Rontgenfoto's voet en nu blij ik zwanger te zijn!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nemo87, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo87

Nemo87 Lid

24 nov 2012
    21
    4
    3
    Goedenavond,

Ik heb op 10 augustus tijdens mijn vakantie in turkije mijn kleine teen gekneusd waardoor ik een rontgenfoto moest krijgen. Dit is op 11 augustus gebeurd, in een prive kliniek waar ze met naar mijn idee een ouderwetse rontgenapparaat werken. Omdat het steeds een donkere foto werd is dit 3/4x herhaald.

Vandaag ben ik erachter gekomen dat ik 1-2 weken zwanger ben. Natuurlijk meteen contact opgenomen met de verloskundige en de kliniek waar de foto's zijn gemaakt. Beiden konden me helaas niet gerust stellen. De assistent van de verloskundige zei dood leuk daar is nu niks meer aan te veranderen dus niet druk maken en afwachten, en de mensen van de kliniek zeiden zolang je eigen arts niets raars ziet is het niet erg.

Ik maak me onwijs veel zorgen, en weet niet waar ik terecht kan met dot probleem, misschien zijn er dames die mij hier wel meer over kunnen vertellen of mij een beetje gerust kunnen stellen? Bij voorbaat dank!

2. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Euhm....ik kreeg 11 weken zwanger een ongeval, tientallen rontgens, narcose, operatie, langdurige morfine. En hop: heerlijk gezond kind. Die ene röntgenfoto lijkt me dus niet erg problematisch.

3. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over die paar foto's van je voet hoef je je niet zo druk te maken. een voet staat redelijk ver van je buik af zelfs op de manier waarop ze de foto's maken. de baby zit redelijk diep in je buik en voor de röntgen geldt hoe verder weg hoe minder straling. Maar wel goed dat je het even hebt gemeld.

4. Nemo87

Nemo87 Lid

24 nov 2012
    21
    4
    3
    Bedankt voor de reacties frisbie en little man! Ik was al gerust gesteld door een nicht die voor haar opleiding lessen hierover heeft gehad, maar dit geeft natuurlijk alleen maar meer geruststelling. Was even schrikken, maar ik voel me er nu stukken beter over.

5. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    De hoeveelheid straling waaraan je bent blootgesteld in het vliegtuig, is vele malen hoger dan die van de röntgenfoto's...

6. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ik heb met 16 weken een röntgenfoto gehad vd buik... Kan allemaal niet zoveel kwaad schijnt..

7. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Je bent nu 1-2 week zwanger. En 11 augustus heb je die röntgen foto gehad Dan was je toen nog niet zwanger, dus niks aan de hand.

Deel Deze Pagina