Ene borst altijd voller dan andere borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Gember, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Hoi!
    Ik geef nu 8 weken borstvoeding aan mijn dochtertje. Na de eerste week ben ik 2 borsten per voeding gaan geven: de ene totdat mij dochter genoeg heeft gehad of niet meer effectief drinkt, dan verschonen en de andere als toetje. M'n dochter krijgt op haar verzoek 6 voedingen per 24 uur (waarvan 1 rond 4:00) en groeit goed.
    Al een poosje is mijn rechter borst duidelijk voller dan mijn linker. Ik wissel m'n borsten steeds af per voeding: de ene keer LR, de volgende keer RL. Ik heb soms alleen de indruk dat als ik links (de minder volle) eerst geef m'n dochter minder tevreden is dan wanneer rechts eerst aan de beurt is. Ik denk dus dat er meer melk komt uit rechts dan uit links. Als ik een handkolf gebruik om een voeding af te kolven, blijkt dit ook wel. Links blijf ik dan vaak steken bij 40 cc na 10 min, terwijl ik daarna rechts nog 80 cc in 10 min eruit krijg...

Ik hoop dat je mij advies kunt geven hoe ik de boel meer in balans krijg! Alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Vrijwel alle vrouwen ervaren een verschil in productie tussen de linker en de rechterborst. Dit is dus niet ongewoon. Het kan zijn dat jouw borst aan de ene kant significant minder produceert, doordat je ooit misschien trauma, gestoten, gevallen, operatie of ontsteking hebt gehad aan die kant. Vaak is er geen aanwijsbare reden voor en pakt je lichaam het goed op door aan de andere kant te compenseren zodat je kindje toch genoeg heeft.
    Als het voor jou geen probleem is dan zou ik er ook geen probleem van maken. Laat het zo, na verloop van tijd merk je het minder.

Succes verder!

Deel Deze Pagina