Die erge pijn herken ik niet, Caro. Maar iedereen is anders. Jammer dat ze je linkereileider niet doorgankelijk konden maken. Succes met je herstel!
Nou net terug van Gyn (avondspreekuur) tja en zoals wel verwacht wordt het eerst een kijkoperatie, wanneer dat allemaal goed is gaan we definitief verder met IUI. Maar de reden van de operatie is met name ivm met de vele pijn die ik steeds meer krijg zowel tijdens mijn menstruatie als daarbuiten, ze kijken dan naar endometriose en als dat er zit halen ze het eventueel weg. Ik heb zelf een fertiliteitsarts en volgende week gesprek met de Gyn die de operatie gaat uitvoeren alleen....... wachttijd tot eind mei daar gaan we weer dacht ik, wéééééééééér geduld hebben. De definitieve datum horen we 10 dagen van te voren, is dat normaal? Tot die tijd aan de pil zodat ik geen pijn heb. Wel ook goed nieuws. Alle eiblaasjes waren weg alleen nu weer een cyste links, nu van 30mm! Die cystes spelen pingpong want zo zitten ze links en zo weer rechts. Nouja gelukkig verdwijnen ze steeds ook weer. Dus we moeten echt heel veel geduld hebben terwijl ik nu wel weer verder wilde, ik weet dat dit de beste weg is maar langzaam gaan we richting de twee jaar bezig zijn en dat is toch wel slikken...
Dank je Nijntje. Vervelend Linda dat het nog even duurt... Kan me voorstellen dat het idd slikken is als je al zolang bezig bent. Ik hoop voor je dat je na de laparoscopie snel zwanger mag zijn. Wie weet vinden ze dan de obstakels die een zwangerschap in de weg kunnen staan. Het hoeft maar iets kleins te zijn... Fijn dat je in ieder geval de kijkoperatie krijgt. Steeds die onzekerheid waar de pijnen vandaan komen is ook niks. Ik had zelf altijd al het gevoel dat er iets niet goed zat in m'n buik en voel nu gewoon een soort van rust over me heen komen, ook al was de uitslag niet echt positief... weet nu wel hoe het ervoor staat. En ik kreeg twee weken vantevoren te horen wanneer de operatie was. Veel sterkte! Ben benieuwd hoe het je verder vergaat.
Hoi Linda. ik wilde je even veel succes en sterkte toewensen, want het is niet niks wat je voor je kiezen krijgt. Ik was benieuwd hoe het met je zou gaan dus ik heb je berichtjes eventjes opgezocht en vandaar dat ik hier terecht kwam. Hier ook nog niets nieuws te melden, alleen dat mijn eitjes als sneeuw voor de zon verdwijnen, zonder eisprong, dus hier ook weer een hoop onzekerheid. groetjes, Havefun
Hoi Linda, ja, gelukkig wel. vrijdag moet ik weer terug voor een follikelmeting (als er al iets zit). Voor mijn gevoel heb ik toch vandaag mijn eisprong. Temp. was vanmorgen gedaald, heb veel ovlatiepijn in mijn rechtereierstok,heb veel vruchtbare afscheiding, mijn baarmoedermond is niet meer te ontdekken, dus ik hoop maar dat er toch een ei zit wat niet gezien is met de echo. Kan het me haast niet voorstellen, want ze had dat ding in alle hoeken, gaten en bochten gewrongen, maar ze kon niets vinden. Maar, ik heb mijn lichaam wel leren kennen in de afgelopen jaren, dus ik hou het er toch maar op dat ie toch vandaag of morgen springt. Moeten ze vrijdag maar bloed prikken, dan weet ik het zeker. Maar eh, wat lees ik allemaal bij jou? Operatie? weer aan de pil. Het gaat helemaal niet zo goed op het moment bij jou, of hoe moet ik het zien. Weet je al wanneer je geopereerd moet gaan worden?
