ach gos...mijn kleintje van 3,5 maand is zo zo zo verkouden. op 7nov al een pseudokroep aanval en sindsdien hoesten / niet ernstig, gewoon af en toe eens. nu komt de boel los heb ik het idee, hoesten hoesten hoesten...met veel slijm, hij kan het goed loshoesten gelukkig...maar met gevolg dat hij er dus ook van spuugt. In zijn bed of vlak na de fles....zo zielig. gister ook wat verhoging, 38.5. nu 37.5...prima dus. wel paracetamol gegeven, heb t idee dat t wel pijn doet is zijn keeltje. voor iemand herkenbaar? ging het vanzelf over? en hoelang kan zoiets duren?
goedemorgen, wat vervelende en vermoeiend zowel voor je kleintje als voor jou! Het komt hier helaas wel bekend voor, ook verkouden en veel hoesten en dus slijm. Misschien kun je water geven, warm water, dat geven wij weleens (alleen met wat diksap erbij ) zodat hj toch wat vocht binnekrijgt. Stomen in de badkamer en rechtop houden want bij liggen vooral opde rug verdeelt het slijm zich als het ware en dus meer hoesten en slijm en spugen. jij ook al zo druk met wasjes draaien succes!
Jup.. hier hetzelfde, en al bijna een maand! Ben al bij de huisarts geweest, maar die zegt dat als ze geen koorts heeft en het goed kan ophoesten zij er ook weinig aan kan doen... Druk in de weer met de Baby-Luuf en hopen dat het over gaat...
Heel bekend en dan vooral met mijn oudste dochter ( nu 2 jaar en 9 maanden ) die had/heeft dat ook regelmatig als ze weer zo nare hoest heeft,ook al vanalles geprobeerd maar niks werkt eigenlijk meestal belde wij meteen de huisarts op omdat ze in het verleden ook een keer zo hoest had en later bleek het een lichte longontsteking te zijn,dus wij zijn heel voorzichtig ermee....soms was het niks maar soms krijgen we een kuurtje....net zo als nu,gisteravond hoesten hoesten en ja hoor tot 2 x toe alles onder gespuugd en vannacht verhoging/koorts,vanmorgen huisartsenpost gebeld en mij man belde net en ze heeft een kuurtje gekregen.( meestal is het bij haar wel zo als ze alleen s'nachts hoest valt het vaak wel mee,maar hoest ze ook overdag zo erg dat heeft ze meestal wel wat.....) Succes en als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts bellen!!!
mijn meisje hoest ook heel veel en vooral ´s nachts, ik zet elke nacht een flesje met water naast haar ledikantje en als ze dan een hoestbui heeft dan geef ik haar wat water, dat helpt wel redelijk geloof ik, het hoesten stopt er niet van maar anders krijgt ze zo´n zere keel, vind ik ook zo zielig.
Onze dochter van bijna 4 maand in ook erg verkouden en slaapt daardoor slecht. Ik laat haar ni overdag zoveel mogelijk buiten slapen. Dan slaapt ze ook gerust een paar uur achter elkaar, omdat haar neusje dan helemaal vrij is. Meestal zet ik de kinderwagen in het tuinhuis met de deur open. Onder een carport oid zou ook kunnen. Lekker met een pittenzak bij haar voetjes, berenpak aan en muts op. 's Nachts slaapt ze natuurlijk wel binnen. 's Avonds, als haar kachel nog aanstaat, leg ik een vochtige doek op de verwarming. Anders wordt het zo droog op haar kamer. Ook heb ik het raam op een kier. Inderdaad ook Luuf op haar borst en rug en neusspray. Ook gebruiken we regelmatig de neuspeer om even wat snot op te slurpen. Wat doe ik nog meer???? Oh ja, een doogesneden ui naast het bed. Tja, ik weet niet of dat elpt. Maar vooral een niet te warme en droge kamer, dat is het belangrijkst. Bij de kinderopvang slaapt ze trouwens ook buiten, in zo'n soort konijnenhok.
Dat overgeven kan je tegengaan met bisolvon druppels voor taai slijm. Ik geef heet elke keer als mn kleine man verkouden is. Als ik dit niet doe gaat hij idd overgeven en komt er een hoop slijm mee. Dit is dan voor hem een manier om het slijm weg te krijgen. Met die druppels komt het allemaal makkelijker los en heeft hij er minder last van. Ik vind het echt wonderspul!!
Die kleine van mij heeft er nu ook zo'n last van. Ik heb het matrasje al schuin gelegd, raam op ventilatiestand, luuf en ik gebruik nu de druppels van VSM. Nisikind en tussiekind. Geen idee of het helpt maar ik vind het zo zielig.