Water

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Maria76, Apr 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maria76

Maria76 Lid

Jun 21, 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Annemarie,

Mijn dochtertje van 8 maanden heeft overdag een aardig ritme wat betreft borstvoeding. Meestal krijgt zij tussen 18:00 en 19:00 haar groentehap. In plaats van yoghurt geef ik haar vervolgens borstvoeding waarna ze naar bed gaat. Nu kom het wel eens voor dat ze om 17:00 uur al bij mij wil drinken. Wanneer zij dan 1,5 á 2 uur later haar groentehap krijgt, wil ik niet nogmaals borstvoeding geven omdat zij dan weleens te veel binnenkrijgt en het weer uitspuugt. Nu geef ik bij de maaltijd dan wat water. Mijn vraag is of dit nodig is. Ze krijgt overdag 4 voedingen, een fruithap, een halve droge boterham en haar groentehap. Vaak wil zij dan nog om 23:00 en midden in de nacht borstvoeding. Ook dan heb ik weleens geprobeerd haar water te geven. Maar daar neemt ze tot nu toe geen genoegen mee.
    Graag zou ik willen weten of ze tussendoor water mag en hoeveel zij maximaal mag drinken. Nu is het vaak maar 50cc soms verspreid over de dag. (Iets anders dan borstvoeding en mogelijk water wil ik haar nog niet te drinken geven.)

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Je mag zeker ook tussendoor water geven, dit kan je inderdaad bij de voeding doen. Qua vocht zal ze het niet perse nodig hebben aangezien ze nog 6x bij je drinkt, maar het is wel goed en leuk om op die manier met een beker te oefenen.
    Om 23.00 uur en in de nacht zal ze het water inderdaad minder makkelijk pakken omdat kinderen dan vaak ook troost zoeken en ze dat niet vinden bij een beker ;)

groeten Annemarie

Share This Page