wie ook een kortere luteale fase?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door me83, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me83

me83 Niet meer actief

hello ladies..

ik ben er sinds kort achter dat ik een kortere luteale fase heb... had ik nog nooit van gehoord maar kwam erachter met ovu testen..mijn ei is 4 dagen later dan normaal. mijn cyclus is 27 dagen.. dus de 2e fase is 10 dagen..

zijn er meer die dit hebben en heeft het het zwanger worden moeilijker gemaakt?bespreken jullie dit dan ook met de ha?

ik ben nu zelf bezig met ronde 3

2. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Hoi me83,

Ik herken het wel, mijn LF varieert tussen de 8 en 13 dagen (nu is 13 natuurlijk niet te kort). Ik heb geen idee of dit het zwanger worden moeilijker maakt. Nu ga ik binnenkort naar de HA en wil ik dit wel navragen. Dus ik ben net als jij erg benieuwd!

3. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Hoi

Hier ook eentje

10 dagen zou voor mij geweldig zijn.
    ik heb er eentje van 5 gehad. (5 dagen na ei, dus eigenlijk 4 dagen)

Ik ben al wel naar de ha geweest, maar die keek alleen naar het aantal dagen van mijn cylcus. Hij vond het nog geen tijd om me door te verwijzen, dus moet ik geduld hebben.

Met 10 dagen kun je volgens mij prima zwanger worden hoor

@sunshinelover, ik zie dat in je handschrift een keer hebt staan dat je geen ei hebt gehad. Hoe weet je dat? ik denk namelijk ook dat hij bij mij deze maand niet is geweest.

4. me83

me83 Niet meer actief

hoi sunshinelover.. bedankt voor je reactie.. hoop dat er meer mensen reageren die wel al zwanger zijn en dit ook hebben zodat ik me een beetje gerustgesteld voel..

ik heb met ovu testen ook geen piek.. hij blijft iets lichter dan de controlestreep en na 3 dagen word ie weer lichter..

gebruik jij ook ovu testen?

5. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

oh we reageerden tegelijk:)

6. me83

me83 Niet meer actief

haha jaa ik zag het.. gebruik jij ook ovu testen? heb je dan wel een duidelijke piek of niet?

7. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

ja en ik temp ook

8. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    @Pip1986: ik was (omdat ik nieuwsgierig was wat mijn lichaam zou doen na het stoppen met de pil) gelijk begonnen met tempen. Die temp gegevens vul ik in op FertilityFriend, die plaatst het dan in een grafiek. Voor die maand had ik helaas geen temp stijging (bergachtig grafiekje), dus vandaar dat ik geen ei heb gehad (heb in het begin geen ovutesten gebruikt). De andere maanden had ik gelukkig wel een temp stijging.

Overigens zou ik niemand aanraden om gelijk te gaan tempen hoor! Is nogal een gedoe (ik wil er nu ook mee stoppen). Zelf ben ik wel blij dat ik het gedaan heb, omdat ik nu weet dat mijn eisprong later komt (ipv op de helft van de cyclus).

@Me83: Het kan zijn dat je geen duidelijke piek hebt, omdat misschien je urine niet geconcentreerd genoeg is (bijv. teveel gedronken)? Voor die testen moet je niet teveel drinken en ik geloof ook niet meer dan 2 uur van tevoren. En soms heb je maar een korte piek, dus moet je misschien 2x per dag testen? Bij mij is meestal de teststreep gelijk aan de controlestreep, soms wat donkerder.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had tijdens de BV-periode, toen m;n cyclus eenmaal weer op gang kwam, steeds een korte LF van 6-7 dagen. Met visoliecapsules succesvol weer verlengd naar 14 dagen toen ik zwanger wilde worden :)
    Na de miskraam zelfde verhaal, met tarwekiemolie ditmaal, (maakt niet zoveel uit of je tarwekiemolie of visolie gebruikt), nu een paar keer een LF van 11-12 gehad en de laatste keer eentje van 15.

Of je lengte van je LF invloed heeft op je kans om zwanger te worden, verschilt per vrouw: als je een vlotte innesteling hebt, kun je met een korte LF prima zwanger worden, maar als dat wat langer duurt, gaat een korte LF dus wel in de weg zitten.
    Maar een LF van minimaal 10 dagen is normaal en prima dus in principe :)

10. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

visolie helpt bij mij niets helaas:(

11. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ik heb een laat ei.. Deze maand kwam mijn ei op dag 21 en heb een cyclus van gemiddeld 29dagen.
    Ook heb ik gemiddeld 3-5 dagen voor NOD last van roze/bruinig afscheiding waardoor ik ook altijd al bang ben dat dat niet goed is en het dus nog korter maakt..

Maar ik ben ook wel heel erg benieuwd naar of er mensen met een korte lf zwanger zijn geworden en na hoeveel pogingen...

12. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Mijn LF variëerde van 10 tot 14 dagen, en ben nu zwanger dus heeft bij mij geen invloed gehad! Volgens mij is 10 dagen een beetje het minimum als ik het goed heb. Je kunt het natuurlijk altijd een keer bespreken bij de HA. Succes!

