Hoi lieve moeders, heb een vraagje wie is er bekend met een teugje, gekocht bij prenetal als die kleine zo snel is met lopen, dat hou ik niet bij, wegens omstandigheden, daarom vraag ik wanneer als ie kleine gaat lopen , in welke situatie jullie zo.n tuigje gebruikte of gebruiken?? gr jmm
Ah je bedoelt dus tuigje. Ik vind t eerlijk gezegd helemaal niks. Hier is de regel; 1x weglopen is waarschuwen, de 2e keer is in de buggy, klaar..ze had heel snel geleerd dat ze maar beter bij ons kon blijven...
Ik zou het niet gebruiken. Ze moeten leren luisteren en bij je blijven, aan zo'n tuigje leren ze dat naar mijn idee nooit.
TS vraagt om advies, in welke situatie ze het tuigje het beste kan gebruiken. Ze heeft om persoonlijke redenen het tuigje aangeschaft, dus laten we ervan uitgaan dat het haar in haar situatie helpt.
Precies wat femke zegt, wil de kleine niet luisteren na waarschuwingen dan in de buggy. Dat wordt dan in het begin misschien krijsen maar op den duur weet zo'n kleintje dat mama het meent als er niet geluisterd wordt. Maar kan begrijpen dat jij er wel voor kiest i.v.m omstandigheden. Zag vorig jaar zomer zo'n kleintje van een jaar of 2 aan een tuigje, was op het vliegveld. Zag de ouders zonder buggy en denk dat die ouders zo'n drukke kleine (rennen dat die deed!) niet uit het oog wilden verliezen, heel begrijpelijk, maar vond het een apart gezicht had het namelijk nog niet eerder gezien.
Ik heb er ook 1 aangeschaft. Ik gebruik het vooral op 'gevaarlijke' plekken, bijvoorbeeld busstation. Zo kan de kleine lekker stappen, en ik hoef me geen zorgen te maken dat ze ineens onder een bus of auto ligt. Tuurlijk moeten ze leren luisteren en zo, maar daar is de mijne nog te klein voor.
Ik heb zo'n tuigje gehad (ben hem alleen kwijt geraakt). Die gebruikte ik soms als ik samen met haar babybroertje de hond uit liet. Toen wou ze nog al eens plotseling de weg op rennen. Of bijv. tijdens drukke dingen als de Sinterklaasintocht. Zielig? Mijn dochtertje vond het prachtig, ze werd zelfs boos als we het tuigje weer af deden. Ondertussen blijft ze goed bij ons in de buurt, dus dat tuigje gebruiken we al maanden niet meer.
Een vriendin van mij gebruikt een polsbandje. Werkt net zo goed als een tuigje, en het ziet er wat leuker uit. Ze gebruikt hem vooral als het ergens druk is, met winkelen of op een festival.
Ik heb zo een pols dingetje en ik gbruikte hem als ik ging wandelen Voor het oversteken enzo en bij winkels die een trap naar beneden hebben. Voor de rest niet. Voor de jongste heb ik een wel een tuigje omdat ze zo klein is vond ik dat beter maar die heb ik niet gebruikt ze zit gewoon nog in de kinderwagen.
Ik heb altijd gezegd er 1 te gaan halen maar tot nog toe niet gedaan (een polsbandje). Heb heel erg veel geduld sowieso en ik zoek ook geen plekken op waar ik mijn dochter uit het oog kan verliezen, dan til ik haar of op of ik neem toch de buggy mee. Vind een polsbandje erg makkelijk lijken maar denk wel dat wanneer je het niet meer zult gebruiken je je kindje wéér opnieuw moet leren kennen in het alleen lopen en weer opnieuw de kans moet geven?
Ik heb een polsbandje, een aantal keer gebruikt. Maar ze had al snel door, dat ze niet weg kon lopen. Dus dan vind ze het toch prettiger om mijn hand vast te houden. Ik gebruikte het verder ook op drukke plaatsen en gevaarlijke stukken. Juist voor korte stukjes als ze prima eventjes kon lopen, en ik niet heel de buggy in en uit de auto wilde halen. Maar ze loopt dus nu vrij goed aan de hand. Nadeel van het polsbandje vond ik alleen, dat het toch ook wel wat af leek te knellen. Deed je het losser, dan deed ze hem zo af. Dus dat heeft het tuigje weer in voordeel. Jammere van het tuigje vind ik alleen hoe het eruit ziet. En mensen hebben er snel een (negatieve) mening over, terwijl dat vaak niet terecht is.
