hoe bereken je de zwangerschap als je niet meer ongesteld bent geweest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jilli, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    heej meiden ik heb een vraag

ben in december gestopt met de pil, toen meteen ongesteld geworden maar daarna dus maanden niet meer, afgelopen woensdag test gedaan was postief 3+.
    iedereen berekend de zwangerschap vanaf de laatste ongi maar dat kan bij mij dus niet (want dat was in december)dus hoeveel weken ben ik nu zwanger??
    zal volgende week de verloskundige bellen voor een afspraak voor de week erna, maar ben gewoon heel nieuwsschierig hoeveel weken ik nu zal zijn?
    wie kan mij het ongeveer vertellen

2. Essie09

Essie09 Actief lid

2 jun 2011
    367
    0
    16
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Heb je enig idee wanneer je eisprong geweest kan zijn? Doordat je veel en elastisch slijmverlies had bijvoorbeeld.
    Getemperatuurd heb je waarschijnlijk niet of wel. Want je temperatuur stijgt na je eisprong.

Zou in elk geval dinsdag gelijk de verloskundige bellen en je verhaal uitleggen. Ik denk dat je dan vrij snel langs kunt komen om te kijken (waarschijnlijk door een echo) hoe ver je bent.

Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord.

3. mom78

mom78 Lid

13 dec 2008
    98
    0
    0
    Brabant
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook precies hetzelfde, gewoon dinsdag meteen de verloskundige bellen en ws dat je dan snel langs kan komen en dan aan de hand van een echo kunnen ze zien hoever je inmiddels bent.

4. w0nder

w0nder Niet meer actief

GEFELICITEERD met je zwangerschap :):):)
    Ik zou dinsdag de huisarts bellen en vertellen vanaf wanneer je al niet meer menstrueert, waarschijnlijk
    stuurt hij je dan door naar een gynaecoloog voor een echo (omdat je al weken of zelfs enkele maanden
    zwanger kunt zijn) ;)

5. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    heej meiden ja bel dinsdag meteen. maar wonder maanden zwanger dat kan niet hoor heb ook een maand geleden getest en die waren negatief,en voel me ook nie zwanger wat me wel lijkt na een paar maanden haha.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hoeft niet te rekenen dan hoor, alhoewel je wel weet hoe lang je minimaal en maximaal zwanger kunt zijn. Doorgaans ben je een week of 2 zwanger als je voor het eerst positief test, uitzonderingen, (zoals ikzelf ;)) daargelaten.
    Maar uiteindelijk wordt ook bij iedereen die wel op basis van haar cyclus een datum heeft, de termijnbepaling toch echt gedaan met een echo tussen de 10-13 weken...

7. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    heej rozemarijke de test gaf 3+ aan dus volgens de clearblue zegt de HA meer dan 5 weken, dus ik ben ook eenb uitzondering haha

8. w0nder

w0nder Niet meer actief

Jilli, ik heb me ook lang niet zwanger gevoeld :D:D
    Idd, 3+ geeft hij aan als je langer dan 5 weken zwanger bent, ik ben benieuwd en hoop dat je snel
    een echo krijgt :)

9. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    heej wonder, wanneer begon jij je dan zwanger te voelen?? het is bij mij denk ik ook nog het geval dat ik het nog niet helemaal besef.
    ik zal morgen of woensdag bellen en hopen dat ik de week erna terecht kan, ben natuurlijk wel heel benieuwd hoe of wat en hoelang.
    weet je ook wanneer ze een vaginale echo maken of een gewone? kan ik me er even op voorbereiden.

10. w0nder

w0nder Niet meer actief

Ik voelde me pas zwanger na 10 weken, met 12 weken kreeg ik voor het eerst last van mijn borsten
    (eerder helemaal niet) ;)
    Meestal doen ze in het ziekenhuis een inwendige echo tot 12 weken, vanaf 12 weken uitwendig..
    sommige verloskundigen doen het eerder, maar inwendig is onder 12 weken het duidelijkst vertelde
    mijn gynaecoloog :)

Ik ben benieuwd wanneer je mag komen, spannend meid!!

11. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    nou dan zal ik vast een inwendige echo krijgen,maar dat maakt mij niks uit want ik wil gewoon heel graag weten of alles goed is en hoeveel weken ik eigelijk ben.mijn vriend (man) daarintegen wil echt heel graag mee maar vind dat inwendige helemaal niks. zei ook al tegen hem dat word wat met de bevalling dan haha

12. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    nou heb gebeld mag woensdag langskomen voor intake gesprek en meteen daarna een echo, dus dan weten we eindelijk hoeveel weken ik ben!! vertellen het zondag wel al aan de ouders en schoonouders!!

13. raspberry

Fijn dat je langs mag komen al!

14. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Gefeliciteerd, en fijn dat je al zo snel mag komen.

Zo'n inwendige echo stelt helemaal niks voor hoor, en wordt over het algemeen heel discreet gedaan! Als je man hier al niet tegen kan, wordt het bij de bevalling helemaal niks, haha! Dat gaat wat minder discreet namelijk....

Ik verwacht dat ze het eerst uitwendig proberen, en dan is de kans groot dat er niks te zien is, aangezien je een maand geleden nog negatief testte. Het enige wat ik voelde bij de inwendige echo's die ik met mijn miskraam heb gehad, was het 'zoeken' naar de eierstokken, omdat daar een cyste werd gezien (dat was niet pijnlijk maar ook echt niet prettig....)
    Ik liet mijn eerste echo met een week of 6 maken, en die probeerden ze in ieder geval eerst uitwendig.

15. raspberry

Meestal proberen ze idd eerst uitwendig, maar bij een vroege termijn ook regelmatig direct inwendig. Stelt idd niet zoveel voor. Wat wel handig is: een jurkje of tuniekje aantrekken. Dan sta je niet zo in je blote kont ;)

16. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Aller eerst van harte gefeliciteerd!! Geniet ervan. Ben benieuwd hoe ver je bent.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Spannend hoor, en toch ook bijzonder.Wordt het lange wachten toch beloond! Ik heb een heel aantal inwendige echo's gehad, maar het is zelden pijnlijk. Ja, zo'n ding in je onderkant is niet bepaald geweldig ofzo, maar als je je rustig ontspand en idd voor je eigen idee kun je er een lang shirt of tuniek een beetje overheen doen, dan lig je niet zo bloot. Dan heb je straks wel een mooie echo, want die inwendige zijn met deze termijn een stuk mooier!

18. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    heej dames wat super dat jullie mee denken! ik dacht ze doen er wel zo'n handoekje over?? maar doe denk ik toch inderdaad maar even wat langs aan. kijk er niet naar uit om inwendig maar wil gewoon echt heel graag weten hoeveel weken. ja toen ik belde en het uit legde hoefte ik niet eens meer te vragen naar een echo ze heeft meteen gezegt dat ik 1 kreeg. wel heel blij mee. en sanne mijn vent zal er maar aan moeten wennen haha (ze zijn toch vaak een stuk minder stoer volgens mij)
    @ anna, is het al lang geleden van je mk? en nu bezig voor de 2e?
    hoop dat je dat een beetje trekt. weet van mijn zus toen ze een mk had en daarna weer zwanger was, ze de eerste 12 weken heel bang was om het weer te verliezen. succes meid!

19. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    hallo allemaal

daar ben ik weer. vanochtend op intake geweest en daarna de echo. en het is echt waar! ik ben zwanger en we konden het hartje zien kloppen, en het wezentje zelf bewoog ook al! ben nu 8 weken en 3 dagen, dus we houden het nog wel even stil. maar wat uniek dat zoiets bestaat! dolgelukkig!!

Deel Deze Pagina