3 mnd zwanger, in rokerige ruimte zitten schadelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muis26, 18 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hai hai
    ik heb advies nodig! zit al heel de middag te googelen maar zie niet echt iets staan wat me echt helpt
    natuurlijk weet ik dat meeroken schadelijk is enzo.. ik ben erook optegen om in de rook te zitten.

Maar de familie van mn vriend rookt bijna allemaal. En nou zitten we daar geregeld. Volgende week etentje, vorige week borrel. En zijn toch 5/6 tot 8 mensen elke keer die allemaal roken.

Ik vraag me af of het heel stom is van me om te vragen of ze buiten willen roken, of dat ik anders niet mee kom.
    Voel me een beetje een zeur dan, maar ik wil natuurlijk het beste voor mn beeb! ik ben al zo opgelucht dat ik die eerste 3 maanden goed ben doorgekomen!

En een keer 1 avondje in de rook is denk ik niet zo erg. maar de feestdagen komen er ook weer aan, en er wordt gewoon echt veel gerookt dan.

Ik zit er echt heel erg mee. hopelijk heeft iemand een goeie tip of een goeie site,

ben overal blij mee!

Alvast bedankt..

liefs Muis

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Herkenbaar! Ik ben van mening dat je mensen niet kunt verplichten om in hun eigen huis niet te roken. (hoe graag ik dat in sommige gevallen ook zou willen ;) ). Of je naar deze feestjes toe wilt, daar heb je natuurlijk wel zelf controle over.
    Vraag in iedergeval of er een raam(pje) open kan, ofzo.
    Succes!

3. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    hmm.. ik zou daar niet te moeilijk over doen eigenlijk.......

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je kan het vragen, maar je kan bij andere niet verwachten dat ze maar buiten moeten roken in hun huis.
    Je hebt natuurlijk zelf de keuze wel of niet te gaan.

Natuurlijk is meeroken slecht, slechter zelfs dan zelf roken.
    Maar ik zeg eerlijk dat ik zelf niet moeilijk doe als iemand 1 sigaret opsteekt in het bijzijn van mij of mn kids, tenzij t blauw staat dan ga ik weg.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik vind het nogal asociaal wanneer iemand een peuk opsteekt waar een zwangere vrouw bij zit. Dat heeft gelukkig ook niemand gedaan bij mij, anders was ik opgestaan en weggelopen. Dan ben je maar een zeur, maar de gezondheid van je kind is belangrijker hoor!

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Maar dat vind ik ook! Weggaan is dan inderdaad je eigen keuze. En dan ben je ook geen zeur vind ik. Maar je kunt niet tegen iemand zeggen dat hij in zijn eigen huis niet mag roken.

7. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij een ander thuis zou ik niet vragen of er niet gerookt kan worden.. vind dat je dat alleen bij jezelf thuis kan doen...
    Heb vanmiddag ook een verjaardag met veel rokers.. ach ja, tis maar 1 dag....
    Zou me er niet al te druk om maken eigenlijk..

8. Vorig jaar kerst was ik ook zwanger. Wij zouden toen met de hele familie een weekend doorbrengen bij mijn ouders thuis. Ik heb toen aangegeven dat als er gerookt zou worden dat ik niet zou komen. Zo heb ik de beslissing aan hen gelaten! Uiteindelijk gingen ze steeds naar buiten om een sigaretje te roken en eigenlijk vonden ze het wel lekker! (En ik zeker ook!) Ik zou met mijn zwangere buik niet in rokerige ruimtes gaan zitten in ieder geval, het is gewoon echt heel slecht!

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

idd roken en in rokerige ruimyes zitten is slecht (en vies) en zal er zelf ook niet voor kiezen om nu in een rokerige ruimte te gaan zitten, maar soms ontkom je er gewoon niet aan en je wilt ook niet weten wat er allemaal in de lucht hangt. das misschien wel net zo slecht of nogslechter.

10. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    ik vind niet dat je zo je familie een keuze geeft... natuurlijk willen ze dat jij erbij bent, dus je geeft ze eigenlijk geen keuze.. ik vind het aardig grof/brutaal dat je ze zo voor het blok zet in hun eigen huis.. maar dat is mijn mening hoor..

11. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ik vind dat de familie dat eigelijk zelf moet bedenken dat het schadelijk is voor jou kindje ,bij mij gaat iedereen nu gewoon naar buiten .
    maar goed iedereen is anders ..

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Vind ik ook hoor, als mensen gewoon normaal en helder zijn roken ze wel buiten haha
    Mijn kennis stak 5 uur na de geboorte van denyce in mijn SLAAPKAMER een peuk op...nou...die heeft t geweten!

