Hej allemaal, Ik weet niet of ik het hier wel goed plaats, maar wist ff niet waar ik het anders neer moet zetten. Maar vanaf het begin van mn zwangerschap heb ik het gevoel dat we een tweeling krijgen. Tot nu toe zijn uit de echo's gebleken dat het er 1 is, maar ik twijfel nog. Ik voelde het eerste plopje rond de 15e week. En ook vrij regelmatig. vandaag lag ik even op de bank en voel ik links en rechts tegelijk schopjes.. Dus ik heb mn angelsound gepakt en ben gaan zoeken. En zo als elke keer heb ik gelijk duidelijk een hartje te pakken. Dat was vrij boven in de baarmoeder. Toen ben ik verder gaan luisteren en vond ik onder in vlak boven het schaambotje nog een geluidje wat heel sterk op een hartje leek. Maar dan heel zacht en krijg het niet duidelijker. Zal de een voor de andere liggen? Toen heb ik het hartje weer gezocht die ik als eerste vond. Weer boven in geluisterd. en jahoor een duidelijke hartslag. Dus hup weer naar beneden en ja hoor weer dat zachtje geluidje. En dat is toch wel een aantal cm uit elkaar.. Maar tot nu toe heb ik 3 keer een echo gehad en was er echt maar 1 te zien.. dus ik twijfel zo veel op het moment.. Ook voel ik vandaag eigenlijk de hele dag door schopjes. Ben om 9 uur opgestaan en tot nu toe toch elk uur wel een teken van leven gehad vandaar binnen. Is dit herkenbaar voor iemand? Morgen heb ik een afspraak met mijn huisarts, die tevens ook mijn gynacoloog is. dus geef het wel aan maar volgende week heb ik de 20 weken echo. Ook heb ik al een aantal weken een zere rug. een zeurend gevoel. in dat kuiltje op je rug zeg maar ten hoogte van je navel.. Hekennen mensen dit?? ik hoor het graag!!!
Die andere 'hartslag' die je hoort zo heel goed de navelstreng kunnen zijn. Deze kan op alle plaatsen van je baarmoeder liggen en gaat net zo snel als het hartje van de baby.
Ik neem aan dat ze met een echo het wel al gezien hadden als het er echt 2 waren. Idd akn je de navelstreng ook horen. Dat klint meer als view,view geloof ik en wat zachter.
hahahaha mooi omschreven!!! Ik kon het niet . Je hebt gelijk het klinkt als het hartje maar meer een view view dan een galopje van een paard. Maar zachter hoeft het niet perse te klinken, als de navelstreng meer aan de buikwand ligt en het beebje meer aan de achterkant kun je deze view view best hard horen haha.
Hahaha, ik wist het niet anders te omschrijven. Ik vind het echt zo klinken hihi. Ow dan denk ik dat die van mij altijd naar achter ligt want ik hoor die nooit zo duidelijk. We blijven leren hihi.
haha ja vieuw vieuw heb ik ook gehoord maar zo hoort het ook niet eigenlijk.. ik heb wel duidelijk verschil gehoord van de navel streng en het luide hartje zeg maar. dus die onderscheit krijg ik er wel uit, maar omdat het ook zo zacht is lijkt wel of het diep is ofzo.. kan dat??
Dat was vrij boven in de baarmoeder. Toen ben ik verder gaan luisteren en vond ik onder in vlak boven het schaambotje nog een geluidje wat heel sterk op een hartje leek. Maar dan heel zacht en krijg het niet duidelijker. Dit kan evengoed dezelfde baby zijn, omdat je zegt dat het zachter klinkt, dus door de grotere afstand dan dat je ervoor zat. Maar onverwachtse dingen gebeuren nog steeds , zoals spontaan bevallen terwijl je niet eens wist dat je zwanger bent of natuurlijk denken dat je 1 kindje aan het baren bent en er komt er nog 1tje achteraan. (kijk veel documentaires ), het gebeurd hedendaags nog steeds.Dus wie weet
Ik denk ook idd dat het de navelstreng zou kunnen zijn. Ik heb ontzettend vaak een CTG gehad en als ze aan het zoeken waren naar het hartje van de baby dan hoorde ik die zachte soms ook, ze zeiden dat dat de navelstreng was. En er is bij mij echt maar 1 uit gekomen . Anders hadden ze het denk ik al wel gezien op de echo.
vandaag weer controle gehad. alles was goed. en zij zei ook dat het waarschijnlijk wel de navelstreng is. maar rustig genieten van 1tje eerst hihi 2lingen zitten in de familie. dus je weet het maar nooit wat er nog komen gaat..
hoi hoi, ik had dezelfde twijfels. tweelingen zitten ook hier in de familie en ik was zo dik dat ik me echt afvroeg of het er 2 waren. met 36 weken had ik een liggingsecho. de echoscopiste vertelde dat tweelingen wel degelijk over het hoofd kunnen worden gezien met echo's. ze heeft er toen op mijn verzoek extra op gecontroleerd. overigens zelfs als het in je familie voorkomt is de kans nog steeds maar 4%. (anders 1-2%) dus nog niet heel erg hoog, maar het kan dus wel degelijk gemist worden!
haha het was er idd eentje, godzijdank bij mijn moeder kwamen ze er wel pas in het 3e trimester achter dat ze er 2 kreeg, maar toen kreeg ze nog geen echo's. ze verloskundigen hadden het echter niet gevoeld!