Hey meiden! Zijn hier ook meiden die binnenkort hun eerste ivf of icsi hebben? Na drie jaar ga ik op 21 augustus beginnen met de hormonen voor de eerste ivf. Ik vind het echt heel spannend. Natuurlijk heb ik de voorlichting van de arts, maar hoe zijn de ervaringen? Vooral de punctie zie ik eigenlijk wel heel erg tegenop... En hoe staan de meiden erin die ook binnenkort voor hun eerste ivf gaan? Liefs Daisy
Wij hebben de 17e een afspraak om te bespreken wanneer we gaan beginnen met ICSI! Ik vermoed dat we dan meteen gaan beginnen. In principe moet je beginnen met hormonen om de productie van je eitjes stil te leggen natuurlijk, maar ik heb PCOS en mijn lichaam laat uit zichzelf dus uberhaupt geen eitjes rijpen, dus ik heb geen idee of ik die stap alsnog moet volgen, eigenlijk.. Maar wel spannend! Vind het ook wel leuk om te praten met mensen die er net aan gaan beginnen! Ook ik zie vreselijk op tegen de punctie.. Ik las overal op internet dat je 4 plaatselijke verdovingen krijgt en dan iets morfine-achtigs waardoor je een beetje wazig wordt, maar in de kliniek waar ik loop geven ze dus geen plaatselijke verdovingen.. Geen idee of dat uitmaakt hoor, maar dat maakt dat ik nóg zenuwachtiger word. Maar goed, we doen het allemaal met liefde natuurlijk.. Alles om onze kinderwens in vervulling te laten gaan!
Ben gelukkig niet de enige, haha! Mijn hormonen worden niet stil gelegd. Ik mag meteen beginnen met de juiste hormonen. Als het goed is 21 augustus, dan start mijn nieuwe cyclus. Tegen mij is verteld dat ik tijdens de punctie ook geen plaatselijke verdoving krijg, maar een licht roesje waarvan je je de hele dag dronken gaat gedragen. Ik mag ook geen auto rijden en niet werken de hele dag. De punctie zelf voelt aan als een stomp in je buik werd er verteld. Ik zie daar heel erg tegenop. Ik heb altijd last van menstruatiepijn enzo, dus ben echt 'allergisch' voor pijntjes daar beneden, hihi. Ik vind het wel leuk om hier wat ervaringen te delen!
Hoi Ook ik ga binnenkort met onze eerste ivf poging beginnen. Zal me even voorstellen, ik ben net 31 geworden en vriendief is 33. Wij zijn ruim 2 en half jaar bezig voor een wondertje en ik heb een lage amh waarde (verouderde eierstokken). We hebben 4 gestimuleerde iui pogingen achter de rug, nu een maand rust ivm vakantie, als het goed is begint de 18e mijn nieuwe cyclus en dan mag ik na 21 dagen de eerste spuit zetten voor de ivf. Ben ook heel bang voor de punctie en de verhalen zijn zo verschillend, volgens mij is in ons zh ook een licht roesje normaal maar dat weet ik al niet meer zeker
Welkom hier! Het is altijd fijn om wat meiden te spreken die in hetzelfde schuitje zitten, vind ik! De punctie moeten we maar afwachten....
Waarvan je je de hele dag dronken gaat gedragen? Nou, zo hebben ze het bij mij niet uitgelegd, haha! Bij mij gaven ze zelfs aan dat als je te gespannen bent, je adrenalinekick de werking van dat spul tegen zou kunnen houden.. Of ik dus even zo ontspannen mogelijk wilde komen Ja hallo, ik kan me niet écht ontspannen bij het idee dat ze met een naald naar binnen gaan down under! Vind het echt ontzettend spannend en eng allemaal.. Maar goed, andere opties zijn er niet, dus het is niet anders! Wij beginnen overigens met ICSI omdat het zaad van m'n vriend zo slecht is. Van de 20miljoen zaadcellen die er gevonden zouden moeten worden, hadden wij er maar 200.000 tot 400.000, waarvan 10 tot 35 bruikbare zaadcellen.. Maar goed, dat is genoeg voor ICSI, dus we hebben nog goede hoop!
Ja zo werd het mij uitgelegd, haha! Hoop niet dat het effect al te heftig is.... Idd zo ontspannen mogelijk komen zit er bij bij ook niet echt in, hoor! Zie re nu al tegenop, laat staan als ik die ochtend zelf wakker word, haha! In jouw situatie is het wel erg fijn dat icsi bestaat. Anders was het mooi einde oefening geweest! De punctie zal hetzelfde zijn, alleen in het lab gaat het natuurlijk allemaal ff wat anders.
idd fijn dat deze dingen kunnen anders was het al einde verhaal, wel een heel spannende periode en dat is dan weer fijn om te delen met iemand die het ook mee maakt
Ja precies. Je kan het er met mensen over hebben, maar het praat makkelijker als ze weten waar eht over gaat.
