Ene oogje kleiner dan het andere..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Huismus, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje is nu 6 maanden en haar ene oogje is kleiner dan het andere. Het valt goed op, dus het is niet een klein verschil.
    In de familie komt een lui oog veel voor, dus ik ben er ook erg alert op. Nu is het volgens mij niet zo dat een lui oog kleiner is dan het andere.. maar wat kan het dan zijn? Heeft iemand hier enig idee??

Liefs Huismus

2. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hoi.

Weet het ook niet zeker maar dan denk ik ook aan een lui oog.
    Ik heb het ook en op een babyfoto van mij kan je dat ook goed zien.(een oog is groter dan de andere)
    Ook omdat je zelf al aangeeft dat het in de familie zit.
    Maar goed ik ben geen oogarts maar zal er wel even naar laten kijken.

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik heb het zelf ook, dus de kans is inderdaad groter dat mijn kinderen het ook krijgen.
    Ben vorige week bij het CB geweest en de arts zei er niks over, terwijl het bekend is, dat het in de familie zit.
    Ik ga er sowieso wel wat mee doen, maar wilde even kijken wat de moeders hier vinden/weten. Dan probeer ik voor volgende week even een afspraak te plannen met m'n HA, daar heb ik meer vertrouwen in dat het CB. ;)

Alvast bedankt voor je reactie!

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik heb op het CB ook echt 30x moeten zeggen dat de oogjes van mijn zoontje volgens mij niet helemaal hetzelfde zijn.
    Nee was niks aan de hand zeiden ze.
    Totdat ik de vorige keer hen, onder dwang bijna, een verwijziging heb laten schrijven voor een oogarts. :)
    Bij de oogarts geweest, intern (hoornvlies, lens en zo) is niets aan de hand. Nu moet hij in juni naar de ortoptist en die gaat kijken hoe de stand is van zijn oogjes en hoe ze (on)afhankelijk van elkaar werken.

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Miijn zoontje heeft dit ook, mede veroorzaakt door het feit dat hij een afgeplat hoofdje had, maar ik moet zeggen dat het nu steeds meer bij lijkt te trekken. Alleen als hij in een spiegel kijkt zie ik nog wel duidelijk verschil. Heb het ook diverse keren aangegeven, bij HA, CB, kinderarts maar die zeggen allemaal dat ze pas bij het derde jaar verder gaan kijken of er cosmetisch gezien wat aan gedaan moet worden, mits hij eerder klachten krijgt dat het zicht belemmerd wordt of zo.

6. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ik ben vandaag toevallig met mijn kleine naar de huisarts geweest omdat dit 'moest'van het CB. De huisarts overlegt nu met een oogarts...

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook verschil in oogjes. Het ene oog hangt wat meer en dan vooral als Thijs moe is. Over een half jaar moet hij naar de oogarts. Ws is het een spier die wat slap is.

8. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Het valt mij op dat als ze 's morgens ze wakker is, het erger lijkt, dan zie je echt overduidelijk verschil. Na een uurtje is het verschil een stuk minder, maar je blijft het dus wel zien.

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie je dan ook dat het erger lijkt wanneer ze moe word/is?
    Mijn dochter heeft ook 1 oog wat kleiner oogt maar is geen lui oog omdat het niet kleiner word bij moe worden/zijn zo werd me verteld op het CB.
    Mijn zus heeft ook 1 oog kleiner en valt vooral op met lachen, noem der ook vaak popeye:D

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    @missmom; Ik ga er op letten, maar volgens mij niet, anders was het me denk ik al opgevallen.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mijn dochter heeft het ook. Die heeft Erbse parese (zenuwaandoening) en hierdoor ook het syndroom van Horner. Maar syndroom van horner hoeft niet gepaard te gaan met erbse parese (dat dacht ik).
    Misschien zoek ik wel in helemaal de verkeerde oog en heeft je kindje wel een lui oog ofzo, maar het kwam in me op ik denk ik zet het hier toch neer.

Deel Deze Pagina