Hoi dames, Ben bemieuwd of dit herkenbaar is. Ben nu 35 weken zwanger en de baby is de ene dag heel druk. Ik tel soms bewegingen en.kan op zo n dag 70 keer tellen. De dag of twee dagen erna is ze opeens rustig. Dan is het hooguit tien keer op een dag. Ik wordt hier heel onzeker van want bij minder leven voelen, moet ik bellen. Heb tot nu toe twee keer aan de ctg gelegen maar het was in orde. mooi variabel van 110 tot 160. Maarja, ik vind het lastig nu te peilen wanneer ik wel moet bellen.
Lastig.. Wat ik me herinner is dat mn dochter ook niet elke dag even veel bewoog. Het lag ook heel erg aan wat ik die dag deed en of ik dus druk of rustig was. Kan dat bij jou verschillen veroorzaken?
Ik herken dit heel erg. Ik probeer me er niet te druk om te maken. De ene dag is het vooral de ochtend en avond dat ik wat voel, de rest van de dag niet. Meestal is dat een dag ik waarop ik zelf heel druk ben. Als ik dan weer een rustige dag heb is ze heel aanwezig. Het scheelt ook dat ze anders is gaan liggen al een paar weken. De bewegingen zijn sindsdien sterk veranderd. Nu voel ik haar weer harder schoppen sinds een paar dagen, alsof ze opeens een stuk sterker is geworden. Misschien stelt dit je een beetje gerust..
Bedankt voor jullie reacties. Het gekke is dat ik haar bijv. afgelopen zaterdag en.zondag weinig voelde. Zaterdag was ik druk maar toen ik savonds ging zitten was er weinig verandering. Zondag was ik erg rustig maar ook toen...maximaal tien keer. Zondagavond aan de ctg gelegen en mw. Was lekker actief. Gister werd ik helemaal lekgetrapt en geduwd..heeeeerlijk. Vandaag merk ik meteen bij het opstaan al, dit wordt weer een rustige dag. Ik ben om de week voor controle bij de gyn, alles.is telkens in orde. Maar moet nu pas volgende week weer. De vk zei zondag: ze is bezig met haar plekje vinden dus daardoor wordt.ze rustiger. Maar dat ze dan twee dagen later super actief is, kon ze niet echt iets mee. Als ik bel en zeg dat ze "maar" tien keer bewogen heeft, hoef ik niet te komen. Dus ik leg telkens weer uit dat ze veel dagen heeft dat ik per uur al dertig bewegingen tel. Ik maak me af en toe best zorgen, bang dat ik niet bel terwijl er iets is.
Ik heb het ook regelmatig.. dan is de kleine een hele dag rustig en dan weer actief of alleen de ochtend en avond actief. Maar dit heb ik al best lang.. en ik heb soms het gevoel dat de kleine op zo'n rustige dag gewoon aan het groeien of verder ontwikkelen is en dan geen kracht ofzo over heeft om actief te zijn. Misschien een hele rare gedachten gang van mij? Ik maak me eigenlijk wat dit betreft niet zo snel druk.. ik ga er toch is meer op Letten.
Hey smiley Misschien is dat het ook wel gewoon.. dat ze energie nodig heeft om te groeien. Ik ben.blij als ze geboren is..het is allemaal zo kwetsbaar en ik realiseer me dat het in een vingerknip voorbij kan zijn. Daar wil ik niet aan denken maar brrr..
Bij mij is hij ook de ene dag veel drukker dan de andere. Soms maak ik me zorgen op zo'n rustige dag, maar meestal heeft hij dan wel weer een actieve periode aan het einde zodat ik niet meer ongerust ben. Ik heb wel 1 keer gebeld, maar toen was de CTG ook prima. Ik denk ook dat het groeimomenten zijn, of houdingsveranderingen. Maar als je je echt zorgen maakt zou ik toch bellen, want een vk kan wel zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar die voelt niet wat er in jouw buik gebeurt.
Hier ook hoor. Zaterdag de hele dag door gestuiterd en zondag bijna niet. Denk dat ook die heel kleintjes gewoon wel eens een beetje moeier zijn dan anders. Maar ze moeten altijd wel minimaal 10x bewegen per dag. En bij mij is dit vanaf het begin zo, ook vanwege de ligging van de placenta. Als het nooit zo is en dan ineens wel, lijkt het me wel een reden tot overleg.
Ze heeft wel vanaf het begin drukke en minder drukke dagen. Maar het verschilt.zo ontzettend. Ik probeer het wat los te laten denk ik maar. De ctg was in orde. Ga het er volgende week nog wel even over hebben.
Zou het ook afhankelijk kunnen zijn van wat je eet of drinkt ? Ik had laatst die suikertest gehad en de hele dag tot nachts toe was de baby aan het stuiteren in mn buik en de dag erop was ze ook nog druk en de dag erna weer een stuk rustiger..