Ene borst groter dan de andere...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Aquilegia, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo Annemarie,

Mijn ene borst is al een paar weken groter dan de andere. Ik vind het zelf niet zo fraai... kan ik daar wat aan doen? Kan ik de kleinere meer stimuleren? Ik heb ook het idee dat in de kleinere iets minder melk zit dan in de grotere.

Mijn baby is 8 weken, de borstvoeding loopt goed. Ze krijgt op verzoek, maar niet eerder dan na 2 uur en (overdag) niet later dan naar 4 uur. Ze dronk eerst 2 borsten per keer, maar dat is nu al een tijdje (1-2 weken?) 1 borst per keer en ik wissel ze af.

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Aquilegia,

Bij de meeste vrouwen zijn de borsten niet helemaal even groot, tijdens de BV periode wordt dit nog verder versterkt. Iedere vrouw produceert aan de ene borst ook meer melk dan uit de andere (soms is dit extremer dan anders), je kan dit recht proberen te trekken door de minder producerende meer te stimuleren. Maar nodig is dit niet.

Meestal stabiliseert de productie rond 3 mnd ergens en zal het uiterlijke verschil iets minder worden. Eventueel kan je het nog wat verdoezelen met je BH?

groetjes Annemarie

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank voor je antwoord! Met kleren is het niet zichtbaar, hoor. Het is meer voor mezelf dat ik het minder mooi vind...

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    En gelukkig ben je zelf ook belangrijk!!

Deel Deze Pagina