13. me83

me83 Niet meer actief

wat fijn dat ik niet de enige ben.(al had ik liever dat niemand het heeft natuurlijk). gelukkig heb ik zelf niet een hele korte fase in tegenstelling tot anderen..

tempen doe ik niet.. daar heb ik echt geen geduld voor en zou het dan ook vaak vergeten denk ik

met de ovu testen probeer ik niet veel te drinken.. ik drink al best weinig normaal dus heb me niet strak aan de gebruiksaanwijzing gehouden.. las wel ergens dat het ook door de korte fase komt dat je niet echt een hele duidelijke piek hoeft te hebben.. ik test idd maar 1 x p d.. maar afgelopen zat heb ik 3 keer getest.. alle keren dezelfde uitslag.. ik doe hem meestal rond 5 uur in de middag..al is 12 uur volgens mij beter maar niet mogelijk ivm werk

14. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik wilde net zelf een topic gaan plaatsen en toen zag ik dit topic. Ik zit dus ongeveer met dezelfde vraag.

Ik heb PCO en zit momenteel weer in een lange cyclus. Nou heb ik aan de hand van temperaturen volgens mij een duidelijk eisprong gezien op 16 juni. Ik heb die nacht ook een enorme(!!!) stekende pijn in mijn onderbuik gehad, dat ik er wakker van werd. Ik was natuurlijk best happy omdat ik dan blijkbaar in ieder geval een eisprong heb gehad! En dat is natuurlijk maar afwachten met PCO en zo'n lange cylcus.

Maar nu begon ik op 19 juni ineens heel lichtbruin te verliezen, 20e niks en 21e bruin/roze en vandaag (22e) een scheut rood bloed, daarna weer bruin en beetje stukjes/slijm.

Ik heb geen menstruatiekrampen maar het lijkt wel op de start van een menstruatie.

Dan zou ik dus 4 dagen na de eisprong al ongesteld zijn!! Dan zou ik naast PCO dus een luteale fase van 4 dagen hebben...lijkt me niet goed..

Het ging wel aardig met me de laatste tijd maar dit zorgt ervoor dat ik weer ff in die diepe put zit :(

Kan dit zo snel na ei ongesteld? En weet iemand of Clomid hier iets aan doet?

15. me83

me83 Niet meer actief

@gerbera.. het zou wel kunnen geloof ik.. ik hoop dan maar dat het niet doorzet.. met clomid heb ikzelf geen ervaring dus hopelijk reageren er meer die dan ook zo'n korte fase hebben.. ikzelf gebruik ovu testen,, tempen is niks voor mij.. ben je van plan om naar de ha te gaan of ben je al geweest?

16. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@Gerbera, ik hoop dan maar dat het een innesteling is bij jou!!

Ook ik heb een LF die veeeeel te kort is.
    eigenlijk moet je de dagen tussen de eisprong en 1e ongi rekenen dus dan is de LF nog korter. dat doe ik dan maar niet, anders is het helemaal erg.

Zet je ongi nou al helemaal door??

17. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

#17 Gerbera, 22 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2011
    @me83

Naar huisarts heeft niet veel zin denk ik aangezien ik al onder behandeling ben in het ziekenhuis. Dan zou ik eerder even daarheen moeten bellen. Maar ik weet eigenlijk al dat dat geen zin heeft. Ik kan niks anders doen dan afwachten denk ik. Ik ga ook op vakantie binnenkort en daarna begin ik met de medicijnen. Maar ik ga dit zeker wel even vragen/melden tegen die tijd bij het ziekenhuis...zo'n korte luteale fase... :(

@pip

Innestelling lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Ik heb namelijk op 17 juni seks gehad (hiervoor een hele tijd niet). Dus dan zou het een innestelling zijn op twee/drie dagen na de bevruchting. Dat kan niet denk ik???

Oh ja en mijn temp is vandaag ook ineens weer met een halve graad gezakt dus dat doet me ook denken dat ik ongesteld word.

Bedankt voor jullie reacties!!

18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mijn HA wilde mij na mijn verhaal wel vervroegd doorsturen naar de gyn.

Gelukkig bleek dit niet nodig! Ik had telkens een LF van 6. Na mijn laatste ei had ik een vroege innesteling op 4dpo (echt heel duidelijk gevoeld)!
    Het kan dus wel.

Als je een beetje schappelijke HA hebt, werkt deze wel mee.

Succes hoor.

19. me83

me83 Niet meer actief

toch best snel zwanger met 5 rondes! hoop dat ik ook zo snel op roze mag.. had je erg veel last met innesteling?

20. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb bijna 15 minuten krom naast mijn moeder in de keuken gestaan. Ik kon ff niets.

5 rondes is idd nog erg snel. Ik denk dat het ook geholpen heeft dat ik de HA heb bezocht aan het begin van de laatste ongi. Hij gaf aan dat het idd nog wel ff kon duren zo en dat haalde de druk van de ketel.

Dus ontspanning en een enorme dosis geluk waren de ingrediënten dat het raak was denk ik...

Ik wens voor jullie dat het ook snel raak mag zijn.

Deel Deze Pagina