Terry Pratchett overleden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SushiLover123, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Na één van mijn film-idolen (Leonard Nimoy overleed op 28 februari), is nu ook mijn favoriete auteur overleden. :(

Ik heb meer dan 30 boeken van hem verslonden en heb er nog 4 in de kast staan om te lezen. Ik heb het geluk gehad hem een keer te mogen ontmoeten op de Elf Fantasy Fair en mocht met hem op de foto. Als ik die foto terug kan vinden, dan plaats ik hem wel hier :)

Terry Pratchett overleed op 66-jarige leeftijd aan de ziekte van Alzheimer. Hij schreef de laatste paar jaar al met de hulp van een assistent. Ook maakte hij een documentaire over het leven (en schrijven) met de ziekte van Alzheimer.

Ook werd hij in 2008 geridderd vanwege zijn bijdrage aan de Britse literatuur.

Fantasy-schrijver Terry Pratchett overleden | NOS

Voor degenen, die hem nog niet kennen, en wel houden van fantasy met een grote dosis humor, raad ik hem zeker aan! Begin dan bijvoorbeeld met de Discworld serie (Schijfwerleld) of de reeks over van Tiffany Aching (The Wee Free Men / De Vrijgemaakte Ortjes).

2. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    jammer he :( ook een van mijn favoriete schrijvers

3. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Met het overlijden van Terry Pratchett is inderdaad een heel bijzondere schrijver verloren gegaan. :(
    Echt een woordkunstenaar soms. Eigenlijk moeten zijn boeken ook onvertaald gelezen worden om het beste tot zijn recht te komen.

Gelukkig heeft hij genoeg schrijfsels achtergelaten om lang herinnerd te worden.

Ik heb hem trouwens ook op de EFF gezien :)

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik heb de Discworld boeken ook verslonden, heerlijke boeken. Een unieke schrijver!

Deel Deze Pagina