nee we baalden echt dat we weer zo lang moeten wachten alleen vanacht en vandaag weer veel pijn in mijn buik terwijl de ongi praktisch weg is, toen dacht ik ja al die pijn is ook niet normaal, slik nu dagelijks pijnstillers, dus ik ben ook wel overtuigd dat we eerst moeten gaan kijken of er niet meer aan de hand is, misschien vinden ze endo en kunnen ze wat weg halen zodat ik de komende periode geen pijn meer heb en dan natuurlijk snel eitjes spuiten en dan hopen dat het met IUI gaat lukken. Ben benieuwd naar vrijdag, je kent zelf je lichaam het beste, dus veel klusplezier
Hoi Linda. dat is niet niks zeg! En pco en endo!jeetje zeg. Is wel verstandig om idd eerst te checken wat er nu precies aan de hand is, zeker omdat je nu dagelijks pijnstillers slikt, dat zou niet goed zijn bij een vroege zwangerschap. En als je zoveel last hebt van buikpijn dan heb je ook geen zin in al die polonaise aan je lijf, van hormonen gebruiken tot eitjes aanprikken. Maar, is het al zeker dat jullie gaan beginnen met IUI.? Klussen was hier idd veel plezier. De laatste tijd baalden we allebei een beetje van het `verplichte`nummertje, maar ja, het is voor een goed doel, en we hebben nu zoiets van, we zien het wel, en gaan er iets anders mee om, als het lukt als het moet is het goed, maar als het niet lukt ,dan jammer dan, maar je kunt de zaadjes er ook niet uit praten, dus ja, wat niet is is niet. Voor mijn gevoel heb ik afgelopen woensdag echt mijn eisprong gehad. Ik had woensdagavond van een vriendin nog een setje ovutesten gekregen, die avond nog gebruikt en de test streep was bijna net zo donker als de controlestreep. Als ik die morgen de eisprong gehad heb dan kan dat ook, want de LH piek is dan alweer voorbij. Gisteren twee testen gedaan en vanmorgen eentje, en de teststreep is nu bijna blanco, dus ik denk dat we toch op een goed moment geklust hebben. Straks meer duidelijkheid, ben benieuwd.
Hoi havefun, kan niet heel lang reageren want zit op m'n werk, succes straks hopelijk is er dus geen follikel meer te zien! oja en idd IUI is al zeker ivm vijandig baarmoederslijm (aantal keren samenlevingstest) jaja kan er ook nog wel bij, we duimen nu voor de operatie!
Even een update van mijn kant. Vandaag bij de gyn geweest en het blijkt toch allemaal een beetje erger dan we in eerste instantie van de artsassistent gehoord hebben. Rechts blijken ook verklevingen en endo te zitten... aan de achterkant van de eierstok. Eigenlijk is alleen de rechtereileider goed. De gyn heeft ook gezegd dat dit alles invloed heeft op de vruchtbaarheid, maar dat er wel een kans is dat ik zwanger kan raken. Omdat ik dus ook bloedverlies uit de darmen heb 1 keer per maand als ik menstrueer, krijg ik binnenkort een darmonderzoek. Half juni weer terug naar de gyn en als ik dan nog niet zwanger blijk te zijn dan kunnen we een buikoperatie overwegen. Daarvoor zal het zaad van mijn mannetje uiteraard getest moeten worden... De reden dat ik naar de gynaecoloog ben doorgestuurd was niet in eerste instantie vanwege het uitblijven van een zwangerschap, aangezien we pas sinds september 2007 fanatiek aan de slag zijn... daarvoor ook wel zonder anticonceptie maar niet gericht aan het klussen zeg maar... De reden was meer het bloedverlies uit de darmen en de buikpijnen tijdens de menstruatie. Maar goed... het was nooit raak, dus de bezorgdheid dat ik niet zwanger kan worden was er wel. Wel even een domper vandaag dus, maar aan de andere kant geeft het me ook rust. Ik had het vermoeden al zo lang en nu is het bevestigd en wordt er naar gekeken. Afwachten hoe het verder gaat. Jullie ook veel sterkte!
Jeetje, Caro, dat is geen leuk nieuws. Heb je wel altijd een eisprong? Op zich kun je idd gewoon zwanger worden met 1 werkende eileider. Succes!
jeetje caro, wat heftig! veel sterkte! hebben ze ook wat endo weg gehaald? Afgelopen disndag hadden wij gesprek met de gyn over de kijkoperatie, hij heeft toen ook inwendig gevoeld, hij duwde ergens waardoor ik door het plafond ging van de pijn dus hij is ook gezien de cyste er erg zeker van dat ik waarschijnlijk endo heb. De operatie goed doorgesproken en eerlijk gezegd ben ik alleen maar zenuwachtiger, er kan zoveel mis gaan. Ze gaan bij mij naast het bekijken van de buikholte en de HSG ook van binnen kijken, zodat ze echt alles gecheckt hebben. Nou als ik weet wanneer ik moe (eind mei) dan laat ik van me horen!