Ik vind ze levens gevaarlijk zowel een tuigje al;s polsbandje. Daan is er zo mee gevallen toen die dacht even weg te rennen en achteroverklapte en hier op de psz heeft een kindje de bovenarm gebroken omdat dat kindje ook oineens dacht weg te lopen dat ze arm naar achter bleef hangen.
Ik heb vroeger ook een tuigje om gehad en was voor mijn eigen veiligheid, werd gewoon aan een lantaarnpaal vast gezet zodat ik toch nog de ruimte had om in de straat (woonerf) te spelen. Was namelijk eens weggelopen om op ontdekkingstocht te gaan en was echt een buitenkindje dus binnen houden werd drama voor mijn moeder en die heeft voor een tuigje gekozen toen. Een tuigje of polsbandje met wandelen tjah ik weet niet ondanks dat ik altijd geroepen heb het zeker wel te gaan gebruiken (denk een soort back up in mijn achterhoofd?) maar als mijn dochter niet luisterd en mij ook geen handje wilt geven dan pak ik haar handje gewoon en uiteindelijk of toch al erg gauw geeft ze toe. Ligt heel erg aan de ouder en aan het kindje denk ik wanneer en of je het zou gaan gebruiken. Fleur he bah zeg, dat is een spookie verhaal maar hier blijkt wel dat wanneer je dus je kindje met polsbandje of tuigje meeneemt je dus minder allert bent/word?
Ik heb Noah ook in 'n tuigje gehad en waarschijnlijk loopt Hanne er straks ook in. Ik vind het ideaal. Niet omdat je niet oplet, want dat doe je logischerwijs als moeder altijd wel, maar omdat die miniformaten mensen altijd op nét dat ene moment waarop je nét even afgeleid bent er vandoor naaien. Noah was daar in elk geval extreem goed in... Uiteraard liepen wij ook met koter aan de hand, dus het tuigje diende als extra zekerheid. Wij zijn van mening dat een kind niet meer rondgereden hoeft te worden als 't eenmaal goed kan lopen (en ja, ik weet dat meningen daarover verschillen, ik wil daar dus ook geen discussie over aanzwengelen), dus dan is een tuigje ideaal. Wij gebruikten het als we naar de stad gingen bijvoorbeeld (de opmerkingen waren niet van de lucht dan, maar goed, maakt niet uit...) of op andere drukke plekken kwamen. En levensgevaarlijk, zo'n tuigje? Ik vind het ook nogal levensgevaarlijk als ze in 'n onbewaakt ogenblik onder 'n bus rennen... Hier zat 't bandje overigens vastgemaakt onderaan het tuigje, dus als Noah dacht even 'n spurt te kunnen trekken, viel ze hooguit op d'r billen. (Is één keer voorgekomen, daarna niet meer...)
Mij lijkt een tuigje of polsband eerlijk gezegd ook ideaal. Natuurlijk moet je proberen je kleintje op te voeden dat ze niet van je weg rent maar die deugnieten proberen alles uit en zien het gevaar niet. Mijn kleine meid is ook zooooo snel en ik let super goed op maar ben dan echt doodmoe van het achter haar aan sprinten en tegelijkertijd op de hond te letten. Ook is ze net te klein om lekker haar handje vast te houden: mijn rug trekt dat niet meer goed. Dus ik zit er ook aan te denken er eentje aan te schaffen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom het zo'n negatief imago heeft?
Goeie tips denk ik zo voor anderen die er gebruik van willen maken, dacht druk het even dik. En hier ook dezelfde mening haha, had het er nog over met een vriendin, hoeveel kilo meer mijn dochter zou zijn als ze al die maanden nog rondgereden had geweest. (tis een kleine vreetschuur)
Is dat de reden?? Dat vind ik nergens op slaan, je doet het toch voor de veiligheid en het kindje heeft er geen last van? Zit toch niet om z'n nek?
ja krijg ook een beetje een "ik laat me hondje uit" idee erbij nee vind het geen gezicht! jayla wist al heel vroeg dat ze mijn hand vast moet houden als ze zelf loopt, ze komt me nu zelfs al halen dus dat vind ik een prettiger idee dan een tuigje! maare als je er een zoekt heb er hier nog wel een liggen van me voormalige hondje