potjes flesje fruit ik weet het niet meer

Discussie in 'Voeding' gestart door lennylenn, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo!!

maddox is nu 6 maanden en krijgt dus ook potjes eten en fruit enz.
    maar ik vind het een beetje moeilijk te combineren met de fles. hoe doen jullie dat?

sochtends na de eerste fles krijgt hij fruit. soms eet hij dat op en soms wilt hij maar 2 happen.
    smiddags nog een fles en dan krijgt hij een baby liga koekje waar hij op kan sabbelen tijdens het spelen.

soms doe ik smiddags ook wat hapjes aardappel
    tussendoor nog een flesje (hij eet nog steeds 5 flessen)
    savonds een potje maar meestal wilt hij dit niet en eist zn flesje.

dus zoals jullie zien is het een beetje een rommeltje. hoe doen jullie dat?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik doe altijd zo:

7.00 fles 210/7
    09.00 fruit en een liga
    11.00 brood met smeerkaas
    13.00 fles 210/7
    15.00 groenten
    16.30 koekje
    18.00 fles 210/7

ik laat dus wat meer tijd tussen de fles en de andere hapjes.

3. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Hoi,

Ik ben hier ook net een paar weken bezig met groente en fruit.

Ik ben begonnen met fruit om 9:30, zat precies tussen twee flessen in, en op dit tijdstip krijgen ze ook op het kdv fruit, dus leek mij het meest practisch. Ze zat toen nog op 5 flessen, maar 2 dagen later zaten we ongemerkt op 4 flessen. Ben nu net een week 's avonds groente gaan geven en ons schema ziet er nu zo uit. Als dit goed gaat en ik merk dat ze toe is aan meer gaan we kijken of we gaan starten met pap of brood.

7:30 fles 180/6
    9:30 fruit
    11:30 fles 180/6
    1530 fles 180/6
    18:00 groente
    19:30 fles 180/6 met paar schepjes rijstebloem

4. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    ik gaf aan andro zijn fruithapje na het avondeten en dat doe ik nog steeds.
    ik vind het ook moeilijk te combineren en andro at en eet heel goed.

andro werd/wordt wel pas om 9uur wakker, heerlijk :D

5. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ben ook pas net over op 4 flesjes hoor. Ik doe het nu zo:

9.00 uur 150/5 melk met paar schepjes buikjespap + theelepel olijfolie
    10-12 slapen
    12 uur fruithapje (is echt miniem want ze vind het maar niks)
    13 uur 150/5 melk (dat wordt dan straks minder melk + boterham)
    14-16 slapen
    16 uur rooisbosthee met een koekje
    17 uur 180/6 melk met paar schepjes buikjespap
    18 uur ga nu net pas starten met een hapje groente
    19 uur naar bed
    21 uur 150/5 melk (nutrilon goede nacht)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar voeding.
    Elmo

7. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Bij ons ook zo'n rommeltje Lenylenn.
    Beau krijgt ook nog 5 flessen en slaapt 's ochtends sinds een week erg lang. Wij zijn nog maar net begonnen met bijvoeding.
    Op een redelijk gestructureerde dag is het ongeveer zo:

7.00 uur fles 180/6
    dan slaapt hij vaak van half 9 tot half 12
    fles 180/6
    13.00 13.30 uur slapen tot 15.00 uur
    15.30 uur fles 180/6
    17.30 uur /18.00 uur fruit of groente
    19.00 uur fles 180/6
    naar bed
    22.30 uur fles 180/6

's ochtends dus weinig tijd om fruit of zo te geven en omdat nou ook in de middag te "proppen":(.

De afgelopen tijd is hij ineens ook wel weer eens 's nachts wakker en geven we hem af en toe uit nood wel eens een fles. Dan ziet het schema er ineens heel anders uit. :D

Wat me opvalt is dat er al best veel kinderen van 6 maanden een liga ofzo krijgen. Ik heb Beau wel eens een spercieboon gegeven maar hij snapt echt nog niet hoe hij dat naar zijn mond moet brengen :)
    We blijven oefenen!

8. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Ik had hetzelfde probleem.
    Mijn zoon kreeg eerst ook nog 5 flessen en ik vond het ook moeilijk om de fruithap en groentehap in te lassen op zijn oude schema. Voor mijn gevoel moest er een fles af om ruimte te creeeren en ik merkt ook dat mijn zoon daar aan toe was. Ben begonnen hem eerst eenst 2 uur naar voren te halen op zijn oude schema. Dat was 10uur, 13uur, 16,uur, 19uur en 22uur en ik wou hem graag van 8uur tot 20uur hebben. En vanaf daar proberen een fles te laten vervallen zodat ik uit zou komen op 8uur, 12uur, 16uur en 20uur. Het was alsof mijn zoon mijn gedachten kon lezen. Ik haalde hem de volgende morgen om 8uur uit bed en hij kwam zowaar zelf om de 4 uur en hield dit ook vast! Wel heb ik toen hij merkte dat hij dus om de 4 uur kwam meteen die dag aan zijn laatste fles rijstebloem toegevoegd en ook nu slaapt hij gewoon de hele nacht door en we hebben tijd en ruimte voor de hap.

Het schema van mijn zoon ziet er zo uit:
    08:00 fles 180/6
    09:30 fruithapje
    Slapen van 10:00 tot 12:00
    12:00 fles 180/6
    Slapen van 13:00 tot 16:00
    16:00 fles 180/6
    Slapen van 18:00 - 19:00
    20:00 fles 180/6 + 3 schepjes rijstebloem
    20:30 naar bed tot de volgende ochtend...

19:00 doe ik hem wakker maken voor avondritueel: Spelen, pyama aantrekken, fles, uitbuiken en naar bed of in bad gaan, pyama aantrekken, fles, uitbuiken en naar bed.

Als de fruithap gebakken zit en hij ook 's avonds tussen de fles van 16uur en 20uur aangeeft aan iets extra's toe te zijn dan ga ik ook starten met groentehap romdom 17:30

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je begint met vast voedsel dan is het het beste om het aan te bieden op een moment dat je kind wakker, niet te moe en niet te hongerig is. Vaak is dat ergens aan het einde van de ochtend. Je kind zal dan meer interesse hebben voor iets anders dan melk.

Geef je kunstvoeding, dan moet je altijd een uur pauze aanhouden tussen de fles en de hapjes, omdat de eiwitten in kunstvoeding de opname van voedings- en bouwstoffen belemmeren. Beste moment is dus ergens halverwege twee flessen.

Hier altijd vers gegeven. Veel makkelijker dan potjes, en ze vonden het ook veel lekkerder (ze hielden niet van fijngeprut eten, moet nu nog steeds niet met aardappelpuree bij ze aankomen).

Deel Deze Pagina