Zenuwachtig voor ziekenhuisbezoek morgen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimsch, 9 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi hoi,

Inmiddels ben ik alweer 9 dagen over de uitgerekende datum heen en is de kans ook groot dat ik vandaag of morgen niet ga bevallen, want de kleine maakt geen enkele aanstalten om te komen.....beweegt wel behoorlijk dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

Als hij er morgen nog niet is dan moet ik naar het ziekenhuis voor een 3de echo en onderzoek....alleen ik ben op dit moment best zenuwachtig voor morgen.

Vanavond gaan we nog eerst naar de verloskundige misschien dat die me gerust kan stellen dat er niks aan de hand is en dat het allemaal meevalt.

Iemand hier ervaring mee? Valt het mee? Hoe lang duurt het ongeveer? Is het vervelend?

Ik weet het, ik moet het ondergaan maar erg gerust ben ik op dit moment niet.

Groetjes,

Kim

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    kan je geen info geven wel succes wensen.. ik moet vrijdag voor nader onderzoek. Wat mij verteld is dat ze kijken of de placenta nog goed werkt je nog voldoende vruchtwater hebt en je krijgt een half uur controle aan de CTG ..
    Ik hoop voor je dat je stiekem toch nog vannacht gaat bevallen.. succes in iedergeval....

3. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    en dames ?

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb wel heel erg veel oefenween gehad. maar ineens begon het. Een dag voor de inleidingben ik toch nog spontaan begonnen met bevallen

5. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    geen ervaring maar veel succes gewenst voor jullie!

6. Niet meer actief

Ook geen ervaring, maar jullie allebei veel suc6!

7. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi,

Bedankt voor jullie berichtjes.

Ik zal het vanavond ook nog even vragen aan de verloskundige. Me vriend is er dan ook bij dus die kan het dan ook allemaal onthouden.

Ik hoop echt dat het vandaag of vannacht gebeurt, maarja hij maakt echt nog geen aanstalten...geen last van oefenweeën of harde buiken...

berna1981 jij ook succes vrijdag. Als het morgen allemaal achter de rug is, zal ik het hier wel even zetten dan weet je misschien een beetje wat je te wachten staat.

Groetjes,

Kim

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    oke dank je
    maar ga duimen dat het nog spontaan begint voor ons

9. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb zelf 2 weken in ziekenhuis gelegen ivm hoge bloeddruk en dus heel wat onderzoeken gehad. Ik denk dat ze bij jou het volgende gaan doen:
    - echo: grootte en ligging van kindje bepalen, conditie van placenta en vruchtwater controleren (pijnloos)
    - CTG: hartflimpje van kindje, duurt ongeveer 20-30 minuten (pijnloos)
    - inwendig onderzoek: kijken of je misschien al wat ontsluiting hebt (kan even vervelend zijn)
    Aan de hand van de uitslagen van deze onderzoeken zullen ze gaan kijken of ze je misschien gaan inleiden. Succes!

10. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Bedankt Laatje!

Ik heb weer even wat gelezen en ik denk ook dat wat je typt gaat gebeuren.

Kijk alleen toch een beetje tegen dat inwendig onderzoek op, maar eigenlijk moet ik niet zeuren he....als de kleine eruit komt dan is alles ook open en bloot.

Maar vind het toch niet prettig :(

11. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Als ik volgende week dinsdag nog niet bevallen ben moet ik ook naar het ziekenhuis voor een echo en een hartfilmpje. Nog geen inwendig onderzoek, tenzij ik dat zelf wil, maar dat is dan weer bij de vk. Ik zie dat ook niet zo zitten, maar vergeleken met een bevalling is zo'n onderzoek natuurlijk peanuts...
    Maar laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen en dat we allemaal gewoon spontaan bevallen. ;)

12. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Ik hoop het ook :rolleyes:

Ik denk dat we er zo tegenop kijken, omdat bij een inwendig onderzoek je er bewust bij bent, maar als je gaat bevallen dan wil je natuurlijk dolgraag dat de kleine ukkepuk er snel uitkomt.

