Dames, Vanochtend keek ik in de spiegel en zag dat mijn ene borst nu groter is dan de andere. De grotere borst heeft ook al 2-3 dagen harde plekken (niet rood). Het lukt mijn baby niet om die "eruit te drinken". Dit is toch geen verstopt melkkliertje? Want dan zou de plek toch rood zijn? (heb ik al 1x gehad) Wat kan ik doen? Leegkolven? Maar dan gaat de borst nog meer melk maken. Vanochtend tijdens het drinken (aan de grotere borst) wilde mijn dochter opeens niet meer, begon heel hard, ontroostbaar te huilen. Terwijl ze nog lang niet klaar was. Toen heb ik haar na een tijd maar aan de andere borst gelegd en daar dronk ze wel. Huh? Ik heb zat melk en mijn dochter (5 weken) groeit prima volgens het CB.
Heb je al geprobeerd de harde plekken eruit te masseren onder de douche? Denk toch dat het een verstopte melkklier is, die hoeven niet rood te zijn. Pas bij een borstontsteking heb je een rode plek/rode borst dacht ik. Dat is wat de kraamhulp mij iig heeft verteld. Anders kolven en tijdens het kolven de plekken een beetje wegmasseren?
Ik moest op aanraden van lk, mijn borst 1x goed leegkolven. Zo "reset" je jouw borst. Kan geen kwaad. Waarschijnlijk krijgt je kindje de melk er niet goed uit door een verstopping of zwaarte.