Ja precies.. We zijn zo, zó blij dat we deze optie nog hebben. Toen wij van 400000 naar 10 zaadcellen gingen waren we zo bang dat er bij het volgende onderzoek helemaal niks meer gevonden zou worden en dat we uberhaupt geen kindje meer van ons samen zouden krijgen.. We zijn echt dolblij dat dit nog mogelijk is voor ons! En ja, in het lab gaat het heel anders natuurlijk, al krijgen we daar zelf vrij weinig van mee. Het is al een wonder opzich natuurlijk, maar onze eitjes en zaadcellen gaan ook nog even heen en weer van Nederland naar Dusseldorf, omdat de kliniek waar wij lopen geen vergunning heeft voor het bevruchten op deze manier.. Wordt gelukkig vervoerd door een vaste chauffeur, en niet door een of ander postbedrijf wat het zou kunnen verkloten Nee, waar we doorheen moeten is niet leuk, maar fijn dat het mogelijk is! Hopelijke boeken we allemaal snel mooie resultaten! Vind het in ieder geval fijn dat er een nieuw topic is! In een topic dat al een tijdje loopt voel ik me altijd zo onwetend.. Fijn om dit met mensen te kunnen delen die op precies hetzelfde punt staan!
Hoi! Even voorstellen! Mijn vriend en ik zijn beiden 31 en hebben sinds 1 1/2 jaar een kinderwens. In januari was het zover! Helaas bleek het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te gaan en is mijn linkereileider met het vruchtje d.m.v. een laparoscopie verwijderd. Bij deze operatie is geconstateerd dat mijn rechtereileider niet doorgankelijk is en ook deze is eind juni via opnieuw een laparoscopie verwijderd. Tja... en zonder eileiders zijn we aangewezen op IVF.... Heel verdrietig geweest (en nog steeds met vlagen), maar nu vol goede moed door met deze stap! Donderdag hebben we onze intake gehad en we kunnen starten zodra mijn menstruatie aanbreekt. Die verwacht ik aan het einde van de komende week. Dus alle medicijnen in huis en afwachten maar! Spannend allemaal! Fijn om hier onze ervaringen te kunnen delen! Heel veel succes iedereen! Liefs!
Jeetje wat een heftig verhaal Tilly! Kan me voorstellen dat dat een enorme klap is geweest en dat je je daar nog steeds af en toe verschrikkelijk om voelt! Wel fijn dat je zo snel na je intake al kunt starten! Je hoort wel eens van zomerstops bij ziekenhuizen.. Ben zo blij dat wij daar allemaal niets mee te maken hebben!
Ja, dat was heel naar. Eerst hoor je het hartje en dan hoor je dat het weggehaald moet worden, omdat het heel gevaarlijk is voor je eigen gezondheid. Daarna meteen de klap er overheen dat zwanger worden op de natuurlijke weg geen optie meer is... Dus inderaad... wat fijn dat IVF bestaat en we op deze manier toch hoop hebben onze kinderwens te kunnen vervullen! Tijdens de intake gaf de arts aan dat we nog een vervolgafspraak nodig hadden voor (nog) een inwendige echo en een gesprek met de verpleegkundige over het medicijnschema. Ik vreesde alweer voor weer een aantal weken wachten, maar ze ging het navragen en toen bleek dat er diezelfde middag nog een plekje vrij was!! Kan mn oren niet geloven! Het schijnt toch echt zo te zijn: Als je eenmaal door de klapdeuren bent, gaat alles rollen! @Shaddixxx: Jij ook veel succes met de intake de 17e! Hoop dat je ook direct mag starten!
