behandeling Fostimon / PCOS / Overgewicht Hoi allemaal! Ik kon het niet zo goed terug vinden op de forum en daarom maak ik zelf een onderwerp aan, ben benieuwd of er reacties komen en ondertussen zal Ik blijven zoeken tot ik wel antwoord vind! Even korte introductie: Officieel al vanaf juni 2012 bezig, ik wist al vanaf tienerjaren dat het moeilijk zou worden om zwanger te worden ivm PCOS. Eerst een half jaar in het ziekenhuis gelopen in Nieuwegein maar daar werd alleen gekeken naar mijn gewicht (heb overgewicht) en verder wilden ze niets doen. Daarom een tijdje pause genomen en gelet op mijn gewicht en proberen af te vallen. Daarna opnieuw gestart in nieuw ziekenhuis van mijn huidige woonplaats. Daar ben ik begonnen met clomid en vervolgens puregon en daarna over naar fostimon. Omdat ook zij nog adviseerde om wat meer af te vallen, heb ik opnieuw een pause ingelast van mei 2015 tot en met januari 2016. Nu ben ik weer begonnen nadat ik inmiddels 17kg ben afgevallen. (mag zeker nog wel wat afvallen, maar de 10% die ik moest afvallen is inmiddels ruim gelukt!) Ik ben gelijk begonnen met fostimon 75IE spuiten. Maar wat mij opvalt is dat ik onwijs slecht reageer deze ronde. Heb last van de volgende bijwerkingen: - Misselijkheid (heel de dag door) - Hoofdpijn - Duizelig - buikpijn - stemmingswisselingen, vooral erg somber Ik wou graag weten of er meer mensen in dezelfde situatie zitten als ik en of zij zich ook herkennen in de bijwerkingen die ik ervaar. Ik ben er echt goed kapot van en zie het even niet meer goed zitten. Hou wel vol want mijn wens tot een kleintje is te groot!! Ik denk dat ik morgen tijdens mijn FM ga vragen of ik kan praten met een begeleidster/psycholoog omdat ik er best doorheen zit, ondanks de pause van ruim een half jaar! ik wou eerst niet terug komen op deze forum, omdat ik het best lasting vond om mesnen om mij heen wel zwanger te zien worden en dat het bij mij nog steeds niet lukte! maar aan de andere kant heb ik er ook veel steun bij als er meiden zijn die ongeveer in zlefde situatie zitten! Geeft steun en hoop! Kortom... ik hoop dat er meer meiden zich in mijn verhaal kunnen vinden en 'zin' hebben om een groepje te starten om elkaar te steunen en elkaas verhalen te vertellen!! Maar het belangrijkste op dit moment vind ik vooral de bijwerkingen die ik heb.. of dit kan komen door de fostimon! In ieder geval nog een fijne dag allemaal! Ik duik weer onder mijn dekentje op de bank, want heb vandaag een erg slechte dag!
Hoi AnnevdH, jouw berichtje is al een tijdje geleden geplaatst, maar ik wilde toch even reageren! Misschien heb je er nog iets aan! Ik ga vandaag voor het eerst Fostimon 75e spuiten, maar dan in kader van IUI traject. Dus ik kan je nog niets zeggen over de bijwerkingen maar ik wil je wel op de hoogte houden! Wij hebben ook een 'pauze' gehad van een half jaar (thuis proberen), maar ik zie het niet als een pauze, meer als een heeeeel stressvol halfjaar waarin ik alleen maar heel zenuwachtig was voor de IUI. Dus ik heb ook al een flink aantal sippe middagjes op de bank achter de rug. Ik zal in de gaten houden of dat nog erger wordt met die Fostimon. Hoop het niet zeg! Goed zeg dat je zo veel bent afgevallen. Kunnen de bijwerkingen eventueel een gevolg zijn van een ander voedingspatroon of is het echt te duidelijk aanwezig op de dagen dat je moest spuiten? Afijn, misschien ben jij inmiddels zwanger? Dat zou helemaal geweldig zijn