Welk hormonale anticonceptie-methode bevat de minste hormonen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Fiora, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Beste dames, ik ben op zoek naar een pil of andere hormonale anticonceptie waar zo min mogelijk hormonen inzitten. Heeft iemand een tip?
    Ik heb geen goede ervaring met microgynon(down en geen zin in sex) en spiralen.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik denk dan aan de nuvaring of pleister.maar ik weet niet of je daar dan op reageert.

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Lieke, ik kan het altijd proberen natuurlijk, alles beter dan microgynon en de t-safe.misschien ook even overleggen met de huisarts.

4. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Ik heb de nuva ring. Ik vind hem erg fijn, weinig hormonen. Je kan hem tijdens de seks laten zitten, wij kiezen ervoor om hem er uit te halen. Is weinig moeite ;)

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.179
    4.492
    113
    zou zeker even met de huisarts overleggen, er zijn ook andere pillen zoals bijv. Zoelly die andere/lichaamseigen hormonen gebruiken.

Je hebt het verder over dat de T-safe niet is bevallen(deze heeft helemaal geen hormonen, en daar kun je een behoorlijk heftige menstruatie mee hebben), heb je ook het mirena spiraal gehad, want die bevat ook aanzienlijk minder hormonen dan de normale pil, en veel meiden vinden dat wel een fijn spiraaltje.

6. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik heb me daar toevallig de afgelopen dagen heel erg in verdiept.
    Als je geen spiraal wil kom je (voor zover ik weet) op de implanon uit.
    Daar zit alleen progesteron in.
    Is geloof ik hetzelfde als de minipil qua hormonen.

Deel Deze Pagina