ene dag slapen andere erg onrustig, verborgen reflux, omeprazol

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mimi1987, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey!
    mijn zoontje is maandag 12 weekjes oud. Een heerlijk ventje die altijd lacht. Omdat ik vond dat hij wel erg veel mondjes teruf gaf heeft hij 5 weken geleden ranitidine gehad na 3 weken zijn we gestopt omdat hij nog meer over begon te geven en het tegen projectiel aanzat en overgegaan op omeprazol. Dit krijgt hij nu 1 week. Maandag en dinsdag heeft hij een hele dag geslapen na zondag een hele dag wakker te zijn. Woensdag en gisteren weer hele dag wakker. De wakere dagen spuugt hij erg veel omdat hij onrustig is slapende dagen natuurlijk niet want dan is hij rustig. De dokter zei dat we omeprazol een week de tijd moesten geven en op google kom ik ervaringen van 2 weken tegen. Ik heb afgesproken met mijn man als omeprazol niet werkt we stoppen met medicijnen en hopen dat het beter word als hij een beetje vast voedsel krijgt. Hebben jullie baby's dat ook? Wakkere dagen en slaap dagen? Zijn er mensen die ervaring hebben met omeprazol? Het lijkt ook alsof hij sinds 2 weken erg hangerig is. Ik wil hem af en toe laten huilen want naar mijn idee als hij straks naar de opvang gaat halen ze hem ook niet uit de box als hij huilt en houden ze hem ook niet een hele dag bij hun. Hij is ook onder behandeling van een osteopaat.

2. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    hoi hoi

Mijn zoontje krijgt ook omeprazol vanaf dat hij 3 maanden is, hij is nu inmiddels al 13 maanden.
    En nog steeds krijgt hij het.
    Hij is vanaf geboorte altijd erg onrustig geweest ook met de omeprazol.. waren momenten dat ik dacht dat het beter werd en ook momenten dat ik dacht daar gaan we weer..
    Mijn zoontje gaf ook mondjes terug maar toen hij vast voedsel ging krijgen minder en op een gegeven moment niet meer maar toen zag ik wel dat het omhoog kwam maar hij slikte het weer af.
    Welke tijden geef je de omeprazol? en welke dosering?

Groetjes

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Met medicatie, die juist is ingesteld en de inwerktijd heeft gehad, is spugen zelf niet erg. Medicatie zorgt juist ervoor dat het niet erg is, niet dat het spugen verminderd of weg gaat.

Hier had ik het echt nodig om de leefregels toe te passen met de medicatie. Ranitidine hielp hier nauwelijks, uiteindelijk voor beide jongens nexium gehad. De jongste 1x daags 7,5 mg en de oudste 2x daags 7,5 mg

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.449
    10.378
    113
    Onze uk heeft eerst ranitidine gehad maar hielp nauwelijks daarna over naar omrprazol.

We kwamen er vrij snel achter dat uk verborgen reflux heeft dus niet spuugt maar veel slikken,veel tong uitsteken, overdreven zuigbehoefte (door zuigen maken ze spuugt aan waardoor het verzacht) zelfde met de fles. Hij bleef onrustig tot hij een maand of 6 was toen konden we minderen. Wel herwerkt lang nog onrustige moeilijke nachten. (Nu 14 maanden en wisselt heel erg.)

De leefregels opvolgen is het beste wat je er bij kunt doen . Ook goede flessen (wij hebben dr brown) ,op de helft van de fles extra boeren.

5. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Nee dat klopt, mijn zoontje krijgt 2 x per dag 7.5 ml
    maar dat is pas sinds 2 weken van te voren kreeg hij altijd 4.5 ml 2 x maar mijn zoontje is sinds hij geboren is tot 2 weken terug altijd super onrustig geweest huilde veel, vroeg constant aandacht dat ik soms echt niet meer wist wat ik nog moest doen.
    ik gaf toen altijd smorgens en voor het middag eten de omeprazol sinds 2 weken geef ik het savonds voor hij gaat slapen, sinds de dag erna heb ik een ander kind ervoor terug gekregen.. ik weet niet of het nu aan de tijd ligt wat ik heb veranderd of dat de dosering altijd te laag is geweest..

6. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Dikken jullie zijn voeding ook in? Wij hebben een tijdje ranitidine gegeven, omdat onze uk last had van verborgen reflux. Het cb gaf toen het advies, voeding indikken. Maar aangezien hij weinig spuugde, had dat niet echt heel veel zin. Hij had juist enorm last van het zuur wat omhoog kwam, en daar werkte de ranitidine prima tegen. Nu al een tijdje zonder medicijnen, en gaat nog steeds topt! Heel soms boert hij nog wel eens een klein beetje eten op, maar dat is echt minimaal. Maar als jullie nog niet indikken, zou ik dat misschien wel eens gaan proberen :) En dan raad ik jullie de johannesbroodpitmeel van Kruidvat eigen merk aan, Nutriton veroorzaakte hier enorme krampen!

7. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Die twee keer medicatie mogen natuurlijk ook niet te dicht op elkaar zitten. Je kunt beter een spiegel opbouwen door ze 12 uur uit elkaar te geven. Anders zit er steeds een overlapping in.
    Bij ons gaf Omeprazol na 3 dagen resultaat, de kleine sliep 4 dagen lang van voeding tot voeding. Daarna werd hij weer meer wakker, hij had het nodig om bij te slapen blijkbaar.

8. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Oh en laat hem alsjeblieft niet huilen voordat je hem oppakt... Hij huilt met een reden en als mama hem niet eens kan helpen...

9. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben mexium gekregen. Niet veel later bleef hij huilen. Werd steeds erger, ook krijsen dagelijks. Toen bleek hij iets heel anders te hebben. Het is geen leuk onderzoek maar voor je blijft experimenteren misschien aan de kinderarts vragen voor een ph metrie. Toen wisten wij zeker dat hij geen reflux had. Mss wel
    Spugen maar geen zuur.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Een goede opvang laat kindjes niet huilen hoor, die houden zon kindje dan extraveel vast en als het blijft huilen dan bellen ze de ouders en zoeken uit wat er aan de hand is. Sterkte! Mondjes terug is trouwens niet erg. Ik zou de eerdergenoemde leefregels opvolgen en niet te snel gaan indikken. Dl
    Heeft alleen slaapzalen als ze iets onder de leden heeft, nooit zomaar om bij te komen ofzo.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als er 2x daags medicatie gegeven mag worden moet dit goed verdeelt worden over de dag, dus bijv om 7 uur en 19 uur, zodat er tussen elk moment 12 uur zit.

Als je het om bijv 10 uur en 18 uur geeft zit er tussen het ene moment 8 uur en automatisch de ander 16 uur. Dan is het heel logisch dat het niet goed zijn werk kan doen.

Een baby met reflux, sowieso ben ik geen voorstander van laten huilen, kan je liever helemaal niet laten huilen (tenzij het echt een inslaaphuiltje heeft en nodig heeft). Naast alle 'normale' beredenatie om een baby niet te laten huilen is er bij reflux nog een extra reden. Bij het huilen komt er extra lucht in de maag, lucht heeft ook ruimte nodig en drukt daarmee extra op de maag. Door extra druk op de maag komt er meer voeding omhoog, dus vererger je de reflux.
    Simpel gezegd, door laten huilen volgt meer huilen. En kom je in een vicieuze cirkel.

Een ergonomische draagdoek of zak zal je handen vrijmaken en je baby slaapt er vaak goed in.
    Een goede opvang zal een baby nooit zomaar laten huilen en zeker niet langdurig. Vaak zoeken ze juist oplossingen, zoals slapen in de box, hangwieg, wandelwagen of zelfs draagdoek/zak.

Volg je al wel de leefregels op?

12. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey! Bedankt voor jullie reacties! het indikken van de voeding ben ik mee gestopt, ik geef bv en had niet de indruk dat het hielp. Hij krijgt s' avonds tussen zijn laatste 2 voedingen door 3ml omeprazol (we hebben de vloeibare variant). Ik had nog gebeld naar de apotheek omdat ik 3 ml in 1 keer veel vond maar hun reactie was dat het pas verdeelt word over de dag als er onvoldoende verbetering is. Het lijkt nu toch iets beter te zijn. Vandaag een wakkere dag en het was af en toe mini mondje terug en wat kwijl. Ik heb idd ook de indruk dat er beter en slechte dagen zullen zijn. Ik laat m'n ventje niet over de zeik gaan hoor als hij huilt ;) maar ik denk dat ik soms te snel naar hem toe ga als hij aan het mopperen/jengelen is. En draagzak zie ik niet echt zitten hij weegt nu bijna 7 kilo en ik heb een probleemrug en als ik hem nu in die houding hou (buik tegen buik) word hij boos omdat meneer rechtop wil zitten en kijken! Haha. Misschien ben ik overbezorgd qua opvang, wil hem zowieso naar een gastouder brengen heb ik nog een iets beter gevoel bij als met een dagopvang.

Deel Deze Pagina