Ach, ik zie het morgen wel.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Je gaat dus morgen gewoon naar het ziekenhuis en je zet voor de zekerheid je vluchttas in de auto.

Je komt binnen en als je aan de beurt bent wordt je eerste gewogen en je bloedduk gemeten.

Als je bloeddruk hoog is dan mag je ook nog even in een potje plassen.

Daarna wordt je opgehaald en mag je een half uurtje aan het ctg apparaat en wordt het hartslagje van je kindje gecontroleerd en eventueel meten ze ook of je al weeën hebt.

Daarna mag je een echo laten maken, het vreemde is dat ze niet zo naar je kindje kijken maar meer naar je placenta (zijn er witte stippen aanwezig die wijzen op verkalking en dus veroudering van de placenta) en de hoeveelheid vruchtwater.

Als alle uitslagen goed zijn dan mag je gewoon weer naar huis en mag je 2 dagen later weer komen voor hetzelfde riedeltje.

Als ze ook maar het kleinste vermoeden hebben dat het niet goed gaat met je kleine zullen ze ingrijpen.

In mijn geval ben ik vanaf 40+4 totaan 42+4 om de dag naar het ziekenhuis geweest. Die laatste dag kreeg ik te horen dat ze me met 43 weken in zouden leiden als er niets gebeurde. Uiteindelijk is het toch nog spontaan begonnen en is Kylian met 42+6 toch nog geboren.

Niet te veel zorgen maken hoor, misschien is die van jou wel net zo ondeugend als die van mij toen en duikt hij stiekem steeds onder het padje van het ctg apparaat vandaan ;)

Groetjes Anita

14. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Nou....ik ben geweest hoor...

Ik heb inderdaad aan het CTG apparaat gelegen en het hartje klopt "stralend" zoals ze dat zeggen. Dus gewoon goed.

Echo heb ik niet gehad, want de echokamers waren vol en voor de rest voelde het allemaal goed dus het was ook niet echt nodig volgens hun.

Als laatste heb ik wel een inwendig onderzoek gehad en probeerde ze me te strippen net als de verloskundige gisteravond, maar helaas pindakaas...de baarmoeder is nog niet rijp dus het lukte niet. Was overigens inderdaad niet echt prettig, voelde me er toch ongemakkelijk bij.

Maandag moet ik weer naar het ziekenhuis en de gyn zei dat ze me dan net zo lang houden tot ik bevallen ben...klonk een beetje als een dreigement, maar is wel een mooie gedachte. Alleen me vriend trok een beetje wit weg toen hij hoorde wat er allemaal gaat gebeuren als de kleine echt niet komt. Ik had echt met hem te doen :(

Pfff, ik hoop echt dat hij voor maandag komt....maar heb een donkerbruin vermoeden dat hij nog wel even blijft zitten. Afwachten dan maar :rolleyes:

15. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Nou....ik ben geweest hoor...

Ik heb inderdaad aan het CTG apparaat gelegen en het hartje klopt "stralend" zoals ze dat zeggen. Dus gewoon goed.

Echo heb ik niet gehad, want de echokamers waren vol en voor de rest voelde het allemaal goed dus het was ook niet echt nodig volgens hun.

Als laatste heb ik wel een inwendig onderzoek gehad en probeerde ze me te strippen net als de verloskundige gisteravond, maar helaas pindakaas...de baarmoeder is nog niet rijp dus het lukte niet. Was overigens inderdaad niet echt prettig, voelde me er toch ongemakkelijk bij.