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

http://www.nutriciakindervoeding.nl/Zwa ... +weken.htm

hier staat een stukje over meeroken, maar dan zou je al meer dan 40 uur in de week bij een roker in de kamer moeten zitten,
    het geeft wel duidelijk aan dat het niet goed is, zoals jij het beschrijft, met 6 personen roken, nee, daar zou ik niet bij willen zitten.

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

echt? ik schrik ervan hoe egoistisch of misschien wel onnozel sommige mensen kunnen zijn :confused:

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik zou me er ook niet al te druk om maken zolang het niet dagelijks is
    Maar jullie hebben het over een rokerige ruimte etc
    wat denk je buiten alle autogassen etc blijf je dan ook maar binnen
    Vind dat je iemand anders hun huis mensen dingenniet kan verbieden

16. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    ik had het laatst ook dat ik bij iemand in huis zat die met een paar man zaten te roken en ik ging zowat over mn nek van de stank
    Ik ben wel van mening dat het niet gezond kan zijn voor de baby als je te vaak in zo'n ruimte zit

Gelukkig komt het bij mijn familie niet voor, die roken meestal buiten of helemaal niet

Bij ons in huis wordt niet gerookt , ook voor mijn kinderen vind ik het belangrijk dat ze niet in de rook van een ander moeten leven

17. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik vind dat je wel degelijk tegen je familie kan zeggen dat je er last van hebt en dat je het niet wilt voor je baby. Meeroken is nog slechter als zelf roken. En voor een uurtje zou ik ook niet moeilijk doen...maar dagenlang...en dan met z'n 6e of meer tegelijk roken...nou dat is echt smerig en heel slecht voor de beeb.

Het lijkt mij ook logisch dat er niet bij een zwangere vrouw gerookt word maar goed dat ben ik...
    Mijn familie rookt allemaal niet bij mij....die gaan allemaal naar buiten als ik er ben en zo hoort het ook.
    Zou zelf ook nooit een peuk op steken in het bijzijn van een zwangere vrouw of kind.
    Je kan inderdaad niet eisen dat iemand niet rookt in zijn eigen huis...maar het is je goed recht om te zeggen dat je niet komt als er gerookt word in huis.

Succes meid!

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je vraagt om advies wat je moet doen, maar wordt dan niet boos als ik zeg dat je het ze maar moet vragen en als ze zich niet sociaal willen opstellen tegenover jou en je ongeboren kind door bijv. buiten te roken dat je dan lekker gezond thuis moet blijven!
    Als ze je gaan missen, dan zeg je maar dat je pas weer meekomt als er niet in jouw directe omgeving gerookt wordt!

Dat het inhaleren van sigarettenrook schadelijk voor je is weet inmiddels iedereen, maar weet je eigenlijk wel hoe schadelijk? De luchtwegen van de foetus zijn nog niet volledig ontwikkeld en zo fijn gebouwd dat rook voor hem nog veel hinderlijker en vooral schadelijker is!

Ik vind het dus echt mega-asociaal hoe sommige mensen zich gedragen, kan daar met m'n verstand niet bij!

Tip: wat je ook kan doen: zelf een borrel organiseren..... in de kroeg! ;)

19. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik zou er wel wat van zeggen idd. Straks is de kleine geboren en ga je dan nooit meer op bezoek? Ik zou het alvast aankaarten en dan krijg je er straks minder last van.

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Huhh?
    Een foetus gebruikt zijn luchtwegen toch nog helemaal niet...
    De eerste keer dat een baby zijn longen gebruikt is toch pas na de bevaling... Vandaar dat het zo belangrijk is dat een kind huilt na de bevalling omdat hij dan een grote teug lucht neemt die zijn longen helemaal vult....

Zelf ben ik van mening...
    (let op mijn mening)...
    Dat een enkele keer in een rokerige ruimte zitten niet zo'n kwaad kan...
    de rook kan alleen via jouw inademing... in jouw bloed komen... deze wordt nog eens gefilterd door de placenta... en komt dan pas bij de baby terecht...
    Ik denk zelf dat de hoeveelheid giftige stoffen niet dergelijke groot is dat dit schadelijk zou zijn.....
    Tja als je dag in dag uit.. in rokerige ruimten zit... of in rook van anderen.. dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.....

Deze zwangerschap werd ik trouwens echt misselijk van de rook.... tot overgevens toe.....
    Tja je kunt moeilijk iemand iets in hun eigen huis verbieden... dat vind ik ook ascociaal... maar je kunt het allicht aankaarten... en zeggen dat je je er niet lekker bij voelt...
    "nee heb je, ja kun je krijgen toch?" .....

Deel Deze Pagina