Hoi hoi, Wij willen een kinderkamer aanschaffen voor ons 1,5 jarige dochtertje. Niet perse nu, maar wel voordat ze 2 jaar is, denk ik. We zijn aan het rondkijken maar wat we vinden is OF te duur (boven 1000 euro) of gewoon niet mooi. Ik zoek eigenlijk gewoon een simper wit kinderbed, commode en kledingkast. Kennelijk zoek ik niet goed of bestaat het niet..? Hebben jullie ideeen?
Ik denk niet dat je een kinderkamer voor een ouder kindje vindt, waar ook een commode bij zit. De meeste kindjes gaan op die leeftijd (of ouder) over naar een groter bed en een commode wordt niet meer gebruikt. Simpelweg omdat je kindje daar qua lengte niet meer op past. Dus dan zul je of een babykamer moeten kopen, of een kamer voor een ouder kindje zonder commode, of alle meubels los bij elkaar zoeken. Kinderkamers en/of losse simpele meubels kun je bijvoorbeeld bij Ikea vinden of Leenbakker.
Wij hadden nog een simpel wit houten éénpersoonsbed. We hebben bij Ikea een wit ladenkastje en een boekenkast gekocht. Kostte in totaal zo'n 140,- Bij een tweedehandswinkel voor 10,- een grenen nachtkastje gekocht: wit geverft en een leuk knopje op de lade gezet. Zo heb je voor weinig geld toch een leuke kamer.
Zoek je echt een peuterbed? Wij hebben, op aanraden van enkele mensen van zp, een peuterbed gekocht via internet: PEUTERBED TIM (dekkend wit + lattenbodem + speelgoed opberglades) Dat bedje hebben we dan gecombineerd met kindermeubeltjes van Ikea (vb STUVA serie, heeft ook een commode die ja nadien kan omvormen tot bureautje). Gaat prima en dochter is er dol op! Overgeschakeld op 22 maanden geloof ik.
Wij hebben juist gekozen voor geen peuterbed, maar in 1x een duurder bed. Wij hebben voor onze oudste een flexa halfhoogslaper, welke ook als normaal 1 persoonsbed kan met daarbij een bureau van de ikea en een kast van de ikea. Flexa bed; FLEXA White halfhoogslaper rechte trap 80-17309-40 | White halfhoge bedden | FLEXA-shop.nl, bij ons de enige officiële Flexa dealer krijgt u een gratis matras bij aankoop bed of 10% korting. . Bureau; MICKE Bureau - wit/blauw - IKEA kast; STUVA Opbergcombi met deuren/lades - wit/groen - IKEA Doordat het allemaal erg op elkaar lijkt past het goed bij elkaar en zeker niet 1000 euro bij elkaar Terwijl flexa bedden toch redelijk prijzig zijn. (Op mp zal je ze ook tweedehands vinden). Mocht je echt graag een junior bed willen is die er ook; FLEXA White junior kinderbed + matras 80-17902-40/83-10380 | Baby/junior Bedden | FLEXA-shop.nl, bij ons de enige officiële Flexa dealer krijgt u een gratis matras bij aankoop bed of 10% korting. .
Hier peuterbed Milly van de zelfde site, ook op aanraden van iemand van zp. Het is massief hout en erg mooi. Ik heb hier ook meteen een matrasje gekocht, hier ben ik erg tevreden over. Wij gaan binnenkort ook voor een stuvakast incl speelgoedlade van deze serie. Is leuk spul.
Wij hebben ook dit weekend nieuw bed gekocht. Bij beterbed een 1 persoons bed van pep gekocht. Witte kast stond al op die kamer dus die blijft. Ben zooooo benieuwd hoe dat gaat in een groot bed. Eind december wordt zn broer geboren dus dan moet ie eigenlijk gewend zijn...