Maandag moet ik weer naar het ziekenhuis en de gyn zei dat ze me dan net zo lang houden tot ik bevallen ben...klonk een beetje als een dreigement, maar is wel een mooie gedachte. Alleen me vriend trok een beetje wit weg toen hij hoorde wat er allemaal gaat gebeuren als de kleine echt niet komt. Ik had echt met hem te doen :(

Pfff, ik hoop echt dat hij voor maandag komt....maar heb een donkerbruin vermoeden dat hij nog wel even blijft zitten. Afwachten dan maar :rolleyes:

16. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    kimsch als je maandag niet bevallen bent moet je dus sowieso blijven? nou ga voor je duimen..
    moet dus rekening houden met een inwendig onderzoek morgen begrijp ik hmm oke..
    Fijn dat de kleine het nog goed maakt!

17. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi berna1981,
    Klopt, als ik maandag nog niet bevallen ben dan moet ik naar het ziekenhuis en blijf ik daar net zo lang tot de kleine geboren is. Ik ben dan 42 weken en dan is het wel een keertje tijd..

Dat inwendig onderzoek is inderdaad geen pretje, maar als je baarmoeder al rijp is dan valt het ook weer mee. Dan kunnen ze je strippen en is de kans groot dat je binnen een paar dagen een schitterende baby krijgt.

Bij mij was het helaas niet mogelijk :(

Succes morgen!

Groetjes,

Kim

18. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ben ook weer terug.. geen inwendig onderzoek gehad. CTG was helemaal goed echo ook alleen qua vruchtwater wel minimaal maar niks geen aanleiding om in te grijpen. Dinsdag weer terug voor echo en ctg en verder maar afwachten....

19. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi berna1981,

Dat is wel een hele geruststelling als alles gewoon goed is.

Hebben ze je niet aangeboden om te proberen te strippen? Is ook niet echt prettig, maar als de baarmoeder rijp is en ze gaan strippen dan is de kans groot dat je dan snel gaat bevallen.

Bij mij heeft het helaas geen nut, omdat de baarmoeder bij mij niet rijp is.
    Ik kan de verloskundige morgen nog bellen en dan kunnen ze nog kijken of de baarmoeder toch rijper is geworden, zodat er toch gestript kan worden, maar ik ben erg aan het twijfelen.

Aan de andere kant....als het er maandag nog niet is....bleh, ik ben het ook helemaal zat vandaag :evil:
    Ik heb echt geen ene r**t gedaan vandaag en ik zit eigenlijk maar op de bank te wachten en de kleine aan het toespreken van "kom nou maar".

Heel veel succes berna1981 en ik hoop echt dat de kleine heel snel komt voor je. Wachten is echt geen pretje :( :(

20. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze oudste was ook 42 weken en ik moest voor controle naar het ziekenhuis. Daar bleek dat ik 'enige weeënactiviteiten' had, maar ik voelde er zelf nog niks van.
    Dus stuurden ze me naar huis om daar lekker te bevallen.
    En zo niet, dan moesten we de volgende ochtend om negen uur terugkomen en dan zouden ze de bevalling inleiden.

Affijn, wij dus terug. En inderdaad, 's avonds voelde ik wel wat gekriebel, maar weeën? Niks hoor. Voor de zekerheid de vk nog gebeld, die is gekomen om elf uur, maar ze zei: pas als de weeën goed doorknijpen, dan zet het door.
    Dus wij de volgende ochtend naar het ziekenhuis. Ik had wel wat buikpijn maar absoluut geen 'doorknijpende weeën'. Dus ik legde me er al bij neer dat ze me zouden gaan inleiden.
    Toen we aan de beurt waren (was al bijna tien uur inmiddels) bleek dat ik al 7 cm ontsluiting had en toen mocht ik niet meer naar huis! :confused:
    Ik ontzettend balen, daar ging m'n thuisbevalling, eigenlijk voor niks naar het ziekenhuis gegaan dus...... :rolleyes:
    Maar achteraf was het heel leuk in het ziekenhuis hoor, ze waren echt lief en het viel me zo erg mee! Dus ben ik toch nog spontaan, maar wel in het ziekenhuis bevallen, 's middags om 14.20 uur.

Deel Deze Pagina