eneco nu vastzetten of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MB2005, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Wij gaan vrijdag passeren voor ons koophuis.
    We hebben nu opnieuw eneco aangevraagd alleen kwamen ze natuurlijk met de aanbieding om hem nu voor 3 jaar vast te zetten,hierin zou de lagere prijs die per 1 juli ingaat al verwerkt zijn.
    Het toeval wil dat ik belde en mijn man vanaf zijn werk net voor mij gebeld had.
    Nu koos ik voor variabel omdat ik het idee heb dat dat gewoon nog goedkoper is dan wanneer ik hem vastzet.
    Helaas was mijn man net wat eerder en die koos voor vastzetten.
    We kunnen hier alleen binnen 8 dagen onderuit als we het contract terug sturen ( ook zo raar aangezien ze het ook zouden kunnen veranderen in de computer lijkt mij, we belde op dezelfde dag ).

Mijn vraag is alleen zie ik het verkeerd en is dit wel een goede aanbieding,of is mijn man zo naief ;)

Groetjes MB2005.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Als de aanbieding geld voor de tarieven van juli waarin die forse tariefdaling is verwerkt zit je wel goed hoor. Je betaald dan 3 of 5 jaar lang dezelfde tarieven. Ik werk zelf bij een energieleverancier. En de afgelopen jaren zijn de tarieven steeds erg verhoogd, ze hebben het er ook alweer over dat in januari 2010 de tarieven weer gaan stijgen. Dus dan betalen jullie dat lage tarief. Anders voor de zekerheid even de variabele tarieven en de tarieven voor 3 of 5 jaar opvragen en dan met elkaar vergelijken als je het zeker wilt weten dat het klopt wat ze je verteld hebben. Houd er wel rekening mee dat de tarieven van een meerjarig contract altijd een aantal cent hoger ligt. Maar goed als je dat weer berekend over 3 of 5 jaar ben je vaak toch een stuk goedkoper uit

3. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Ik zou het echt niet doen. Inderdaad de tarieven zijn de laatste jaren flink gestegen, maar wie zegt dat dat de komende drie jaren ook gaat gebeuren? Als het zo is dat de tarieven flink dalen zit jij met de gebakken peren, want dan blijf jij gewoon je hoge tarief betalen. Ik heb toevallig ook voor verschillende energie maatschappijen gewerkt en het is inderdaad een mooie aanbieding, als de tarieven ook daadwerkelijk zullen blijven stijgen, maar dat kan niemand je dus garanderen!

Succes ermee!

4. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik zou het zelf ook niet zo snel doen. De energie maatschappij zou zoiets alleen maar aanbieden als ze er zelf nog flink op verdienen. Net zoiets als drank afkopen op een feestje. Zou ik ook nooit doen.

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou het ook niet vastzetten. Om dezelfde reden al Jezebel en zwitsal al aan hebben gegeven.

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    bij radar geloof ik hadden ze het er kort geleden nog over, en raden ze af om het nu vast te zetten!

7. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    En wij hebben t helaas ongeveer 8 maand geleden vast laten zetten bij essent :S:S
    Hebben wij weer!!

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

als je wilt bezuinigen moet je vooral niets vastzetten en ook niet overstappen.

Je kunt jezelf een hoop ergernis besparen als je zelf zuiniger gaat leven.

9. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Het is niet dat ik overstap, ik was al klant bij hun maar we gaan verhuizen.
    Ik heb zelf ook het idee dat ze het alleen aanbieden omdat ze er grof op verdienen.
    Ik zal alles nog eens vergelijken.

Groetjes MB2005.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    niet vastzetten.
    Wij hebben het wel gedaan, net in de stijgingen dus dom dom dom.
    Later las ik in een artikel van de consumentenbond dat vastzetten nooit goedkoper is. Baal er als een stekker van...

11. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
  12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij hebben het wel laten doen. ook vanaf juli volgens ons gevoel is het goedkoper maar ja de tijd zal het leren

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik zou het ook niet vast laten zetten. Olie prijzen zijn ook nog steeds goedkoop dus de prijzen horen te dalen.

En alle alarmbellen gaan bij mij rinkelen als ik 10 telefoontjes per maand van leveranciers krijg om over te stappen en om het vast te zetten ;)

Deel Deze Pagina