mirjam

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Mirjam,

Bedankt voor je snelle antwoord.
    Ik heb inmiddels contact gehad met mijn eigen verloskundige en die heeft me inderdaad ook aangeraden het snel wat rustiger aan te gaan doen. De oppaskindjes komen even niet en ik probeer het nu wat rustiger aan te doen (wat niet meevalt met een ondernemende peuter van bijna 2!)
    Ik hoop dat de harde buiken snel minder worden.
    Bedankt voor je advies.

Groetjes, Anna

Deel Deze Pagina