Endometriose

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ster80, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Na een aantal onderzoeken gehad te hebben blijkt zojuist nav een inwendige echo dat ik waarschijnlijk endometriose heb. Volgende maand krijg ik weer een echo om het zeker te weten.
    Wie heeft dit ook gehad ? Ben je behandeld hiervoor ? Wat kunnen ze hieraan doen ? Wat zijn de kansen voor een zwangerschap ?
    Voel me ontzettend rot nu :(

2. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Mijn tante heeft dit ook. Heeft wel ff geduurd voordat ze zwanger waren maar heeft nu wel een dochter van 19.

3. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Thanx dat geeft hoop!
    Iemand anders nog ervaringen ?

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb ook endometriose. Ik ben zwanger geworden door IVF.
    Heb je cysten of wat heeft de gyn gezien?
    Ik ben zelf 2 keer geopereerd, toen zijn cysten en verklevingen verwijderd. Ik heb 2 keer Iui gehad, maar omdat de cysten snel terug waren ben ik doorverwezen voor IVF. In dit topic zitten meer meiden met endo, miss leuk om mee te kletsen:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/186951-endometriose-de-medische-malle-molen.html

Je mag me ook pb'en als je vragen hebt. Weet nog goed hoe rot ik me voelde toen ik het te horen kreeg.

5. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Ster, wat een rotbericht heb jij gehad! Begrijp heel goed hoe je je moet voelen en waarschijnlijk zit je vol met vragen!
    Heb je wel wat informatie van je arts gekregen?

Helaas ben ik ook bekend met endometriose. Ik heb in juni een kijkoperatie gehad waarbij de endometriose definitief is vastgesteld.
    En ik ben net hersteld van een tweede operatie waarbij bijna alle endo is weggehaald.
    Ik heb net als Nientje ook 2 IUI's gehad, die helaas niet gelukt zijn.
    Deze maand (na de operatie) hebben we een spontane kans, maar we gaan volgende maand wel starten met IVF omdat de kans bestaat dat de endometriose weer snel terugkomt bij mij. Heb nu nl. toch weer klachten.

Dit is misschien niet het scenario wat je wil horen, maar ik heb zeker nog wel hoop op een zwangerschap hoor! Endometriose hoeft dat niet altijd in de weg te staan en een operatie is ook zeker niet altijd nodig.

Nientje heeft je al de tip gegeven voor het topic bij mmm over endometriose. Kom er gerust bij! Ik schrijf er ook in mee en samen met mij nog heel veel lieve meiden die veel weten over endometriose omdat ze allemaal (helaas) ervaringsdeskundigen zijn.

Heel veel sterkte meis!

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker op dat forum kijken.
    Op de echo hebben ze een cyste gezien van 4 cm. De dokter kon niet met zekerheid zeggen of het endo was. Vandaar dat ik over 3 weken weer een echo krijg om te kijken of het er nog steeds zit.

7. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Hoi meissie,
    idd heel rot, ik hoop voor je dat het geen endo zal zijn want het is een rotziekte! Hier ook zware endo graad 4, schrijf ook mee op endometriose in mmm...dus welkom, je vind er stuk voor stuk prachtvrouwtjes die ook hetzelfde meemaken en die je veel raad en steun knn bieden! x

Deel Deze Pagina