Hoi meiden, Ja, op zich kan ik wel zwanger worden met 1 eileider, maar de eierstokken zijn aan de achterkant ook verkleefd en de vraag is ook nog maar of het eitje door de verklevingen de eileider kan bereiken. Dit zei de gyn ook... hij gaf ook aan dat wat ik heb zeker invloed kan hebben op de vruchtbaarheid. Heb volgens mij wel een eisprong, want heb positieve ovutesten. Ook dit zegt niet altijd iets zei de gyn. Eigenlijk kun je alleen maar weten of je een eisprong hebt gehad d.m.v. een bloedtest. Toch zijn mijn menstruaties wel regelmatig. Hoe gaat het verder met jou Nijntje? Linda, sterkte meid. Toen de gyn mij inwendig onderzocht deed het ook behoorlijk pijn toen hij op een bepaalde knobbel o.i.d. drukte en hij wist toen al vrijwel 100% zeker dat het endo was. Valt me trouwens op dat je hier op het forum zo weinig leest over endometriose. En dat terwijl 1 op de 10 vrouwen in de vruchtbare leeftijd er last van heeft. Kennen jullie misschien een forum over endometriose? Vind het wel prettig om ervaringen van anderen te lezen en dan met name naar het zwanger worden.
Hey meiden! Ook ik heb endometriose, dit hebben we vorige maand gehoord, bij mij is eierstok verkleefd aan de bekkenbodem, maar gelukkig zijn m'n eileiders nog wel open, het zit op de blaas, darmen, achterkant van de baarmoeder en de ophangbanden.We hebben nog maar een jaar tegaan om zwanger te kunnen worden. Dus zijn we er nu druk mee bezig! Ik vraag mij eigenlijk af of er vrouwen zijn die toch nog 'makkelijk' zwanger zijn geworden of dat bijna iedereen aan de clomid e.d zit. Want dit lees ik veel. @Caro: Op www.endometriose.nl kun je ook heel veel vinden en ook in contact komen met andere leden. Hier moet je wel lid van zijn. Iedereen sterkte en succes! Groetjes
Voel me weer prima, Caro. 9 mei startgesprek IUI... Vorige week tijdens de echo zag mijn rechtereierstok er nog niet normaal uit, kon nog van de operatie komen, maar ze gaan het wel in de gaten houden. En na 3 mnd wordt de endo weer bekeken (ik heb maar niet gevraagd wat ze daarmee bedoelen, geloof niet dat ik dat wil weten al) Linda, wat bedoel je met 'er kan zoveel misgaan?'
sorry niet helemaal goed verwoord, ik bedoel ze kunnen diverse dingen tegen komen/vinden die 'niet goed zijn' begrijp je wat ik bedoel? ik vind het best eng dat er bijvoorbeeld uit kan komen dat inseminatie geen zin heeft door bijv. verklevingen en dat we dan direct door moeten naar IVF. In ons ziekenhuis krijg je 4x IUI, samen met IVF zouden dat 7 kansen zijn, dat voelt toch prettiger als drie! Misschien een beetje kort door de bocht maar misschien begrijp je wat ik bedoel.
Gelukkig voel je je weer helemaal goed Nijntje. Spannend... straks IUI! En hopelijk ziet je eierstok er goed uit bij de controle. Gaby, bedankt voor de link, maar had de site ook al ontdekt. Jammer dat je niet zo op het forum kan komen. Denk dat ik maar lid ga worden. Jij ook succes met zwanger worden! Laat nog eens wat van je horen, want ben wel benieuwd. Ik houd me maar vast aan wat de gyn heeft gezegd. Zwanger worden is mogelijk... Het spookt de laatste dagen wel veel door m'n hoofd... Stel dat we geen kindje kunnen krijgen. Het beangstigd me wel.
Dat kan ik me voorstellen, Linda. Hopelijk valt het mee, en kunnen jullie gewoon eerst met IUI beginnen. Was er zelf ook bang voor, toen ik de uitslag van m'n laparoscopie had gehad. Kreeg toen verwijzing voor AMC, met de vraag of ik in aanmerking zou komen voor IVF. Gelukkig besloten ze eerst een paar keer IUI te doen. Wat ik tot nu toe heb gezien van de MMM is dat ze geen onnodige behandelingen gaan doen. "Zo natuurlijk mogelijk'', lijkt de visie. Gelukkig maar!
Mag ik vragen wat jullie symptomen zijn van endo? Bij mij hebben ze namelijk spastische darm vastgesteld, heb vaak blaasonsteking en overactieve bekkenbodem (door een gynaecoloog een dik jaar geleden). Ikzelf heb ik de indruk dat ik endometriose heb want hij deed in eerste instantie ook een inwendig onderzoek en drukte ergens op en deed ook heel erg zeer. Bij mij doen ook de inwendige echo's pijn/voelen heel onprettig aan.
Bij mij: erge buikpijn, rugpijn en 'darmpijn' tijdens menstruatie en sinds ik hormonen gebruik de çhocoladecystes' afgelopen maand voor het eerst: spotting tussendoor pijn na vrijen soms ook buikpijn