pijnlijke gewrichten

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door miracle of love, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Goedemorgen dames,

ik heb een vraag en gezien ik niet gelijk "weer" naar de dokter wil kom ik hem hier even stellen.
    Drie maanden geleden ben ik bevallen van een fantastische zoon.
    Nu heb ik de laatste weken last in mijn gewrichten en dan vooral vingers, voeten en heupen. Als ik 's ochtends op sta of wakker word heb ik echt hele stijve handen, nadat ik ben opgestart verdwijnen de klachten.

Klinkt iemand dit bekend in de oren en heeft dit te maken met ontzwangeren of toch maar even naar de ha?

Alvast bedankt!! :)

2. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ik ben heel benieuwd naar de reacties! Ben 2 maanden geleden bevallen en heb precies hetzelfde...

3. Elsje81

Elsje81 Lid

12 dec 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    JA!!! Dit heb ik ook sinds ongeveer 6 weken na de bevalling. Mijn dochtertje is nu ruim 4 maanden. Ik heb nu nog steeds last van pijnlijke gewrichten. De ene dag iets meer dan de andere. Ik heb vooral veel pijn in mijn voeten als ik (veel) loop. Ik zit nu ook met mijn benen omhoog, want mijn voeten doen nu zo zeer!
    Naast pijn in mijn voeten heb ik pijn in mijn knieen met bijvoorbeeld traplopen, pijn in mijn handen met alles wat ik doe. De pijn in mijn armen is al verdwenen en de pijn in mijn handen is wel al stukken minder dan in het begin.

Ik ben na een aantal weken naar de dokter gegaan en hij dacht aan ontstekingsvocht in mijn gewrichten en heeft me toen Diclofenac voorgeschreven. Dat deed niks. Toen heb ik even Naproxen geslikt, maar dat deed ook niks. Nu slik ik al een aantal weken plaspillen. Hier verlies ik wel flink wat vocht door, maar zodra ik ze één of twee dagen niet slik zit het gewicht er al weer aan.

Ik ben al weken aan het googlen om te kijken of er meer vrouwen last van hebben en las nu dit stukje. Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ik niet de enige ben.

Omdat mijn lijf ook zo stijf is ben ik twee weken geleden begonnen met Body Balance.
    En ik las zojuist in een oud topic over deze klachten dat iemand van de klachten afkwam na het stoppen met de pil. Misschien dat ik dat dan ook maar eens ga proberen.

4. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dezelfde klachten! Ben 8 weken geleden bevallen. Mijn rsi klachten zijn ook weer terug maar dat kan ook komen door het tillen van een zware baby wat ik niet gewend ben en het feit dat ik 6mnd niet gesport heb. Maar heb ook ontzettend veel rugpijn en hele stijve vingers. Als ik 's ochtends opsta moet ik echt even 10sec op gang komen voordat ik fatsoenlijk recht kan lopen :(
    Ben er niet zo voor om naar ha te gaan want die stopt je toch gewoon weer vol met allerlei pilletjes...

5. Koesje

Koesje Niet meer actief

Er zijn dus meer meiden met deze klachten.. Wat vreemd dat er dan geen duidelijk aanwijsbare reden is! Wat wel een beetje overeenkomt is hoelang geleden we bevallen zijn. Zou er misschien iets in onze lichamen gebeuren rond deze periode waardoor deze klachten hopelijk tijdelijk de kop opsteken..??
    Zijn er meiden die dit ook hebben gehad en waarbij het weer verdwenen is na een bepaalde periode??

Ps:11 oktober, mooie gebruikersnaam! Ik ben op 11 oktober bevallen :)

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb het bij de vorige zwangerschap ook gehad. Mijn huisarts wist niet hoe het kwam, ik nu wel vanwege dit forum. Het komt dus inderdaad door het vocht wat je hebt vastgehouden. De meer vocht de meer last. Het vocht gaat ook tussen de gewrichten zitten en nu het langzaam verdwijnt is er speling denk ik. Maar goed, dat heb ik toen zelf bedacht. Maar het valt dus in de categorie ontzwangeren en lijkt ook wel logisch. Ik had het vooral in mijn polsen, heel vreemd. Toen ik veel vocht vasthield kon ik 's nachts nauwelijks uit bed om naar de wc te gaan zo veel pijn deed het in mijn enkels.

