Buik slapen tijdens zwangerschap gevaarlijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Floddertje123, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    De titel zegt het al, is het gevaarlijk voor de baby om tijdens de zwangerschap op je buik te slapen?

Wanneer ik ga slapen kan ik niet op mijn buik liggen, dat voelt vervelend. Regelmatig word ik wakker in de nacht en dan lig ik ineens plat op mijn buik:(? Ondanks dat ik dan best fijn lig ga ik dan toch maar weer op mijn zij liggen omdat ik bang ben dat de baby er last van heeft (of dat hij geplet word haha) Hij trapt dan verder niet.

Ik weet trouwens niet zeker of dit topic onder gezondheid hoort, mocht dit niet het geval zijn dan ga ik ervan uit dat hij wel verplaatst word.

2. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Volgens mijn vk kan het geen kwaad. Had het nagevraagd omdat ik ook een buikslaper ben.
    Sinds 2 dagen vind ik het alleen niet prettig liggen.

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Het kan geen kwaad.. Baby ligt beschermd.. Als het niet meer prettig ligt wordt je er vanzelf wakker van en ga je anders liggen, dus geen probleem!

Knap dat jij dat nog kan met jouw termijn! Hier vanaf de 5 weken al niet meer comfortabel.. Dus noodgedwongen op mijn zij.. Bij de 1e ook vreselijk gevonden dat ik niet meer op mijn buik kon slapen..

Kan niet wachten tot het straks weer kan :D

4. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Het kan geen kwaad zeggen ze! Ik sliep altijd heerlijk op mijn buik maar nu ligt het echt niet lekker meer. Net of ik op een ballon lig. En de kleine gaat ook enorm tekeer als ik op mijn buik draai, haha! Dan lig ik daar weer wakker van :p

5. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties! Dan blijf ik mooi zo liggen als ik weer op mijn buik wakker word :).

6. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Ik slaap af en toe ook nog op mijn buik!Maar dan met 1 been omhoog getrokken zeg maar, dat het de druk op mijn buik verminderd!Volgens mij kan het geen kwaad hoor.

7. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Fijn dit topic, vroeg me dit namelijk ook al een tijdje af. Kan nog wel op m'n buik liggen maar wordt minder prettig nu (36 weken) maar ik zou soms zó graag weer (even) op m'n buik slapen, sinds dat niet meer goed lukt slaap ik enorm slecht omdat ik dus altijd op m'n buik lig normaal gesproken. Hier het advies gekregen zoveel mogelijk op m'n linkerzij te liggen zodat de bloed- en zuurstoftoevoer zo optimaal mogelijk is?! Is het dan zoveel slechter op je rug of rechterzij te liggen? Vraag ik me nu af omdat ik dus op m'n linkerzij helemaal niet kan slapen..

8. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Zit er dan geen bult op je rug? :p
    Vind het zelf ook geen fijn idee maar lig nog wel lekkerst op mijn buik.
    Geloof dat op je linkerzij liggen voor bloedtoevoer inderdaad beter is dan op rug of rechterzijde. Maar denk dat het op je buik ook prima gaat. Gaat namelijk om de leverader die anders afgeklemd wordt. Die loopt rechts achter. Vandaar dat links het beste is

9. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik heb bij mijn dochter tot zo'n 36 weken nog op m'n buik geslapen (had toen ook niet zo'n joekel van een ballon ingeslikt als nu). Nu met opgetrokken been ook nog regelmatig op m'n buik maar is toch wat lastiger en minder comfortabel.
    Vk stond er vorig jaar echt van te kijken dat ik nog op m'n buik sliep maar gaf wel aan dat ik vanzelf wel anders zou gaan liggen als het niet prettig zou zijn of als de kleine het er niet mee eens zou zijn.

10. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.827
    815
    113
    Volgens mijn verloskundige is het inderdaad geen probleem om op je buik te slapen, en merk je het snel genoeg wanneer het niet prettig meer voelt.

Ook op je rug slapen was geen probleem als je dat zelf prettig vindt. Ze gaf aan dat mensen bij wie er problemen zijn met de bloedtoevoer er vaak zelf ook last van krijgen als ze op hun rug liggen (misselijk etc). Volgens de vlos merk je dat snel genoeg, dus kun je lekker op je rug blijven liggen als dat goed voelt!

11. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties, ik maak mij er geen zorgen meer over :).

Deel Deze Pagina