endometriose

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JoliJoy, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanneS1987

SanneS1987 Niet meer actief

Ben trouwens natuurlijk aangeteld. Vanaf gister aan de maca. Misschien ook wat voor jullie. Google het maar eens. Erg gunstig om zwanger te worden en voor de endo zelf. Als je endometriose dieet googelt kom je ook op een interessante site uit met allemaal tips en natuurlijke middelen. Echt een aanrader. Hoop dat we snel zwanger zijn dames. Wanneer is jullie NOD??

2. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Dankje voor de tip!! Ga meteen googelen!

3. SofieAh

SofieAh Lid

25 jul 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik had zelf net vandaag ook een onderwerp voor endometriose aangemaakt hier op de site...

Vorig jaar in mei zijn we ook in de medische molen terecht gekomen. Zeer pijnelijke maandstonden waren de oorzaak, onderzoeken:
    -doorgankelijkheid van eileiders : links en recht gesloten!
    -augustus 2013 laprascopie: endometriose op eileiders en op de blaas
    -na de operatie 6 maand zoladex gekregen
    -na de 6 maand zoladex , 2de laprascopie gedaan en daarin kon de gyne de eileiders terug openkrijgen (volgens de gyne doordat ik de hormonenkuur heb gehad)

En nu zitten we bijna 6 maand naar de laatste operatie en nog steeds niet! Eerste 3 maandstonden waren echt een hel en de laatste maandstonden deden echt totaal geen pijn! :$

Ik weet niet wat ik moet denken van mijn lichaam door al dat gedoe...

4. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Hoi SofieAh,

Jeetje wat een ellendigheid!
    Wellicht heeft je lijf flink moeten herstellen.
    Maar is het niet zo dat je na een half jaar "proberen" terug moet naar de gyn, en dat er dan gekeken wordt voor een vruchtsbaarheidbehandeling?
    Mij is dat namelijk zo gezegd geworden.
    Ik zou nogmaals eens afspraak maken bij je gyn.
    Bah vervelend zeg...

5. SofieAh

SofieAh Lid

25 jul 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja, maar ik woon in het buitenland en moet hier dan dringend op zoek gaan naar een gynecoloog... Ik vind het zo'n vervelende zaak die endometriose.

Is het zo nadat je endometriose verwijderd is dat je dan nog veel moeilijker zwanger geraakt?

6. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Nee, juist niet.
    Althans, tegen mij zeiden ze na de operatie dat een natuurlijke zwangerschap nu gewoon moet kunnen.
    Hebben ze wel alles weggehaald bij je eileiders?
    Ik weet namelijk wel dat endometriose op en in de eileiders de vruchtbaarheid kan belemmeren omdat het voor de sperma cellen gewoonweg moeilijker is om er doorheen te komen.

7. SofieAh

SofieAh Lid

25 jul 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn gyne zei tegen me ook dat het normaal geen probleem mag zijn, dat mijn man hem wel moet laten onderzoeken en dat hebben we ook gedaan en alles was prima inorde!

Hij heeft tijdens de operatie weer een check gemaakt van mijn eileiders nadat hij ze weer heeft vrij kunnen maken en hij zei dat ze zeer doorgangkelijk zijn.
    Hij heeft speciaal voor mij foto's genomen tijden de operatie van het tv schermmetje om aan mijn eventuele dokter hier in het buitenland te tonen...

Hebben jullie na de operatie soms ook nog hevige pijnen tijdens de menstruaties???

8. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Misschien kun je toch eens een afspraak maken bij een gyn waar je nu woont.. Kan nooit kwaad toch. Al is het voor nog een check.

Ik heb nu mjn eerste menstruatie na de operatie.
    Nog steeds flinke buikkramp. Maar niks vergeleken met de pijn die ik had van te voren...

9. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hier een succes verhaal. Heb precies het zelfde als Jolijoy en ben nu weer voor de 2e keer zwanger. Dus het kan!
    1e duurde wel wat langer, na 1 jaar zwanger, maar was heel onregelmatig. De 2e was de 1e keer raak.

Dus hou vol meiden!

10. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Oh wat een fijn nieuws Buikje2!!
    Heeft de endometriose ervoor gezorgd dat het een jaar duurde?
    Gefeliciteerd :)))

11. SofieAh

SofieAh Lid

25 jul 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proficiat! Toch nog eens goed nieuws!

Ben je dan ook geopereerd geweest aan endo?

Deel Deze Pagina