Voor het eerst met ovulatietesten aan de slag

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by 01Patricia, Jul 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Morgen ga ik voor het eerst een verpakking van ovulatietesten open maken. Een maand geleden heb ik ze via zwanger en kids besteld omdat ik op het forum al zoveel verhalen gelezen heb dat het fijn werkt omdat je dan je eisprong etc kan zien...maar....ik moet zeggen dat ik het spannend vind...ik heb de bijsluiter gelezen en ik vind het nog een beetje abracadabra :)

Ik vraag me alleen wel iets af: uiteindelijk komt dé dag of de dagen te voorschijn waarop klussen belangrijk is. Vertellen jullie dit je man/vriend? Het lijkt me zo'n sfeerverpester :)

2. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik vertel het hem niet. Inderdaad omdat het anders zo'n "moetje" wordt. Maar hij weet wel uit zichzelf waar we ongeveer zitten in mijn cyclus dus dat scheelt wel weer. Succes!!!

3. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Ik ben zelf vanaf dag 10 begonnen met testen. Tijdens je vruchtbare dagen is hij echt een stuk donkerder. (zie ook mijn fotoalbum) Ik test ook met zw & kids dipsticks en als hij zo "knalt" dan voor de zekerheid eentje van CB met smiley. Dan is smiley handiger dan streepje ;)

ML weet er bij mij wel van. Bij ons is het geen "moetje". We vonden het juist spannend dat we nu echt wisten wanneer ik vruchtbaar was, en met welk doel je het doet. Overigens klussen we de dagen erom heen ook gewoon. :D

Succes met het testen ;)

4. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Wat is eigenlijk de beste tijd voor de testen? Ergens in de middag??

5. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    Ik gebruik nu ook clear blue .
    Ik vond het ook echt een raadsel waneer beginnen met testen enzo.
    Nou ik ben begonnen met testen 6 dagen na mijn laatste dag van mijn menstruatie.
    pas op dag 13 had ik een smiley .
    De avond ervoor had ik nagatief de ochtend dus positief.
    de dag erna in de ochtend weer nagatief.
    ik dacht dat het 2 dagen achter elkaar te zien zou zijn .
    ik snap het dus ook niet .
    Ik voelde wel 2 dagen nadat ik positief had getest mijn eisprong.
    :)

Share This Page