Charlie

7. Elsje81

Elsje81 Lid

12 dec 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik schreef in mijn vorige stukje dat iemand van de klachten af was gekomen door het stoppen met de pil, maar ik bedoelde juist na het weer beginnen met de pil.
    Ben nu twee dagen geleden weer begonnen en zal jullie op de hoogte houden van de (hopelijk) vorderingen.

Ik vind het wel heel bizar dat zoveel vrouwen dezelfde klachten hebben en geen enkele arts een echte aanwijsbare reden weet te vinden. Ik ben zelfs bij mijn eigen HA geweest en bij een Arbo arts.

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik heb het ook. De erge pijn in mijn polsen was na 3 maanden over, maar 's ochtends nog steeds opstart pijn (enkels en knieen). Mijn zoon is al 7 mnd en ik geef bv (daar komt het waarschijnlijk door).

9. Elsje81

Elsje81 Lid

12 dec 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb maar 1 maand borstvoeding kunnen geven en geef dus al 3 maanden geen BV meer. Ik denk dus niet dat het daar mee te maken had. Ik zat net wel te denken of het inderdaad aan het vocht vasthouden zou liggen. Wie van jullie heeft tijdens de zwangerschap veel vocht vastgehouden??

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    heb het ook gehad. zoals Charlie het uitlegde zo legde mijn fysio het ook uit
    Bij mijn eerste had ik het heel erg, zelf bij de reumatoloog beland.
    Conclusie was ontzwangeren.
    heel vervelend maar het gaat meestal van zelf over.

11. miracle of love

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Heey meiden!!

Ben een beetje aan de late kant, maar wil jullie nog allemaal bedanken voor jullie reacties! Kan idd heel goed zijn dat het komt door vocht in de gewrichten gezien ik daar ook flink last van heb gehad tijdens de zwangerschap. Moet zeggen dat ik de stijvheid op het moment alleen nog in mijn vingers heb als ik wakker wordt.

Hoop dat het bij jullie ook allemaal snel over gaat! Weet je van welk kwaaltje ik nu last heb haaruitval!! Het ligt echt overal mijn hele bed is 's ochtends bezaaid met mijn haar hopen dat dit ook weer snel over gaat! ;)

Fijne kerstdagen voor jullie allemaal!!

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Fijn dat het beter lijkt te gaan....en praat me niet over haaruitval....het houd hier niet op helaas....maar ik zie ook wel weer nieuw haar groeien dus.....het komt allemaal wel goed...

Happy Christmas!

Charlie

13. Elsje81

Elsje81 Lid

12 dec 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, de klachten zijn bij mij steeds meer aan het afnemen. Ik denk dat ik nu nog maar 15% last heb t.o.v. twee maanden geleden. Gaat de goede kant op dus.
    En haaruitval heb ik ook mega erg!! Pfffff!
    En, ik ben al anderhalve week ongesteld. Gaat lekker dus.

14. miracle of love

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Gelukkig dat de klachten aan het afnemen zijn elsje!! Maar wel balen al 1,5 week ongesteld hoop dat het snel over is!!

Nu het toch over ongesteld zijn gaat, ik had dus een aantal weken geen last meer gehad van mijn gewrichten en nu ik ongesteld ben krijg ik weer last in mijn vingers, denk dat het toch met vocht vasthouden te maken heeft..weet het anders ook niet ;)

En jullie dus ook zo'n last van haaruitval, denk af en toe bij het kammen 's ochtends dat al mijn haar in m'n borstel zit hihi....leuk he ontzwangeren! :p

15. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wow! dat er zoveel meiden zijn die dit ook hebben :$
    Ik heb toevallig vandaag een afspraak bij de huisarts gemaakt omdat ik vanaf mijn bevalling (bijna een half jaar geleden!!) pijn in mn voeten heb maar ook andere gewrichten zijn vaak pijnlijk..

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook gehad en volgens de fysio hoort dit bij het ontzwangeren. door de hormonen in de zwangerschap worden je banden slapper. die hormonen zijn vooral aan het einde. wanneer alles klaar gemaakt wordt voor de bevalling. moet allemaal wat weker gemaakt worden van onderen zodat kindje erdoor kan maar dit kan helaas niet plaatselijk dus alles wordt wat slapper. en dat in combinatie met vocht.

Deel Deze Pagina