kort drinken en smakken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Bengeltje, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bengeltje

Bengeltje Lid

29 mrt 2006
    25
    0
    0
    Beste lactatiekundige,

Mijn dochtertje van 6 weken smakt tijdens het drinken. Ze drinkt ook kort en komt dan vaak na een half uur tot een uur om nog een keer te drinken. Betekent dit dat ze fout aanhapt of kan dit ook aan haar verkoudheid liggen (ze hoest, maar heeft geen snot in haar neusje). Ik twijfel namelijk of ik er mee naar het CB moet of een lactatiekundige in moet schakelen of dat het gewoon is en dat ze gewoon anders drinkt dan haar oudere broer deed.

Bedankt voor je antwoord!

Oh ja, ze is in 6 weken ongeveer een pond aangekomen.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Ik herken je verhaal en snap je bezorgdheid. Zeker omdat je kunt vergelijken valt op dat ze anders drinkt dan haar broer.
    Als je twijfelt dan kan je als eerste kijken naar de vorm van je tepel.
    Is die na de voeding net zo mooi rond als daarvoor, dan is het goed. Is hij afgeplat als een kaars of een plat broodje dan moet ze een grotere hap nemen.

Smakken hoort niet echt maar sommige kindjes doen het ondanks smakken goed. Als je geen last hebt en ze drinkt goed dan mag het wel. Ik vind overigens dat ze met 6 weken wel iets meer mag aankomen dus ik denk dat het drinken wel wat beter kan.

Als je in de gelegenheid bent is contact met een Lk wel het handigst. Ze kijkt mee met een voeding en kan je waarschijnlijk direct aangeven of en wat er anders kan.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina