eneco wat betalen jullie per maand

Discussie in 'De lounge' gestart door Iggylover, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Maarre....het is dus slim om als de kleine er is, je maandbedrag te verhogen? Ga je echt zoveel meer gebruiken met 1 kleintje erbij?

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij wonen in een nieuwbouwwoning, twee onder 1 kap en betalen al vijf jaar 132 euro en krijgen ook al vijf jaar 400 euro gemiddeld terug. vind het heel netjes. ben helemaal niet energiezuinig.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    die kleine van ons is nu een jaar en ik gebruik echt niet veel meer.

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij verbruiken wel meer voor een warme slaapkamer en vooral meer wassen (en op dit moment vrijwel alle was in de droger bij gebrek aan ruimte om 't op te hangen)
    maar er valt echt wel vanalles te besparen waardoor je in principe niet veel meer betaalt dan voordat je 'n kindje kreeg

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jemig! Wat betalen jullie allemaal een godsvermogen zeg!

Ik betaal 97 euro per maand (gas en elek), met 2 volwassenen. Ik moet er dan wel bijzeggen, dat ik in een huis woon uit 1921, geen dubbelglas, je zit hier zowat op de tocht in de woonkamer, roodbaksteenmuren en een houten vloer (dus geen beton) voor de rest douchen wij echt een half uur per dag. En ik hoef eigenlijk nooit bij te betalen.

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    WendyP: Bij welke maatschappij zit jij?

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Bij de nuon. (ik zag wel de titel eneco, maar zag dat iemand van essent ook gereageerd had)

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zit bij essent, en ik betaalde eerst 250 euro, voor een anderhalf persoons huishouden (mijn vriend is alleen in het weekend thuis.

We verbruikten bijna 100 kub per week :confused:

Uiteindelijk na heel veel gedoe kwamen we erachter dat de gasmeter niet goed was. :( Nu hoeven we tot het einde van het jaar maar 36 euro te betalen voor gas en stroom. Omdat wij er niks aan konden doen dat de meter stuk was, en we aldoor teveel hadden betaald.

Normaal gesproken zouden we 75 euro per maand betalen, wij hebben een 60 jaar oude 2 onder 1 kap woning met overal dubbelglas en een HR ketel.

9. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik lees veel mensen over een lekker spaarpotje, maar als je het geld dat je teveel betaald zelf op de spaarrekening zet, krijg je nog rente ook!

Maar euh ff ontopic, 135 euro, drive in woning, erg tochtig, koken op gas. CV staat hier op 19 en 's nachts op 17.
    's Avonds lig ik lekker met dekbedje op de bank, hoeft de cv ook niet omhoog ;)

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Wij betaalde 140 en nu moeten we 180 euro gaan betalen ik ben van full timer naar huismama gegaan dus veel mer verstookt en hele achten op gelopen en nu vaak nog dus staat de verwarming altijd op de goede stand.
    wij moesten 200 bij betalen

11. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ligt er ook aan in welk deel van het land je woont denk ik.
    In Zeeland betaal je vaak meer voor gas dan in Groningen omdat daar de centrale staat.

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    meen je dat nou serieus? dacht dat gewoon 1 tarief was :oops:

13. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Dit staat er bij Eneco op de site:

Gastarieven
    Eneco koopt haar gas in bij GasTerra. Sinds 1 januari 2005 hanteert GasTerra een regiosysteem.
    Dit houdt in dat klanten die dichter bij het winningsgebied in Groningen wonen, een lager gastarief hebben.
    Hoe verder u hier vandaan woont, hoe hoger uw gastarief. Eneco volgt, net als alle andere energiebedrijven,
    het regiosysteem van GasTerra.

14. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij betalen 45 euro per maand.

Maar we wonen in een flat en hebben blokverwarming.

We hoeven alleen licht en gas te betalen per maand

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dit klopt niet, ik werk bij een energiemaatschappij, het zou oneerlijk zijn als je in limburg woont dat je dan meer voor je gas moet betalen dan iemand die in groningen woont. Er wordt dan ook een formule toegepast op de nota, dit kun je herkennen aan de term calorische factor. Uiteindelijk kan het tarief natuurlijk per maatschappij wel verschillen maar gasprijzen hangen ook samen met de olieprijzen.

16. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Zie twee berichtjes boven jouw bericht.
    Tenzij Eneco dan onjuiste info op de site heeft staan.

17. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Wij hebben essent en betalen 250 euro hebben wel vorig jaar terug gekregen en hebben ze ons naar onder gezet maar ik heb ons terug laten zetten naar 250.
    We hebben een half vrijstaandhuis.

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij betalen € 150,- pm. Wij hebben na de jaarafrekening ook terug gekregen (weet niet meer hoeveel) en toen zijn we teruggezet naar € 100,- maar hebben zelf weer verhoogd. Willen ook niet bij betalen volgende keer.

Wij wonen in een eensgezinswoning (hoek) met dubbel glas en gasfornuis. Wij hebben vloerverwarming en laten de verwarming rond vier uur aanslaan zodat het als we thuis komen uit ons werk warm is.

Wonen trouwens met z'n tweeen en twee katten een konijn en een cavia.

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    :confused: ja hoor ik kreeg 442 euro terug! kreeg net d ebrief!

20. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    beter!

Deel Deze Pagina