Beste dames, ik ben op zoek naar een pil of andere hormonale anticonceptie waar zo min mogelijk hormonen inzitten. Heeft iemand een tip? Ik heb geen goede ervaring met microgynon(down en geen zin in sex) en spiralen.
Bedankt voor je reactie Lieke, ik kan het altijd proberen natuurlijk, alles beter dan microgynon en de t-safe.misschien ook even overleggen met de huisarts.
Ik heb de nuva ring. Ik vind hem erg fijn, weinig hormonen. Je kan hem tijdens de seks laten zitten, wij kiezen ervoor om hem er uit te halen. Is weinig moeite
zou zeker even met de huisarts overleggen, er zijn ook andere pillen zoals bijv. Zoelly die andere/lichaamseigen hormonen gebruiken. Je hebt het verder over dat de T-safe niet is bevallen(deze heeft helemaal geen hormonen, en daar kun je een behoorlijk heftige menstruatie mee hebben), heb je ook het mirena spiraal gehad, want die bevat ook aanzienlijk minder hormonen dan de normale pil, en veel meiden vinden dat wel een fijn spiraaltje.
Ik heb me daar toevallig de afgelopen dagen heel erg in verdiept. Als je geen spiraal wil kom je (voor zover ik weet) op de implanon uit. Daar zit alleen progesteron in. Is geloof ik hetzelfde als de minipil qua hormonen.