Oef, dat had ik me eigenlijk nog niet eens bedacht bij het denken aan een BBZ.. Dat het dan inderdaad weggehaald moet worden.. Onvoorstelbaar zwaar zeg Heb je dat inmiddels een beetje een plekje kunnen geven of nog niet? Ik kijk aan de ene kant ontzettend uit naar vrijdag, en aan de andere kant zie ik er ook erg tegenop. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen, misschien dat jullie advies kunnen geven; Ik heb pcos, en daardoor geen echte cyclus. Nu moet je bij IVF/ICSI natuurlijk eerst decapeptyl spuiten om je eigen cyclus plat te leggen. Ik heb geen idee of dit bij mij nodig is omdat ik geen cyclus heb, maar als dit wél nodig is, dan zou, als alles goed gaat, de punctie ongeveer in het weekend zijn dat wij alles in onze nieuwe woning gaan verven. Niet heel handig, maar is te doen. Waar ik meer mee zit, is dat (hopelijke!) terugplaatsing dan vlak voor of zelfs tijdens het weekend is waarin we al onze spullen gaat verhuizen.. Ik weet dat er verschillende meningen over zijn en dat niet bewezen is of het kwaad kan e.d., maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten om vlak na een terugplaatsing heel veel te doen.. Een verhuizing lijkt me op zo'n moment niet echt ideaal. Wat zouden jullie doen? Er toch meteen voor gaan (mijn hart roept heel hard dat ik dat moet doen!), of het uitstellen (eigenlijk wil ik dat helemaal niet, maar zou het niet verstandiger zijn..?)? Als ik de stap van het platleggen van de cyclus over kan slaan kan ik volgens mij op elk moment beginnen met stimuleren. Dan zou het maar een paar dagen hoeven schelen, dat is niet zo'n ramp. Maar als ze willen wachten op mijn volgende ontrekkingsbloeding (die ik zo om de 40 - 60 dagen had) gaat het zo verschrikkelijk lang duren, en dat staat me echt heel erg tegen.. Weten jullie misschien toevallig hoe dat zit?
Geen idee.... Maar ik zou iig voor de terugplaatsing gaan. Ik zet daar niets voor opzij, op zo'n moment moeten mensen maar rekening met mij houden, denk ik dan. Verven en verhuizen is natuurlijk een ander verhaal, maar ik denk niet dat ik daarvoor mijn ivf door zou schuiven. Is er niet iemand die kan helpen? Jij kan dan mooi regelen waar alles moet staan, koffie zetten, broodjes smeren enz. Je hoeft niet altijd te sjouwen en te zeulen om nuttig met een verhuizing bezig te zijn! Wat betreft het stilleggen van je cyclus weet ik ook niet veel. Ik wordt gewoon in mijn eigen cyclus extra gestimuleerd. Deze is al zo goed op orde dat het niet nodig schijnt te zijn om deze stil te leggen (???). Nou ja, de artsen zullen het wel weten, mijn ziekenhuis staat in de top 3 van fertiliteitsklinieken in Nederland... Succes!
We hebben inderdaad vrijwel geen hulp.. Ja, voor de écht zware dingen (zoals de wasmachine naar boven tillen, dat was mij sowieso niet gelukt), maar voor alle dozen e.d. dus niet.. En dat is echt balen! Maarja, laat ik eerst vrijdag maar even afwachten. Lees ook vaak dat als iemand aan IVF/ICSI begint ze eerst de pil moeten gaan slikken, misschien is dat bij mij ook wel het geval en dan ben je sowieso een maand verder natuurlijk. We'll see!
Balen idd... Ik heb niets gehoord van dat ik eerst de pil moet slikken. Ik ken de verhalen, maar ik heb de hormonen al in huis. De pil zit er niet bij, dus ik denk dat ik dat niet hoef? Vanmiddag krijgt mijn vriend de uitslag ivm koorts een paar maanden geleden. Hopelijk is alles goed en kunnen we 21 augustus starten! Jij succes met verhuizen!
Yes! Na een week hoge koorts van mijn vriend is zijn zaad nu weer perfect! Volgens de arts: meer dan geschikt voor ivf, beter kan de kwaliteit niet. Joehoe! Dan mogen we in mijn volgende cyclus gaan starten!!
@Daisy: Wow! Dat is goed nieuws!! Fijn! @Shaddixxx. Lastig dilemma. Een verhuizing geeft altijd al stress, dus dat lijkt me best zwaar als dat in dezelfde maand valt als je ICSI behandeling. Maar inderdaad... ik zou ook niet willen wachten, zeker niet als je geen idee hebt wanneer je volgende menstruatie plaatsvindt... Misschien het beste even mee te nemen bij je intake gesprek vrijdag. En wie weet valt het mee en hebben ze een behandelingsschema in gedachten waarmee alles niet tegelijk valt! Spannend. Hier is het inmiddels wachten op m'n menstruatie (hoop morgen of overmorgen-hihi, nog nooit zo naar die vervelende ongesteldheid uitgekeken!!) Zodra die begint kan ik me aanmelden en heb dan op dag 3 een inwendige echo en bloedonderzoek. Als het er goed uitziet, begin ik dan met hormonen spuiten. Word ook in mijn eigen cyclus gestimuleerd, dus ook hier geen pil van tevoren. Fijne avond!